Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Iphone 3g resetar sig själv..
-
AuthorPosts
-
Har en Iphone 3G med FW 2.2 som jag jailbreakat. Fungerade kanon i två veckor, sen helt plötsligt började den reseta sig själv (starta om) vid slumpmässiga tillfällen. Ibland när man startar prg eller spel och ibland utan att man gör någonting. Har vid några tillfällen fått något som heter “Kernel Panic” vad det nu är för något.. har läst mig till att det är ungefär som Windows “blåskärm”. Det kommer upp en vit text ungefär som i dos.
Problemet är att jag har återställt telefonen till “fabriksinställningarna” men den fortsätter ändå att reseta sig själv.. Är det någon på detta forum som sitter på en lösning på detta problem så skriv gärna ett par rader här…
Så här ser Kernel Panic ut…
Telefonen bara stänger av sig och detta kommer fram.Nu har jag nedgraderat till 2.1 och telefonen har i stort sett blivit obrukbar då detta händer än mer.. försöker få in 2.2 igen men får bara en massa felmeddelanden hela tiden. Ska jag lämna in telefonen där jag köpte den och får man reperationen på garantin då man Jailbreakat telefonen även om det inte finns något Jailbreak på den nu..?
Telefonen bara stänger av sig och detta kommer fram.Nu har jag nedgraderat till 2.1 och telefonen har i stort sett blivit obrukbar då detta händer än mer.. försöker få in 2.2 igen men får bara en massa felmeddelanden hela tiden. Ska jag lämna in telefonen där jag köpte den och får man reperationen på garantin då man Jailbreakat telefonen även om det inte finns något Jailbreak på den nu..?
Det verkar som du måste lämna in den för reperation. Innan du gör det så återställ den igen och välj som en ny enhet i itunes och synkronisera inte. Om du synkar den med dina gamla backup så kan spår av din jailbreak synas.
Det verkar som du måste lämna in den för reperation. Innan du gör det så återställ den igen och välj som en ny enhet i itunes och synkronisera inte. Om du synkar den med dina gamla backup så kan spår av din jailbreak synas.
Ok. tack för svaret..!
Lyckades med detta efter jag tror det var 10:e försöket.. (pust..!)
Nu bär det av till affären! Får se vad de säger..Ok. tack för svaret..!
Lyckades med detta efter jag tror det var 10:e försöket.. (pust..!)
Nu bär det av till affären! Får se vad de säger.. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.