iphone avaktiverad & yellowsnow

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak iphone avaktiverad & yellowsnow

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

hej!
    värkar som att jag har blivit blåst, köpte iphone 3g och när jag starta telefonen måste ja ange lösen för att komma in. när man sync den till itunes kommer det en skylt där det står att man måste ange lösenord innan man kan sync me ituns, finns det inget annat sätt att låsa upp den?

annan fråga också, funkar yellowsnow med firmwr 2.2.1 för jag låste upp min väns iphone men tyvärr vi får ingen nät :confused:

Mekke
    Member
    Post count: 2271

yellowsn0w funkar för firmware 2.2.1, men inte baseband 02.30.03… Så har han officiell 2.2.1 så blir det ingen yellowsn0w 🙁

Varför frågar du inte säljaren efter koden? Den slår man på och av i Inställningar>Allmänt>Lösenkod :confused:

wolf
    Member

går fan ej, telefonen är avaktiverad står att ja måste koppla till itunes men kräver lösen vet ej va ja ska göra =/

steffe
    Member
    Post count: 2452

Kontakta säljaren,går inte det så har du blivit blåst.

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@wolf 29121 wrote:

hej!
    värkar som att jag har blivit blåst, köpte iphone 3g och när jag starta telefonen måste ja ange lösen för att komma in. när man sync den till itunes kommer det en skylt där det står att man måste ange lösenord innan man kan sync me ituns, finns det inget annat sätt att låsa upp den?

har du provat o sätta på DFU mode ??

@wolf 29362 wrote:

går fan ej, telefonen är avaktiverad står att ja måste koppla till itunes men kräver lösen vet ej va ja ska göra =/

2.2.1 ??? glöm yellowsn0w…
    du kan bara låsa upp den med en RebelSim 🙂

carpe
    Member
    Post count: 904

Om ens med RebelSim, verkar bara vara typ 30% som får igång det, och 1% som finner det stabilt

QeuDee
    Member

@carpe 29396 wrote:

Om ens med RebelSim, verkar bara vara typ 30% som får igång det, och 1% som finner det stabilt

ok då får du byta operatör

carpe
    Member

Så alla med Tele2 har fått igång det felfritt menar du?

QeuDee
    Member

@carpe 29453 wrote:

Så alla med Tele2 har fått igång det felfritt menar du?

nej asså om du inte vill pröva låsa upp din 2.30.03 med en fakesim, så får glömma bort tanken på låsa upp den, och nu är du tvungen att köra med FELIA

carpe
    Member

Kör nog hellre med Telia som man kan lita på…än med en annan operatör + fakesim som kan sluta att fungera titt som tätt eller helt.

QeuDee
    Member

@carpe 29465 wrote:

Kör nog hellre med Telia som man kan lita på…än med en annan operatör + fakesim som kan sluta att fungera titt som tätt eller helt.

finns några som inte vill byta operatör 🙂 därför har man kommit på yellowsn0w och fakesim…

carpe
    Member

Om man har möjlighet till att köra YS så självfallet ska man köra med det. Men en hårdvaru-upplåsning, njaa. Verkar bara vara du konstigt nog som att ha fått det att funka utan några problem.

QeuDee
    Member

@carpe 29470 wrote:

Om man har möjlighet till att köra YS så självfallet ska man köra med det. Men en hårdvaru-upplåsning, njaa. Verkar bara vara du konstigt nog som att ha fått det att funka utan några problem.

för ja följde guiden 🙂 det krångla nåra ggr aa men det va mitt fel 🙂 om man inte följer instruktionerna vettu 😮

wolf
    Member

hur var det man skulle göra för DFU?

QeuDee
    Member

@wolf 29492 wrote:

hur var det man skulle göra för DFU?

här iClarified – iPhone – How to Put an iPhone Into DFU Mode

wolf
    Member

jag låste upp den tack grabbar (L)

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.