Iphone 3GS med iOS 4.0 utan tidigare jailbreak, går det att jailbreaka?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Iphone 3GS med iOS 4.0 utan tidigare jailbreak, går det att jailbreaka?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • Itake
    Member
    Post count: 1

    Hej,

    Jag har en Iphone 3GS med iOS 4.0. Jag har inte jailbreakat den tidigare, jag tänkte vara “smart” och vänta tills en ny version av ios släpptes och jailbreaka då, eftersom jag hört att jailbreaking kan göra det svårt att få nya uppdateringar från Apple.

    Det verkar dock som att det inte var smart alls. Måste man först nergradera sin Iphone till en tidigare version av iOS, jailbreaka den, och sedan upgradera till en jailbreaked version av iOS 4? I så fall, finns det någon sida där det står hur man skall gå till väga för att göra det?

    Eller finns det något sätt att jailbreaka en Iphone 3GS med ios4 som aldrig varit jailbreakad förut direkt?

    Är fast på landet i en vecka och en jailbreakad iphone med en GBC emulator och lite pokemon skulle förgylla min tid…

    MyCrew
    Member
    Post count: 6

    Om du har ios 4 så kan du inte jb din iphone än men det kommer. för jag skulle själv göra det å har googlat en hel vecka nu. och då tänkte att man kan kanske nergradera til ios 3 igen men det värkade inte gå det heller. så ett tips är att vänta kanske, men om du skulle hitta att det går att jb med ios 4 så kan du ju skicka till mig 😉

    Peace

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    Sorry, du kan inte JBa just nu. Ut och fiska istället för att sitta inne och sukta efter Gameboy….

    vurtnero
    Member
    Post count: 16

    Ställer en fråga då jag inte hittat något men läste på sn0wbreeze’s sida; Jag har en 3.1.2 3GS med ny bootrom (tethered), och läste då på sn0wbreeze att man kan uppdatera till iOS4.0 och sedan jailbreaka med senaste sn0wbreeze.
    Det står nämligen “(old bootrom/already jailbroken with anything other than Spirit)” Menar dom bara old bootrom eller “new bootrom som redan är jailbreakad”?
    MVH

    jonas19
    Member
    Post count: 120

    Har inte ett skit med detta att göra .. men hur skriver (gör jag ) en egen tråd ???? Hittar det ingen stans :S

    Freebo
    Member
    Post count: 4365

    @vurtnero 70480 wrote:

    Ställer en fråga då jag inte hittat något men läste på sn0wbreeze’s sida; Jag har en 3.1.2 3GS med ny bootrom (tethered), och läste då på sn0wbreeze att man kan uppdatera till iOS4.0 och sedan jailbreaka med senaste sn0wbreeze.
    Det står nämligen “(old bootrom/already jailbroken with anything other than Spirit)” Menar dom bara old bootrom eller “new bootrom som redan är jailbreakad”?
    MVH

    Bara gamla bootromen på en telefon som redan är JBad. Snart kommer det även för nya bootromen för er med 3.1.2 SHSHs sparade

    vurtnero
    Member
    Post count: 16

    @freebo 70492 wrote:

    Bara gamla bootromen på en telefon som redan är JBad. Snart kommer det även för nya bootromen för er med 3.1.2 SHSHs sparade

    Tack för ett bra svar! Har 3.1.2 sparad genom Cydia så jag kan skatta mig lycklig! Tack så mkt för infon.

    aeus
    Member
    Post count: 62

    Sorry om de redan finns svar på min fråga men de känns som att det är alldeles för många poster om samma frågor och olika bra svar så jag tänkte jag använder denna tråden..

    Har det släpps en JB till iOS 4 för 3Gs ännu, om inte, finns de något datum när det kommer att släppas?

    jonnilsson
    Member
    Post count: 338

    @aeus 70659 wrote:

    Sorry om de redan finns svar på min fråga men de känns som att det är alldeles för många poster om samma frågor och olika bra svar så jag tänkte jag använder denna tråden..

    Har det släpps en JB till iOS 4 för 3Gs ännu, om inte, finns de något datum när det kommer att släppas?

    Den har gjorts, men inte släppts. Och där finns inget datum på när den kommer. (har hört rykten om att den ska komma strax innan 4.0.1 av någon konstig anledning)

    aeus
    Member
    Post count: 62

    @jonnilsson 70660 wrote:

    Den har gjorts, men inte släppts. Och där finns inget datum på när den kommer. (har hört rykten om att den ska komma strax innan 4.0.1 av någon konstig anledning)

    Ok tackar! 🙂

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.