Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Iphone 4 Fabriksupplåst preorder i UK NU!!
-
AuthorPosts
-
dom har nu börjat med preorder för iphone 4 i England och den är upplåst!!
kanske vi kan få hoppas på samma sak i sverige??Edit: De stängde nu ner UK affären igen.
Även i US är den släppt för preorder.. Dock står det följande på den vita:
“White iPhone currently unavailable for pre-order or in-store pickup”🙁
EDIT: hmmmmmmmmmm….varför står det We’ll be back soon även i svenska applestore?
(kan va pga nya Mac mini. Men hoppas kan man ju:laugh:)@bozz 67841 wrote:
Även i US är den släppt för preorder.. Dock står det följande på den vita:
“White iPhone currently unavailable for pre-order or in-store pickup”🙁
EDIT: hmmmmmmmmmm….varför står det We’ll be back soon även i svenska applestore?
(kan va pga nya Mac mini. Men hoppas kan man ju:laugh:)fan va skönt de skulle vara om vi fick fabriksupplåsta iphones här i sverige
@roqua 67843 wrote:
fan va skönt de skulle vara om vi fick fabriksupplåsta iphones här i sverige
inte troligt, och ärligt talat som förstår jag inte varför det spelar roll för folk, min är låst till telia, jag använder telia. vill man byta mellan olika, kan man ju passa på när man byter telefon som man gjort tidigare? eller vad ha man missat? vill ni sälja mobilen? eller är det stulna mobiler som ska bli mer lätt tillgängliga?
@trub 67845 wrote:
inte troligt, och ärligt talat som förstår jag inte varför det spelar roll för folk, min är låst till telia, jag använder telia. vill man byta mellan olika, kan man ju passa på när man byter telefon som man gjort tidigare? eller vad ha man missat? vill ni sälja mobilen? eller är det stulna mobiler som ska bli mer lätt tillgängliga?
Hade varit vääldigt gött att slippa binda upp sig i 18/24 månader. Då kan man ju byta ifall man tex känner att man inte har rätt abonemang eller om någon annan operatör erbjuder bättre/något som passar mig mer.
Varför vill du binda upp dig? för att vara säker på att OM någon snor den, inte kunna sälja den? 😛 (svenska bra av mig…)
@trub 67845 wrote:
Några av oss kanske är lyckligt lottade med helt fria samtal och HSDPA abonnemang från arbetsgivare =) Varför skulle jag då vilja binda upp mig på en 18-24 månaders avbetalningsplan, för det är precis det det är?
@trub 67845 wrote:
det finns faktiskt fler och enligt mig bättre operatörer än tre,telia,halebop och telenor. tex tele2
£499 för 16GB och £599 för 32GB, det ger en schysst föraning om det priserna vid lanseringen i Sverige.
svenksa applestore är nu uppdaterad med infor om iphone 4. det verkar inte som att det blir någon fabriksupplåst iphone 🙁
Vi Sverige har det ju ändå bra jämfört med andra länder. För det första så kan vi välja mellan 3 olika operatörer sen om vi vill ha upplåst så kan vi köpa från Tre med kontantkort och be de låsa upp den direkt. Så man kan säga att det sälj redan olåsta iPhones i Sverige. I vissa andra länder är det omöjligt att få sin mobil upplåst av operatörn även om bindnings tiden har gått ut.
@ponyboy 67856 wrote:
Vi Sverige har det ju ändå bra jämfört med andra länder. För det första så kan vi välja mellan 3 olika operatörer sen om vi vill ha upplåst så kan vi köpa från Tre med kontantkort och be de låsa upp den direkt. Så man kan säga att det sälj redan olåsta iPhones i Sverige. I vissa andra länder är det omöjligt att få sin mobil upplåst av operatörn även om bindnings tiden har gått ut.
kollar du på denna lista Locating iPhone wireless carriers så ser man att du kan köpa upplåsta iphones eller låsa upp dem efter bindnigstiden i de flesta länderna.
btw om man köper en iphone hos 3 och ber dem låsa upp den direkt. då har man fortfarande alla garantier och sånt där va?
vad kostar det att låsa upp den direkt i affären?Hej
Jag ska till London över midsommar och tänkte eventuellt plocka upp en Iphone 4G.
