Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Iphone 3GS återställning
-
AuthorPosts
-
Tjena!
Har nyligen bytt till mig polarens 3GS, mjukvara 4.0 och låst till Telia(jag har Tele2)
Vill köra återställning utan update, provade då att köra med custom ipsw, fick då error 3194.
Vad jag har förstått så är detta pga. det inte är signerat av Apple.Läst lite om att man kan köra ifall man har sparat SSH.
Inte insatt inom detta så har inte riktigt greppa hur det går till eller om jag kan göra det?Den är förövrigt inte jailbreakad och har aldrig varit.
Tacksam för hjälp!
Du kan dessvärre inte köra en återställning utan att uppdatera den till senaste mjukvaran, då du inte haft den jailbreakad och sparat SHSH blobs för den mjukvara du vill nedgradera till.
Ok fan då.. Om man uppdaterar till nyaste så går det i dagsläget inte att låsa upp den till alla nät väl?
Vet ej om han har kvar kvitto eller ej, tänkte om jag skulle gå till Telias butik och låsa upp där?
Han borde ju kunna följa med och legitimera sig om inte annat.Jo, uppdaterar du till 4.3.7 (om den nu släppts än) annars, 4.3.2, så kan du uppdatera ditt baseband till iPads baseband, då kan du låsa upp med hjälp av ultrasn0w.
Hur går jag tillväga med det?
Först vanlig update via Itunes till 4.3.3 alltså, men hur gör jag för att
“uppdatera ditt baseband till iPads”?EDIT:
Följde instruktionerna på denna sida : iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using RedSn0w (Windows) [4.3.2]Återkommer med resultat.
EDIT2:
Jailbreakad och upplåst!! 🙂 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.