iPhone i bilen/båten

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 77 total)
  • Author
    Member
    Post count: 7

Någon som vet var an kan köpa en bra hållare för iPhone 3G till bilen.

Vill ha en som inte är stor och klumpig, som går att sätta fast ordentligt och som är lätt att ta telefonen ur om det ringer.

Alla andra jag har hittat uppfyller inte detta.

snook
    Member
    Post count: 2190

@roberte 28860 wrote:

Någon som vet var an kan köpa en bra hållare för iPhone 3G till bilen.

Vill ha en som inte är stor och klumpig, som går att sätta fast ordentligt och som är lätt att ta telefonen ur om det ringer.

Alla andra jag har hittat uppfyller inte detta.

Den här kör jag med i bilen, sitter med sugpropp i rutan.
    Lätt att ta ur och sätta i med en hand, finns även plats under för laddare.

Clas Ohlson Internetbutik – Allt för en enklare vardag

roberte
    Member

Ok. Påminner en del om den Griffin window seat som jag provade, men den här verkar lite mindre och helt klart lättare att hantera. Det är värt att kolla. Tack för tipset!

steffe
    Member
    Post count: 2452

Jo,den är säkert bra.Själv använder jag bröstfickan.
    Med den bil och den körställning jag använder är vindrutan lite för långt bort.Vore kanon med en mobilhållare till växelspaksdamasken.

roberte
    Member

@steffe 28938 wrote:

Jo,den är säkert bra.Själv använder jag bröstfickan.
    Med den bil och den körställning jag använder är vindrutan lite för långt bort.Vore kanon med en mobilhållare till växelspaksdamasken.

Precis. För om man vill använda GPS:en under körning så är kanke bröstfickan inte den bästa placeringen. Visserligen nära till hands men inte optimal…

steffe
    Member

Använder hellre min magellan,den är mycket exaktare,har vägvisning med röst på svenska och större skärm.

DannePanne
    Member
    Post count: 4

Mailshop Sverige säljer en som är specialgjord för iPhone 3G. Köpte min för några månader sedan, den har funkat hur bra som helst!

Länk Bilhållare Mailshop Sverige

TwiZteD
    Member
    Post count: 238

Köper nog en denna

iPhone / iPhone 3G Passiv Hållare – Gooseneck
    Liggandest endast
    99 kr + 29 kr frakt
    Apple iPhone / iPhone 3G Passiv Hållare – Gooseneck

Teknikmagasinet tar 270 kr för samma produkt…sinnes
    Har redan cigg laddare så

// TwiZteD

Svarten
    Member
    Post count: 106

jag köpte en sådär billig universal hållare för några månader sedan, den har fungerat bra än så länge, men kommer troligen införskaffa TomTom’s nya när den kommer ut, den ser helt klart ut att vara en av dom bästa på marknaden.

Den jag har idag kommer från Kjell & Company dom säljer två olika under samma artickel nummer först fick ag en i blå karton, den var rent skräp, så jag lämna detillbaks den och fick en i orange karton den har varit kanon.[/URL]

TwiZteD
    Member

@svarten 35233 wrote:

jag köpte en sådär billig universal hållare för några månader sedan, den har fungerat bra än så länge, men kommer troligen införskaffa TomTom’s nya när den kommer ut, den ser helt klart ut att vara en av dom bästa på marknaden.

Den jag har idag kommer från Kjell & Company dom säljer två olika under samma artickel nummer först fick ag en i blå karton, den var rent skräp, så jag lämna detillbaks den och fick en i orange karton den har varit kanon.[/URL]

Tack för tipset, tänkte om man installerar något navigationsprogram och vill luta mobilen på sidan, så kanske den inte håller lika bra.
    Men den såg fin ut för pengarna annars, tack för tipset
    Tror jag beställer den för 99 kr dock

// TwiZteD

Appelphone
    Member
    Post count: 594

lånar den här tråden lite 🙂 Letar också efter en hållare, men en som man kan sätta fast på ett styre (moppestyre). Hade varit smidigt om den inte bara är till iphone utan också funkar till dom flesta gpser.

steffe
    Member

Finns faktiskt en sorts standardhållare för montage på runda rör,säljs i vissa båtaffärer och av firmor som säljer cykeltillbehör.

