iPhone Developer

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone Developer

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • antonfjanton
    Member
    Post count: 142

    Hejsan grabbar och tjejer, jag har en kort fråga till er med iPhone Developer.
    Jag har tänkt skaffa detta nu och jag undrar hur långt tid det tog för er att få detta aktiverat? Nu pratar jag alltså om iPhone Developer som gör det möjligt att komma åt SDKn för iPhone samt Betaversioner i framtiden.

    ha en trevlig dag 🙂

    Simba
    Member
    Post count: 1063

    Så fort du registrerar dig på Apple Dev Center så aktiveras ditt developer-konto. Du får dock endast tillgång till SDK’n för 2.2.1, vill du ha access till 3.0 Beta SDK’n kostar det $99 att anmäla sig där. 🙂

    Pear
    Member
    Post count: 322

    öh va? Kan man bli programutvecklare utan att pröjsa? Jag trodde man fick pröjsa $99 what so ever.
    Var å hur gör man detta då? (vore ju inte helt fel å lära sig, även fast man bara får tillgång till funktionerna hos 2.2.1)

    snook
    Member
    Post count: 2190

    Du kan börja att skriva program gratis till 2.2.1, men inte få tillgång till beta versioner.

    Då kostar det 99 dollar om du vill ha en full licens, då kan du skicka in program och få tillgång beta versioner av tex 3.0.

    Men jag tror det bara fungerar om man har mac.

    Pear
    Member
    Post count: 322

    snook: vart kan man hitta denna licens på apples sida? Man borde väl få tillgång till 3.0 när den släpps allmänt?

    Borde väl finnas så man kan ha windows också ändå?
    Och sista frågan: Vad använder dem som utvecklar programmen i Cydia?

    snook
    Member
    Post count: 2190

    @pear 32039 wrote:

    snook: vart kan man hitta denna licens på apples sida? Man borde väl få tillgång till 3.0 när den släpps allmänt?

    Borde väl finnas så man kan ha windows också ändå?
    Och sista frågan: Vad använder dem som utvecklar programmen i Cydia?

    Här reggar du dig och får tillgång till program osv Apple Developer Connection – Register for the iPhone SDK

    Du kommer säkert att kunna skriva program till 3.0 när det släpps för allmänheten.

    Och det fungerar bara till mac.

    Det är nog samma sdk som används dom program som släpps i Cydia som i appstore. Bara att dom distribueras på annat sätt.

    Mekke
    Member
    Post count: 2271

    Med tanke på att iPhones SDK bara finns till xCode, ett kraftfullt programmerings-program till Mac (och att iPhone-program skrivs i Objective-C) så funkar det inte, och kommer troligtvis aldrig att funka, att göra iPhone-program i Windows 😉

    Till Cydia används antingen CygWin, som finns till Windows (så ja, det kanske går nån gång iaf att skriva i Windows :P) eller xCode med Open Toolchain 🙂 Jag kan oxå tillägga att CygWin inte direkt är nån bra lösning om man vill utveckla för iPhone men inte har Mac…

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.