Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone 4 med eller utan fodral
-
AuthorPosts
-
Jag har köpt mig en iPhone 4 som jag är jättenöjd med. Jag gillar verkligen designen. Så till min fråga, jag funderar på att köra utan fodral för den är så snygg som den är. Till frågan alltså, hur är hållbarheten på glaset där bak, är den reptålig? Om jag kör utan skydd så ligger underlaget direkt mot kameralinsen och den känns ju lite läskigt 🙁 så hur är kvalitén på glaset?
Såg detta på iPhonepyssel.se iPhone 4 är 82 procent mer ömtålig än iPhone 3Gs (Nyheter) | iPhonepyssel Du kan ju läsa där.
“En av deras slutsatser är att ca 15 procent av alla iPhone 4 ägare ligger inom riskzonen för att råka skada glaset på sin iPhone under det första året. Detta innebär att 4/5 av alla skador som rapporteras gällande iPhone 4 är relaterade till telefonens glas.”Jag håller med vad du säger, telefonen är sjukt snygg utan skal och annat, men jag har skyddsplast både på fram och baksida, och sen har jag även skal på baksidan på från och till. Du kan ju ha en väska till den som den ligger i när du inte använder den, om du inte vill att den ska ligga direkt på olika ytor 🙂
Jag har använt ett Gelli-Mate till och från i bland andra skal sen jag köpte min 4, jag har haft den i lite över en månad och jag har 3 små repor en på baksidan och 2 på ramen, och jag tycker du borde ha skal ;), för att kunna plocka ur den i bland och känna och titta på den och se hur fin den 😉
@”Kevin”]Jag har använt ett Gelli-Mate till och från i bland andra skal sen jag köpte min 4, jag har haft den i lite över en månad och jag har 3 små repor en på baksidan och 2 på ramen, och jag tycker du borde ha skal ), för att kunna plocka ur den i bland och känna och titta på den och se hur fin den ;)[/QUOTE wrote:
Jag tycker bumper funkar fint, hade en till min 3Gs och den skyddade baksidan mycket bra. Till min nya iP4 har jag också en bumper och jag tycker den fan blev ännu snyggare med en svart Apple bumper, gratis dessutom 😉
Skärmen har jag aldrig lyckats repa….
Jag tillhörde dom som fick en gratis bumper av apple å tänkte att fasen vad bra, satte på den samma dag som den kom hem och allt va frid och fröjt, känndes ganska bra då telefonen kom upp en bit från underlaget den låg på. Har dessutom haft av bumpern emellanåt för att torka bort skräp som samlas… MEN efter drygt 1 månads användande av bumpern inser jag att den har legat och skaft mot telefonens hörn (i aluramen) så hela hörned har blivit fläckvis blankpolerat.. skitsnyggt… NOT.. kör numera utan någonsomhelst skydd och har inte en enda repa (ännu)
Köpte idag silikon bumper med baksida. Köpte en svart och vit. Ser fint ut. Men klart är den perfekt utan. Hoppas bara att det inte sliter på kanterna. Jag skriver om nån veckas tid och berättar om hur det blev.
Haha jag tycker detta är sjukt kul. Folk köper en iPhone 4 delvis för att den har en sjukt snygg design. Nackdelen är dock att men mer eller mindre måste klä in den i något äckligt skydd. Telefonen blir både tjockare och fulare, underbart 😀
Hade inget skydd på min iPhone 3 och det blev väldigt mycket repor på baksidan.
På min iPhone 4 använder jag nu gummi-skydd, det är värt skyddet även om den blir lite större 😛Det räcker offtast att använda nån skydsfilm på ip4 inte nödvändigtvis is, men liknande billigare alternativ, du slipper repor i alla fall. ip3 är det is eller skal/fodral av nåt slag som gäller.
Jag sålde nyligen min 3g som hade nåt år på nacken, efter att jag tog bort is som satt där från dag ett, så var telefonen som ny, inte en repa.@iPhoneReservdelar.se 81661 wrote:
Det räcker offtast att använda nån skydsfilm på ip4 inte nödvändigtvis is, men liknande billigare alternativ, du slipper repor i alla fall. ip3 är det is eller skal/fodral av nåt slag som gäller.
Jag sålde nyligen min 3g som hade nåt år på nacken, efter att jag tog bort is som satt där från dag ett, så var telefonen som ny, inte en repa.Skyddsfilm är en sak. Det är inget som stör så länge det inte är en film som Invisible Shield då den get väldigt hög friktion.
Men när man ska hålla på med “tjocka” silikonskydd och liknande så har den tunna designen på iPhone 4 tappat sin stil. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.