Appelphone
    Member

@steffe 35299 wrote:

Finns faktiskt en sorts standardhållare för montage på runda rör,säljs i vissa båtaffärer och av firmor som säljer cykeltillbehör.

låter najs 🙂 skulle helst vilja ha det så här (photoshop skills ftw!):
    68514633.jpg
    Ingen som har sett någon sådan hållare? Isåfall blir det väll till att köpa ett sånt där fäste (finns det på baltic tror du?) och köpa någon anpassningsbar hållare och försöka “modda” på den på fästet 😛

steffe
    Member

@Äppelphone 35320 wrote:

låter najs 🙂 skulle helst vilja ha det så här (photoshop skills ftw!):
    68514633.jpg
    Ingen som har sett någon sådan hållare? Isåfall blir det väll till att köpa ett sånt där fäste (finns det på baltic tror du?) och köpa någon anpassningsbar hållare och försöka “modda” på den på fästet 😛

Tror inte du behöver modda så mycket med rätt hållare,dom brukar vara justerbara.
    Kolla båt-och cykelhandlare!

Appelphone
    Member

@steffe 35370 wrote:

Tror inte du behöver modda så mycket med rätt hållare,dom brukar vara justerbara.
    Kolla båt-och cykelhandlare!

Jo jag menar att jag får köpa en universal hållare som går att justera så den passar både iPhone och gps och sen modda så jag kan sätta fast den på styret 🙂 men jag ska till stan imorron så ska kolla runt lite.

steffe
    Member

Finns som sagt justerbara standardhållare med fäste för styre eller relingsrör.

Appelphone
    Member

@steffe 35399 wrote:

Finns som sagt justerbara standardhållare med fäste för styre eller relingsrör.

aha, ska kolla idag 🙂 återkommer om jag hittar något bra!

TwiZteD
    Member

Köpte hem hållaren My Trendy Phone, fick varan efter 2 dagar.
    99 kr + 29 kr frakt = 128 kr totalt.

Hållaren ser ok ut, kina sak, men den uppfyller sitt syfte.
    Men den kan repa luren när man klickar i den.
    Eftersom jag har Invisible Shield på luren, så drar den sakta av den på kanterna.
    Så jag lämnade tillbaka den pga de.

Detta är samma produkt som teknikmagasinet säljer för 250 kr så ni vet, har tittat närmare på båda.
    Inväntar TomTomGo , men innan den kommer så ser nog denna bäst ut…

iPhone Car Mount Charging Kit w/ Hands Free

Verkar vara samma produkt här, 324 kr hemma från HK
    Car Handsfree Powered Cradle Kit for Apple iPhone 3G on eBay (end time 13-Jul-09 04:12:30 BST)

Någon som har hittat någon bra som ej repar ?

// TwiZteD

oge
    Member
    Post count: 14

Brodit.se har hållare till det mesta. De har dock ingen försäljning till privatpersoner men bl.a. Dustin har deras hållare till iphonen i sitt sortiment. Deras hållare repar inte den är klädd med något sammetsliknande.
    MVH Micke

TwiZteD
    Member

@oge 37110 wrote:

Brodit.se har hållare till det mesta. De har dock ingen försäljning till privatpersoner men bl.a. Dustin har deras hållare till iphonen i sitt sortiment. Deras hållare repar inte den är klädd med något sammetsliknande.
    MVH Micke

Den har väl inte sugpropp ?
    Den måste man väl montera på tex fläkten eller så ?

// TwiZteD

oge
    Member
    Post count: 14

Hållaren för tex iPhone är en del sen väljer du fäste för just din bilmodell det fästet sätts mycket riktigt fast i ett fläktutblås men det finns även andra fästen tex för motorcykel,vinklar med dubbelhäftande tejp etc.

jompao
    Member
    Post count: 456

@oge 37110 wrote:

MVH Micke

Ja deras aktiva ser bäst ut hittils, extra bra att det finns en modell för iPhones med någon typ av fodral. Men det jag tycker skans är att det inte är typ fastra lägen när man ändrar från stående till liggande läge, det känns inte hundra.

adde666
    Member
    Post count: 23
    dbpetrol
    Member
    Post count: 5

Ny på forumet och vet inte om någon skrivit om det tidigare, men här kommer min lösning som knappt syns i bilen när man inte använder den och är extremt enkel och BILLIG!:

Köp en sån där gummiklädd magnet på jula eller clasohlsson. Brukar kosta några guldpengar.

