Iphone 3GS lyser svagt på skärmen

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar Iphone 3GS lyser svagt på skärmen

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • xxxEttaNNxxx
    Member
    Post count: 2

    Hej alla

    Jag har ett litet problem

    Jag har en Iphone 3Gs som jag var tvungen att renovera lite, eftersom den var i 3 delar, så jag köpte mig en ny baksida, nytt chassi och glas.

    Skruvade isär telefonen och satte dit nya baksida osv, men när jag var klar och ska sätta igång den så lyser bara skärmen lite ljust och inget mer händer.

    När jag sätter i sync sladden så plingar den till ibland.

    När jag kopplar den till dator så hittat Itunes telefon osv.

    Provade ta en Lcd, glas och chassi från en Iphone som jag vet fungera, som tjejen använder, men funkade inte då heller, bara lite ljust sken.

    Någon som varit med om detta?

    Tack på förhand / Täääänk U

    youfixit
    Member
    Post count: 81

    @xxxettannxxx 88701 wrote:

    Hej alla

    Jag har ett litet problem

    Jag har en Iphone 3Gs som jag var tvungen att renovera lite, eftersom den var i 3 delar, så jag köpte mig en ny baksida, nytt chassi och glas.

    Skruvade isär telefonen och satte dit nya baksida osv, men när jag var klar och ska sätta igång den så lyser bara skärmen lite ljust och inget mer händer.

    När jag sätter i sync sladden så plingar den till ibland.

    När jag kopplar den till dator så hittat Itunes telefon osv.

    Provade ta en Lcd, glas och chassi från en Iphone som jag vet fungera, som tjejen använder, men funkade inte då heller, bara lite ljust sken.

    Någon som varit med om detta?

    Tack på förhand / Täääänk U

    Har du provat med din MB (Main logic board/moderkort) i den andra 3gs’en som du vet fungerar?

    Fungerar den så utesluter du att det är fel på MB.
    Fortsätt så tills du hittar felet.

    Uppdatera oss och berätta hur det gått!

    iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

    Det låter som att det har blivit nåt fel med logikkortet.
    Vanligast är att man lyckas fördärva kontakten till lcd på logikkortssidan.
    Ett annat problem kan vara att kretsen som matar ström till bakgrundsbelysning kan vara sönder. (går ibland att lösa genom att bygla så att strömmen kommer från en annan källa)
    Hur som hälst, så är du varken den första eler den sista som får problem efter byte av baskidan.

    xxxEttaNNxxx
    Member
    Post count: 2

    @youfixit 88733 wrote:

    Har du provat med din MB (Main logic board/moderkort) i den andra 3gs’en som du vet fungerar?

    Fungerar den så utesluter du att det är fel på MB.
    Fortsätt så tills du hittar felet.

    Uppdatera oss och berätta hur det gått!

    Hej och tack för tipset.

    provade göra som du sa att flytta mitt MB till den andra 3GSen och den fungerade inte, så då är det fel på mitt MB tyvärr…

    @iPhoneReservdelar.se 88745 wrote:

    Det låter som att det har blivit nåt fel med logikkortet.
    Vanligast är att man lyckas fördärva kontakten till lcd på logikkortssidan.
    Ett annat problem kan vara att kretsen som matar ström till bakgrundsbelysning kan vara sönder. (går ibland att lösa genom att bygla så att strömmen kommer från en annan källa)
    Hur som hälst, så är du varken den första eler den sista som får problem efter byte av baskidan.

    Går det att byta kontakten till LCD, alltså den som sitter på MBn?

    Hur som helst tack för alla tips.. 🙂

    iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

    Det går att byta kontakten, det krävs dock avancerade lödningskunnskaper och helst varmluftslödning.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.