Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone 3G >> 3.1.3 (HJÄLP)
-
AuthorPosts
-
Tjena!!
Som rubriken lyder så behöver jag *akut* hjälp 😮 !!
jag *och som så många andra* har gjort misstaget att
uppdatera till 3.1.3,iphonen va jailbreakad innan jag gjorde
misstaget och när jag går in på Saurik server så finns massa
filer? Är det min SSH fil? hur vet jag att jag har min gamla
SSH fil på en iphone 3g? // Mycket tacksam för hjälp!!! :rolleyes:MVH
Till 3G finns ingen SHSH. Du kan nedgradera till 3.1.2 igen utan problem MEN ditt baseband kan du inte nedgradera så eventuell upplåsning är borta
okej fan behöver låsa upp den 🙁
så jag kan inte nergradera mitt baseband på något sätt?Vadå nej det går visst se länk: How to Downgrade iPhone Baseband 05.12.01 to 04.26.08
sen så nedgraderar eller uppgraderar
du till 3.1.2 så får du en nyare base band som 3.1.2 har och inte 3.1.3Snälla en fråga jag kan bara se Medemfirmware ochversion i min iphone men jag vill kunna se bootloader går ej att se om jag har 05.08 eller 05.09 ju?
jag har en iphone 3g 3.1.3 baseband 05.12.01
tack på förhand
@kingmartin92 63608 wrote:
Vadå nej det går visst se länk: How to Downgrade iPhone Baseband 05.12.01 to 04.26.08
sen så nedgraderar eller uppgraderar
du till 3.1.2 så får du en nyare base band som 3.1.2 har och inte 3.1.3Ca 2% av alla 3G i cirkulation har 05.08 men för all del, testa med iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones eller gräv fram din bootloader på annat sätt
freebo Jag har bootloader 6.4? kan jag låsa upp?
@kingmartin92 63618 wrote:
freebo Jag har bootloader 6.4? kan jag låsa upp?
Du är lustig du, först låter du säker och sedan 😮
svaret på din fråga är nej, vill minnas att du ställde frågan för ett par veckor sedan
Jag går i sär klass hehe men tack:)
det är de som gör att du kan ringa och upplåsning
För att kolla Baseband version gå hit: iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones
Ladda ner “forecast” så ser du om du kan jailbreaka och/eller låsa upp.
Ett annat sätt är om du jailbreakat den och vill se vilken bootloader du har.
Starta cydia och sök efter Fuzzyband.
Då kan du OM du har baseband 5.08 nedgradera, annars så visar fuzzyband vilken bootloader du har och säger att den inte är kompatibel. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.