Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iPhone blockerar internet?
-
AuthorPosts
-
Detta kan vara ett dator/router-relaterat problem men testar att posta ändå..
Innan jag jailbreakade min telefon funkade det att koppla upp sig på husets trådlösa med iphonen och samtidigt surfa på laptopen utan problem.
nu efter jailbreak så när jag surfar på iphonen så kommer jag inte ut på internet på laptopen? Står att det är “upptaget”.. Nån som har nån om hur jag kan fixa det?
är din router inställd att anända DHCP (WIKIPEDIA) D.v.s delar den ut dynamiska IP-adresser till varje enhet som frågar? Det låter otroligt men om du stänger ned laptopen kommer du åt WLANet via din iPhone – if so så låter det som om din router bara har en IP-adress att dela ut…:o
@freebo 49752 wrote:
är din router inställd att anända DHCP (WIKIPEDIA) D.v.s delar den ut dynamiska IP-adresser till varje enhet som frågar? Det låter otroligt men om du stänger ned laptopen kommer du åt WLANet via din iPhone – if so så låter det som om din router bara har en IP-adress att dela ut…:o
Alltså jag kommer alltid åt WLAN med iPhonen, inga problem. Det är just det att när jag kopplat upp mig på WLAN med iPhonen så kommer jag inte ut på internet på laptopen. Helt mysko, var inte så här tidigare, bara blivit helt plötsligt.. Ska kolla upp det där med routern senare, tack
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.