Vilka problem kan jag som svensk stöta på?
Det finns tydligen olåsta telefoner, men om de är låsta är det “kört” då eller går 4G att “jailbreaka”?
Simkortet är mindre va? Går det att klippa i vanliga simkort? (som jag har läst någonstans). Kan man redan nu få ett micro-SIM från Telia redan nu?Vad tror ni om priset, är det värt besväret att köpa i England eller ska man vänta några veckor på att de kommer till Sverige?
Tack!
@ansy 67922 wrote:
Hej
Jag ska till London över midsommar och tänkte eventuellt plocka upp en Iphone 4G.
Det finns tydligen olåsta telefoner, men om de är låsta är det “kört” då eller går 4G att “jailbreaka”?
Simkortet är mindre va? Går det att klippa i vanliga simkort? (som jag har läst någonstans). Kan man redan nu få ett micro-SIM från Telia redan nu?Vad tror ni om priset, är det värt besväret att köpa i England eller ska man vänta några veckor på att de kommer till Sverige?
Tack!
Rätta mig om jag har fel, men börjar inte Iphone 4 skeppas 2 juli till Storbritannien?
EDIT: missuppfattade frågan, trodde du skulle förboka och sedan hämta upp den.
Ska iaf svara på dina frågor
1. Problemen är om du skulle få ett ”måndags ex” och behöver lämna in den på garantin. Då måste du åka tillbaka till Storbritannien och lämna in den där.
2. Telefonerna kommer vara olåsta i Storbritannien. Det kommer med största sannolikhet gå att jailbreaka ändå.
3. Det går att klippa simkortet. Hörde om en kille som fått ett micro sim av telia som berättade detta på Macworld forumet. Ring till Telia på kungsgatan 36, där hade han fått hjälp!
4. Det beror på vad du har för operatör. För mig som vill köra med tele2 är det helt perfekt att köpa den från England. Har du ett telia abb i dagsläget kan det bli billigare att bara förlänga detta, alt teckna ett nytt om du känner att det passar dig. Men jag skulle råda folk som inte vill använda telia/halebop/ tre/ telenor att köpa i Storbritanien då jag anser det som väldigt bra priser! (499 resp 599£ för 16 resp. 32 gb)@ansy 67922 wrote:
Hej
Tack!
Köper du den olåst ska det inte vara några problem. Köper du den däremot låst måste du vänta på Jailbreak OCH upplåsning. Det är högst troligt att det kommer komma, men man vet aldrig.
Verkar som telia har Microsim, men bara till mobilt bredband Telia.se – Bredband, Telefoni & Digitaltv – här hittar du tjänsten för dig! . Men det kommer nog.Jag hade köpt den, om den var olåst, från england för £499 iaf 😀
funderar starkt på att köra borderlinx och köpa en iphone 4 från england
Tack för svaren!
Jag har abonnemang från min arbetsgivare därav så kan jag inte ta telefonen med abonnemangsrabatt.
Är inte Apples garanti world-wide? D.v.s. kan jag inte få garantiservice i Sverige på en telefon köpt i England?
Vad jag har läst så släpps Iphone 4G den 24 Juni i England.
/Ansy@ansy 67980 wrote:
Tack för svaren!
Jag har abonnemang från min arbetsgivare därav så kan jag inte ta telefonen med abonnemangsrabatt.
Är inte Apples garanti world-wide? D.v.s. kan jag inte få garantiservice i Sverige på en telefon köpt i England?
/Ansygarantin är bunden till landet den sålts i – fortfarande =(
@ansy 67980 wrote:
Tack för svaren!
/AnsyApples world-wide garanti gäller inte iPhone, vet inte hur det är med iPad dock.
@ansy 67980 wrote:
Tack för svaren!
/Ansyjo den släpps samtidigt som i usa
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.