Det lilla metallblecket med tejp som följer med är inte ens en millimeter tjockt, vilket gör att jag kunde placera det mellan mitt tunna plast skal (case-mate barely there) och min iPhone. Magneten håller telefonen utan problem och det syns inte ens på telefonen+skal att jag har en metallbit mellan dem. Har även ett Otterbox Defendercase och där har jag satt ett metallbleck mellan plastskalet och siliconskalet. Funkar kanon!

Tyvärr har jag ingen bild men hoppas att ni förstår vad jag menar. Använder du sedan flera bilar så är det bara att sätta dit en magnet i varje bil så har du hållare till alla bilar. Du kan ju även sätta mageter var helst du behöver en hållare (skrivbord, sängbordet, toaletten… osv.)

Funkar perfekt när man använder gps:en och när det ringer är det bara att ta telefonen och prata. Behöver inte “klicka” bort den från något fäste eller något sådant.

På i princip alla telefoner med batterilucka går det att sätta metallbiten på insidan av den. Jag har använt denna metod på mina telefoner några år nu. Har aldrig behövt köpa ny hållare till bilen bara för att jag byter telefon.

Extra metallbitar med tejp finns på clasohlson i fempack för en 20:a eller nåt sånt.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@dbpetrol 46399 wrote:

Ny på forumet och vet inte om någon skrivit om det tidigare, men här kommer min lösning som knappt syns i bilen när man inte använder den och är extremt enkel och BILLIG!:

Köp en sån där gummiklädd magnet på jula eller clasohlsson. Brukar kosta några guldpengar.

Det lilla metallblecket med tejp som följer med är inte ens en millimeter tjockt, vilket gör att jag kunde placera det mellan mitt tunna plast skal (case-mate barely there) och min iPhone. Magneten håller telefonen utan problem och det syns inte ens på telefonen+skal att jag har en metallbit mellan dem. Har även ett Otterbox Defendercase och där har jag satt ett metallbleck mellan plastskalet och siliconskalet. Funkar kanon!

Tyvärr har jag ingen bild men hoppas att ni förstår vad jag menar. Använder du sedan flera bilar så är det bara att sätta dit en magnet i varje bil så har du hållare till alla bilar. Du kan ju även sätta mageter var helst du behöver en hållare (skrivbord, sängbordet, toaletten… osv.)

Funkar perfekt när man använder gps:en och när det ringer är det bara att ta telefonen och prata. Behöver inte “klicka” bort den från något fäste eller något sådant.

På i princip alla telefoner med batterilucka går det att sätta metallbiten på insidan av den. Jag har använt denna metod på mina telefoner några år nu. Har aldrig behövt köpa ny hållare till bilen bara för att jag byter telefon.

Extra metallbitar med tejp finns på clasohlson i fempack för en 20:a eller nåt sånt.

Coolt, du har inte upptäckt om metallbiten påverkar 3G mottagningen?

Edit: hur många magnethållare har du satt upp i hemmet? 😎

dbpetrol
    Member

Inte märkt någon skillnad på täckningen. Det är ju inte mycket metall i den lilla biten. Då är det ju mer metall i skruvarna som håller de “vanliga” bilhållarna, och på samma avstånd från telefonen… ungefär…

Magneten påverkar inte heller mottagningen någonting. Däremot kanske den påverkar kompassen… men den har jag aldrig använt i bilen. Kör med nDrive och ibland google maps och det funkar klockrent!
    PS. Jag har sambo så jag får inte sätta upp magneter överallt 🙁

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@dbpetrol 46399 wrote:

Skulle inte våga testa det själv. Magnet och elektroniska prylar brukar inte gå bra ihop. Tillräklig stark magnet och den kanske raderar hela min iphone lr nåt ännu värre.

dbpetrol
    Member

hmmm…. läste lite på nätet nu och det råder delade meningar om det där med magneter nära iPhone.

En del påstår sig ha haft problem med det vilket gör att jag blev lite rädd nu 😮

Jag har som sagt använt detta system i åratal. Senast med telefoner som SE c702 och Nokia E71 och nu då iPhone 3GS och har aldrig märkt av några problem. Minnet är jag inte ett dugg rädd för att det ska hända nått med eftersom det inte påverkas av magneter (enligt tillverkare av hårddiskar och flash-drivar). Så ni som “förstör” era hårddiskar med en magnet innan ni slänger dem bör tänka om. En modern hårddisk påverkas inte av vanliga magneter. Fyll istället hårddisken med “skit” som skriver över allt annat.

