iphone 3g är svart efter samtal?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iphone 3g är svart efter samtal?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

hej har problem med min gamla iphone 3g den går inte tillbaks i skärmen efter
    avslutat samtal , går inte trycka på hemknappen heller utan bara starta om telefonen som gäller?
    vad är felet??
    hoppas jag beskrivit rätt nu!
    tacksam för hjälp!

Niklas/

TruB
    Member
    Post count: 476

Ingen aning du, men när hände detta? hade hänt nåt med telefonen innan? har du försökt fixa det själv och så fall vad har du gjort?

den kan ha gått sönder så den måste lämnas in, eller så enkelt som att mjukvaran har fått en knäpp och då är det bara att köra en restore på den.

kwacko
    Member

vet inte om det är jag som sabbat den? har bytt batteri på den så kanske nåt hände vid isärtagningen….allt annat funkar utan problem annars, har kört restore med får testa igen med restore sen tyvärr ingen garanti kvar….

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Det låter som att telefonen hänger sig efter att proximity sensorn avaktiverar lcd.
    Gör så här…
    Öppna röstinspelaren
    Spela in en ca 20sec sekvens
    Tryck på att spela upp den.
    Se till nu att ljudet kommer från samtalshögtalaren (den vid örat)
    Håll luren mot örat precis som du gör när du pratar i telefon.
    LCD ska släckas nu och efter avslutad uppspelning tändas igen. Om den hänger sig här också så är det nåt med proximity sensorn, kan vara värt att försöka byta den.
    Du hittar reservdelen på vår hemsida.

kwacko
    Member

ska prova det imorgon så får vi se hur det går!
    tack för tipset!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.