Iphone 3G 2.2.1 (nybörjare)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Iphone 3G 2.2.1 (nybörjare)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Hej
    Det är så att jag precis fått en Iphone 3g med version 2.2.1 (5H11) med Firmware 02.30.03.
    Jag undrar nu hur jag gör för att kunna unlocka och jailbreaka det?
    Jag har försökt hitta igenom forumet, fast hittar endast 3.0+ och andra basebands än den jag har.
    Vore tacksam ifall någon kunde linka mig en guide där man steg för steg visar.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@larione 44758 wrote:

Hej
    Det är så att jag precis fått en Iphone 3g med version 2.2.1 (5H11) med Firmware 02.30.03.
    Jag undrar nu hur jag gör för att kunna unlocka och jailbreaka det?
    Jag har försökt hitta igenom forumet, fast hittar endast 3.0+ och andra basebands än den jag har.
    Vore tacksam ifall någon kunde linka mig en guide där man steg för steg visar.

Bästa tipset är att börja här vilket, om du sitter med en Windowsdator, borde leda dig fram hit

Kör hårt

Larione
    Member
    Post count: 3

@freebo 44760 wrote:

Bästa tipset är att börja här vilket, om du sitter med en Windowsdator, borde leda dig fram hit

Kör hårt

Jo man tackar:D
    Jag var faktiskt på den sidan och snokade lite innan, men jag får inte fram hur jag ska uppgradera 2.2.1 till 3.0 och firmware 02.30.03 till 04.26.08 ( det som går å unlocka).
    Går det med senaste itunes? eller kommer den att updatera till 3.1 (det som inte går å unlocka just nu?)

Som sagt så är jag nybörjare men är det möjligt att uppgradera och unlocka 02.30.03 till 04.26.08? eller måste man hålla sig till extra simkort som (rebelsim)?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Du kan jailbreak och unlocka med 02.30.03.. Det du inte kan unlocka är 5.xx.xx..

Du behöver en 3.0 fil för att uppgradera til 04.26.08.. Vet ej var detta finns.. Lär antagligen finns på någon piratsida..

Freebo
    Member
    Post count: 4365

meh, jag ser nu att du har en 3G (trodde inte det fanns 3G telefoner med 2.2.1 från andra sidan seklet 😛 )

Bara googla på termerna custom firmware activated 3G 04.26.08 eller sök på custom firmware här på forumet så kommer du att hitta flera alternativa IPSWs att ladda din telefon med. Välj en fil från någon av de mer renommerade siterna och glöm bara inte att hålla ned SHIFT-knappen i Windows när du trycker på Restore!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.