Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › iphone, defekt låsknapp
-
AuthorPosts
-
nu var det ju såhär att min låsknapp bara slutade att fungera, dvs man kan klicka på knappen som vanligt men ingenting händer… jag skickade in mobilen på service och jag fick detta svar:
Vi har konstaterat att Er iPhone har en skada som inte täcks av Apple´s garantivillkor (Yttre Åverkan + Korrosionsskada)Kund erbjuds att köpa en utbytesterminal. iPhone 8 GB á 2650:- inkl. Moms
vilket jag inte riktigt förstår då mobilen aldrig blivit blöt och har fungerat superbra. enda riktiga påverkan yttre är att jag “råkade” pilla bort volymknappen på fyllan -.-
till mina frågor, skulle man kunna fixa det själv? den var jailbreakad så kanske mjukvarufel om man inte ska lita på verkstan? alla svar som bidrar är välkomna
Det är lite av en överkurs att byta ljudflex kabel, allt ska ut ur telefonen och in igen
@iPhoneReservdelar.se 81596 wrote:
Det är lite av en överkurs att byta ljudflex kabel, allt ska ut ur telefonen och in igen
– jag har gjort liknande med psp men apple lär väl ha massa små fällor så mobilen går sönder om man öppnar den. :mad2:
fick tillbaka mobilen nu och mardrömmen blev bara värre… nu har den tydligen hamnat i en SWOT (spinning whell of death) eller såkallad boot loop så den startar om och om igen. enda lösningen är att gå in i DFU mode vilket jag inte kan göra och kopplar jag in skiten i datorn så upptäcker datorn den inte så jag kan inte gå i i recovery via typ ireb…
från “fungerande” mobil till att betala 344:- efter 13 dagar och få en totalt värdelös dörrstopp. LÄMNA ALDRIG IN MOBILEN TILL TELIA 😡
EDIT:
jag fixade det! för dom som har samma problem (troligtvis inte) kan jag ju säga att precis när den startar om så håll in enbart hemknappen så kommer den efter ett tag in i recovery 😀 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.