Men resten av telefonen kanske påverkas av magneten… det har jag inte tänkt på innan. Så tack för tipset om att det kan skada min kära iPhone… nu vet jag inte om jag vågar använda det längre 😀

Ett tillägg… många fodral till iPhone har magneter som stängning av lock osv. Kan vara värt att tänka på innan köp av fodral.

Freebo
    Member

@dbpetrol 46411 wrote:

hmmm…. läste lite på nätet nu och det råder delade meningar om det där med magneter nära iPhone.

En del påstår sig ha haft problem med det vilket gör att jag blev lite rädd nu 😮

Jag har som sagt använt detta system i åratal. Senast med telefoner som SE c702 och Nokia E71 och nu då iPhone 3GS och har aldrig märkt av några problem. Minnet är jag inte ett dugg rädd för att det ska hända nått med eftersom det inte påverkas av magneter (enligt tillverkare av hårddiskar och flash-drivar). Så ni som “förstör” era hårddiskar med en magnet innan ni slänger dem bör tänka om. En modern hårddisk påverkas inte av vanliga magneter. Fyll istället hårddisken med “skit” som skriver över allt annat.

Men resten av telefonen kanske påverkas av magneten… det har jag inte tänkt på innan. Så tack för tipset om att det kan skada min kära iPhone… nu vet jag inte om jag vågar använda det längre 😀

Ett tillägg… många fodral till iPhone har magneter som stängning av lock osv. Kan vara värt att tänka på innan köp av fodral.

Meh, jag tror inte det är så farligt då iPhone innehåller flashminne men en länk ang. fodral hittade jag iaf
    iPhone: Signal or other interference while in carrying case

jag skall ta och testa din magnetlösning iaf =)

Freebo
    Member

igår monterades en Brodit Proclip i bilen, knäpp fast fästet i ramen kring friskluftsutsläppet och sedan knäpper man fast en flockad hållare som är tilt och vridbar åt alla håll och kanter. Underbar kvalitet, stabil infästning och framförallt, inga skador på dyra bilen. Rekommenderas

Sallberg
    Member
    Post count: 2

FREEBO du skulle inte kunna ta en liten bild på det hela så man får se hur den ser ut i bilen.

Freebo
    Member

Forumbilder.se hostar denna bilden

Som du ser har jag ett skal på och även om jag får ta i lite för att få dit telefonen, fungerar det utmärkt. Att fästet är flockat borgar för jag aldrig får repor och totalt 400 spänn får något som gör exakt det jag är ute efter; inga märken i den (dammiga!) bilen, ingen rutten FM-sändare, ingen integrerad laddare och framförallt ingen förbenad sugkopp som hänger som en slag gummidildo i framrutan! =)

speedbird
    Member
    Post count: 3
    Kaptenx.se
    Member
    Post count: 199
    johanfo
    Member
    Post count: 52

@freebo 46978 wrote:

Som du ser har jag ett skal på och även om jag får ta i lite för att få dit telefonen, fungerar det utmärkt. Att fästet är flockat borgar för jag aldrig får repor och totalt 400 spänn får något som gör exakt det jag är ute efter; inga märken i den (dammiga!) bilen, ingen rutten FM-sändare, ingen integrerad laddare och framförallt ingen förbenad sugkopp som hänger som en slag gummidildo i framrutan! =)

Hur vet man vilka bilmodeller den passar till, eller gör den det till alla? Såg riktigt bra ut faktiskt och funderar på den.

