iPhone 3Gs till 4.0 – felande nätverksanslutning

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone 3Gs till 4.0 – felande nätverksanslutning

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Har försökt uppdatera min iPhone 3GS till 4.0 utan framgång. Först och främst tar den uppskattningsvis tre timmar på sig att ladda ner själv uppdateringen – men lagom tills att det återstår en sisådär 60-70 minuter kommer ett meddelande upp om att datorn saknar nätverksanslutning (“Problem uppstod vid hämtningen av programvara”).

Men så är inte fallet.

Nätverksanslutningen är oklanderlig och inget annat program påverkas utav “nätverksproblem”. Detta har nu återupprepats en tre-fyra gånger och jag börjar ledsna.

Jag är som ni säkert förstår ingen iPhonespecialst, så kanske är det så enkelt att det finns någon grundinställning jag kan ändra på? Har testat både med och utan aktiverad internetdelning på själva telefonen.

Tacksam för all hjälp jag kan tänkas få!
    /Effin

Effin
    Member
    Post count: 3

“Problem uppstod vid hämtningen av programvara för iPhone-enheten “NN’s iPhone”. Nätverksanslutningen kopplades ner på grund av en tidsgräns.

Kontrollera att nätversinställningarna är korrekta och att nätverksanslutningen till Internet fungerar, eller försök igen senare.”

Anne-Lian
    Member
    Post count: 1

Jag har samma problem. Har försökt ett 15-tal gånger via två olika datorer och två olika operatörer…

Får precis samma text som Effin, men jag når nästan hela vägen – den stoppas vid sista 5 sekunderna!!!

Vad kan jag göra?

melba
    Member
    Post count: 1

jag har exakt samma problem som ovanstående. Har verkligen testat allt nu känns det som.. Ingen som har en lösning på detta?

Jag kan heller inte återställa telefonen…

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.