iPhone 4 med Halebop, surfhastighet?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone 4 med Halebop, surfhastighet?

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Tjenare!

Kikade runt på Halebops erbjudande på iPhone 4, läser man “Abonnemangsinfo” för Halebop Hallå med Surf Plus så står det “När du skaffar Halebop Hallå med Surf Plus kan du surfa fritt på hela internet med 3G/GSM (edge) hastighet. 3 GB datatrafik ingår (vid förbrukning av mer än 3 GB data begränsas överföringshastigheten till 120 kbit/s).”

När man går in på “Tjänster” på hemsidan så står det “Surf Plus – För dig som har abonnemang och behöver mer datamängd än Surf Bas, erbjuder vi Halebop Surf Plus. Du kan surfa i en hastighet upp till 6 Mbit/s, för endast 99 kr/mån. 3 GB datatrafik/månad ingår.”

Frågan är vad dem menar med “3G/GSM (edge)” har läst att edge är som 0,1-0,2mbit(?)

Någon som har Halebop med sin iPhone 4? Eller någon som har Surf Plus som kan verifiera hur det ligger till?
    Tacksam för snabba svar!

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Halebop har ej 3g nät bara GSM då är surfningen i edge eller gprs med andra ord saaaaaaaaaaaaaakta….
    Vist har du en rund prick efter operatörsnamnet ? och inte 3G som vi andra

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

@iPhoneReservdelar.se 74496 wrote:

Halebop har ej 3g nät bara GSM då är surfningen i edge eller gprs med andra ord saaaaaaaaaaaaaakta….

sry men jag använder halebop och den säger 3g

iPhoneReservdelar.se
    Member

Så var det inte innan, har de bytt i och med iPhone4 ?

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

kollade det nyss, först sa den edge och sedan slog den om till 3G
    har haft så ända sedan jag bytat till halebop o det var dec 2009

iPhoneReservdelar.se
    Member

Jag känner många med halabop och alla har rund prick.
    De har säkert ställt in fel APN eller nåt 🙂

Pzych0
    Member
    Post count: 220

Har surf och EDGE går självklart sakta. Men surfar man på 3G går det fort såklart! 😉

mrsmart
    Member
    Post count: 287

@pzych0 74514 wrote:

Har surf och EDGE går självklart sakta. Men surfar man på 3G går det fort såklart! 😉

Du är ett geni. 😀

Det citatet hamnar i min signatur.

Mr.Axan
    Member
    Post count: 33

@iPhoneReservdelar.se 74496 wrote:

Vaddå att inte Halebop har 3G, visst fasiken har dom det.

Jag har surfat med bas nu sedan 3GS:en kom, och jag har nästan alltid 3G.

Pzych0
    Member

@mrsmart 74522 wrote:

Du är ett geni. 😀

Det citatet hamnar i min signatur.

Han fråga om EDGE gick sakta, och det gör det ju! 😮 Måste ju svara människan! :rolleyes:

mrsmart
    Member

@pzych0 74880 wrote:

Han fråga om EDGE gick sakta, och det gör det ju! 😮 Måste ju svara människan! :rolleyes:

Att ta citat ur sitt sammanhang är ju givetvis mycket roligare, och om man bara läser just det inlägget snabbt så låter det ganska roligt pga. sin självklarhet. 😀

Pzych0
    Member

@mrsmart 74881 wrote:

Att ta citat ur sitt sammanhang är ju givetvis mycket roligare, och om man bara läser just det inlägget snabbt så låter det ganska roligt pga. sin självklarhet. 😀

Haha! Helt klart! 😉 :laugh:

mrsmart
    Member

@pzych0 74970 wrote:

Haha! Helt klart! 😉 :laugh:

Skönt att upphovsmakaren är med mig. Hoppas du inte tar illa vid att jag citerar dig i signaturen, det är bara på skoj. 😀

Pzych0
    Member

@mrsmart 74976 wrote:

Skönt att upphovsmakaren är med mig. Hoppas du inte tar illa vid att jag citerar dig i signaturen, det är bara på skoj. 😀

Haha nejdå! Tycker frågan är dum så man får väl ett dumt svar tillbaka också! ;D 😎

mrsmart
    Member

@pzych0 75037 wrote:

Haha nejdå! Tycker frågan är dum så man får väl ett dumt svar tillbaka också! ;D 😎

Touché :laugh:

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Ni är roliga ni.

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.