Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › Iphone 4 aktiv bilhållare samt aux/usb kabel
-
AuthorPosts
-
Har letat o letat men hittar ingen vettig bilhållare till iphone 4!! Givetvis ska den vara aktiv dvs en kontakt i hållaren så man bara klickar dit sin iphone och sen är den ansluten till laddare och aux. Orka hålla på med lösa kablar…. No way!
Visst finns det några varianter på Brodit, men dom är inte särskilt attraktiva. Hade velat ha något liknande Navigons hållare fast aktiv. Alternativet e väl tomtoms variant och sedan modda den för att få iphone 4 att passa men helst inte.En hållare som man monterar i cigg uttaget hade nog varit det bästa, för då kan man stödja handen mot växelknoppen när man ska byta låt o greja, blir så himla ostadigt att hålla en hand i luften. 🙂 hur gör ni???
Dessutom, känner någon till om det finns En kabel som har både aux och usb i samma kabel? Typ denna: USB 3.5mm AUX Audio/Data/Charger Cable for iPod Touch iPhone 2G/3G/3Gs – BuyinCoins.com
Fast för iphone 4 då givetvis, eller tror ni att denna kabeln funkar för 4:an också?Puro har en aktiv bilhållare (Puro bilhållare med FM-sändare & billaddare – iPhonebutiken.se), dock med FM-sändare och inte AUX-kabel/koppling.
Den sitter i cigguttaget, laddar telefonen och fixar musik, och funkar med iPhone 4.
Japp, fast jag är inte intresserad av någon fm sändare utan vill använda ljudutgången från telefonen i bottenpluggen…
Tack ändå. Fler förslag? 🙂
Får man hoppa in i tråden och passa på att fråga. Funkar sladden nedan om man kopplar usb- till uttaget i bilen (saknar AUX ingång i bilen det är mitt stora problem.) och sen 3,5 pluggen i hörlursuttaget på min iPhone?? Kommer musiken kunna spelas upp då?
USB 3.5mm AUX Audio/Data/Charger Cable for iPod Touch iPhone 2G/3G/3Gs – BuyinCoins.com
Eller är denna sladd enbart för bilar med aux ingång?
Bilens stereo ska vara iPhone kompatibel för att det ska fungera med USB anslutning.
Är det en “standard” usb typ ladda mp3 på usb minne anslutning så fungerar det inte.
Kabeln som du visar fungerar åt andra hållet.
USB biten används för att ladda telefonen medan 3,5mm pluggen ska in i stereons AUX ingång.Oki, tack för svaret. Finns det ingen annan lösning för mig då? Förutom en FM-sändare möjligtvis?
Om den enda ingången är USB på din bilstereo så är enda möjligheten en FM sändare. Såvida du inte har någon AUX ingång på baksidan av stereon el dylikt…
jag har just nu en hållare från Kjell o Co samt en Kensington LiquidAux, skall montera ihop dessa så att jag slipper pilla med sladden varje gång..
@zike 76476 wrote:
jag har just nu en hållare från Kjell o Co samt en Kensington LiquidAux, skall montera ihop dessa så att jag slipper pilla med sladden varje gång..
Zike, är det möjligtvis denna från Kjell du har? Aktiv hållare Kjell&Co
Om så, passar den bra till iphone 4:an ?
Eller finns här någon annan som vet om 4an och ovanstående hållare är kompatibla ihop ?
Har tröttnat på alla sugploppar som sitter svajigt och lossnar i tid och otid… telefoner flyger i golvet, och slår säker sönder glaset osv osv.. 🙂 Jag föredrar och skruva fast mina hållare på bygel i bilen..
Niklas
min hållare är inte aktiv. det är en separat arm + ett fäste.
skulle inte tro att den där hållaren är kompatibel med iP4
@_niklas_ 81967 wrote:
Zike, är det möjligtvis denna från Kjell du har? Aktiv hållare Kjell&Co
Om så, passar den bra till iphone 4:an ?
Eller finns här någon annan som vet om 4an och ovanstående hållare är kompatibla ihop ?
Har tröttnat på alla sugploppar som sitter svajigt och lossnar i tid och otid… telefoner flyger i golvet, och slår säker sönder glaset osv osv.. 🙂 Jag föredrar och skruva fast mina hållare på bygel i bilen..
Niklas
Motsvarigheten till iPhone 4 har nu kommit in hos Kjell&Co, och finns här om någon mer än jag är intresserad.. 🙂
Niklas
Jag köpte allt jag här de har de näst billigaste priserna iPhone Tillbehör de också ett bra urval av iPhone skall iPhone 4 Covers
Ehm.. Sjukt svårt där. Men som iPReserv säger så har de prisgaranti.. Dvs de har alltid lägsta priser 😀
Solklart ban på jonasras, då han skrivet 3 inlägg och i alla inlägg länkat till samma hemsida.
@crazytok 75474 wrote:
Har letat o letat men hittar ingen vettig bilhållare till iphone 4!! Givetvis ska den vara aktiv dvs en kontakt i hållaren så man bara klickar dit sin iphone och sen är den ansluten till laddare och aux. Orka hålla på med lösa kablar…. No way!
Visst finns det några varianter på Brodit, men dom är inte särskilt attraktiva. Hade velat ha något liknande Navigons hållare fast aktiv. Alternativet e väl tomtoms variant och sedan modda den för att få iphone 4 att passa men helst inte.En hållare som man monterar i cigg uttaget hade nog varit det bästa, för då kan man stödja handen mot växelknoppen när man ska byta låt o greja, blir så himla ostadigt att hålla en hand i luften. 🙂 hur gör ni???
Dessutom, känner någon till om det finns En kabel som har både aux och usb i samma kabel? Typ denna: USB 3.5mm AUX Audio/Data/Charger Cable for iPod Touch iPhone 2G/3G/3Gs – BuyinCoins.com
Fast för iphone 4 då givetvis, eller tror ni att denna kabeln funkar för 4:an också?det borde funka då det är samma koppling för att ladda och synka telefonen på alla iphones så det borde funka men vet ej
@crazytok 75474 wrote:
Fast för iphone 4 då givetvis, eller tror ni att denna kabeln funkar för 4:an också?det borde funka då det är samma koppling för att ladda och synka telefonen på alla iphones så det borde funka men vet ej
@crazytok 75474 wrote:
Den kabeln kan du även använda till en 4:a. Och sen köper du en hållare från Brodit med kabelgenomgång, typ art nr: 514181. Då pluggar du in den kabeln i hållaren, ansluter AUX´n till vad du nu vill och USB´n till en USB strömkälla.
Jag gjorde så och är mycket nöjd. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.