Iphone 3gs "oljan" på skärmen

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Iphone 3gs "oljan" på skärmen

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 210

Iphone 3gs har ju någon slags olja eller yta för att det inte så lätt ska bli finger avtryck eller fet avtryck på skärmen.

I början fick jag inga fingeravtryck på min skärm men nu torkar jag av den med en fin trasa och efter ha använt den i cirka 5-30min så ser jag tydliga fingeravtryck på skärmen när den är ‘låst’

Någon mer som sett detta? är det så att skyddet försvinner med tiden? eller bara att man har extremt smutsiga/flottiga fingrar i just det tillfället?

bozz
    Member
    Post count: 1199

@svensson431 49545 wrote:

Iphone 3gs har ju någon slags olja eller yta för att det inte så lätt ska bli finger avtryck eller fet avtryck på skärmen.

I början fick jag inga fingeravtryck på min skärm men nu torkar jag av den med en fin trasa och efter ha använt den i cirka 5-30min så ser jag tydliga fingeravtryck på skärmen när den är ‘låst’

Någon mer som sett detta? är det så att skyddet försvinner med tiden? eller bara att man har extremt smutsiga/flottiga fingrar i just det tillfället?

Det är någon som föreslår appen iDomin. Kolla här: https://www.iphoneinfo.se/forum/ovriga-aemnen/6217-assaaaa-hjaelp-%3Bo.html#post49601

Sorry vet inte..

muffins
    Member
    Post count: 1906

Hade också så, att i början så blev det inte lika flottigt på skärmen…
    Men på senare tid har det börjat bli mer och mer. Trodde det var mina händer som var skitiga, så jag tvättar dom dom ofta, men blir lika mycket fingeravtryck/fläckar numera iaf.

svensson431
    Member

Okey skönt att inte vara ensam om det då iallafall 🙂 Då kanske skyddet försvinner efter ett tag slits bort.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Från 3GS manualen: “Please note that the ability of this coating to repel oil will diminish over time with normal usage, and that rubbing the screen with an abrasive material will further diminish its effect and may scratch your screen.”

hur man definierar over time är väl diskutabelt :/

svensson431
    Member

Lite dåligt att den försvinner för det var det jag gillade hehe 😛 Men ok att putsa skärmen med sån man putsar glasögon med? duken alltså.

CLS
    Member
    Post count: 223

Jag putsar min iPhone med våtservetter för glasögon. Servetterna innehåller Isopropanol och vätskan avdunsar på nolltid, så jag tror inte det tar någon skada på displayen. Isopropanol används även till för att rengöra objektiv.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.