Har själv en volvo s40 av nyare modell och då är cigguttaget är bredvid handbromsen så funderar på att köra denna setup:

Bild på volvos inredning: http://static.howstuffworks.com/gif/vehicle-pictures/2005/volvo/s40-and-v50/05904101990001-480.jpg

Brodit passiv hållare vid vänstra fläkten: BRODIT PASSIV HÅLLARE MED KULLED – APPLE IPHONE 3GS – Produktinformation

Griffin iTrip AutoPilot FM-sändare+laddare som har sladd som jag tror kan passa: Griffin iTrip AutoPilot with SmartScan for iPod (4046) – Hitta lägsta pris, omdömen och information om FM-sändare
    (youtube vid: YouTube – Apple iPhone 3G S and Griffin iTrip AutoPilot review)

Någon som tror på detta? 😀

Freebo
    Member

Jupp, det där tror jag på 🙂 Dustin har ju en uppsjö hållare till olika Volvos såntillnen S40 skall det finnas. Deras sökfunktion är lite slö just nu men leta på deras web så hittar du en likadan som jag monterade

Edit:BRODIT PROCLIP – VOLVO S40/V50 04- – Specifikationer

johanfo
    Member

@freebo 51518 wrote:

Jupp, det där tror jag på 🙂 Dustin har ju en uppsjö hållare till olika Volvos såntillnen S40 skall det finnas. Deras sökfunktion är lite slö just nu men leta på deras web så hittar du en likadan som jag monterade

Edit:BRODIT PROCLIP – VOLVO S40/V50 04- – Specifikationer

Tack! 😀 Med risk för att verka dum, visst behöver man köpa dessa var för sig?

BRODIT PASSIV HÅLLARE MED KULLED – APPLE IPHONE 3GS – Produktinformation

BRODIT PROCLIP – VOLVO S40/V50 04- – Specifikationer

Dock verkar proclipen till s40 vara populär, finns typ ingen som har den inne på lager :mad2:

Freebo
    Member

Japp, du köper dessa två var för sig

Hubbe
    Member
    Post count: 15

Köpte denna hållare i torsdags hos Kjell&Kompany för 149:-, o sitter forfarande stadigt efter 150 mil. Lite plastig, men gör sin funktion perfect.

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=42201060058PM90f4
    http://forumbilder.se/show.aspx?iid=9d201060257PMb2fa

Micke Prylgalen
    Member
    Post count: 33

Ja Brodits grejer rockar.. Haft till otalet telefoner genom tiden och alltid funkat kanon.

Jag tycker det är så skönt att slippa sugproppar och skit uppe i vindrutan och luren skymmer ju mycket med om man sätter den där. Ljusår bättre nu lite lägre vid fläktutblåset. Lätt nåbar m.m

stickaaan
    Member
    Post count: 259

Är det någon som testat Navigons bilhållare? Den är riktigt snygg, men den verkar inte gå att vrida på? Om den bara kan sitta rakt fram, så är den ju helt plötsligt inte bra längre? :/

kenjon
    Member
    Post count: 64

@stickaaan 55465 wrote:

Är det någon som testat Navigons bilhållare? Den är riktigt snygg, men den verkar inte gå att vrida på? Om den bara kan sitta rakt fram, så är den ju helt plötsligt inte bra längre? :/

Jag har en i husbilen (som har en rätt stor vindruta) och den går både att vrida och vinkla, funkar utmärkt.
    I personbilen har jag Brodit, skymmer inte sikten alls där.

stickaaan
    Member

@kenjon 55473 wrote:

Jag har en i husbilen (som har en rätt stor vindruta) och den går både att vrida och vinkla, funkar utmärkt.

Okej, blir nog den isåfall. Den är riktigt snygg iaf. Sikten behöver jag inte bry mig så mycket om, kör som en gud ändå 😉
    Hur är det med att sätta fast iPhonen i den. Inga repor osv?

Iphonemartin
    Member
    Post count: 19

@kenjon 55473 wrote:

Inte möjligt att få bild på båda på plats? Är nyfiken på båda:)

stickaaan
    Member

@iphonemartin 56761 wrote:

Inte möjligt att få bild på båda på plats? Är nyfiken på båda:)

Jag kan fixa en bild på Navigons hållare imorgon i min Z4 som har en väldigt liten framruta, så kan du se hur det ser ut på en liten vindruta iaf 😉

johanfo
    Member

@johanfo 51513 wrote:

Hur vet man vilka bilmodeller den passar till, eller gör den det till alla? Såg riktigt bra ut faktiskt och funderar på den.

Har själv en volvo s40 av nyare modell och då är cigguttaget är bredvid handbromsen så funderar på att köra denna setup:

Bild på volvos inredning: http://static.howstuffworks.com/gif/vehicle-pictures/2005/volvo/s40-and-v50/05904101990001-480.jpg

Brodit passiv hållare vid vänstra fläkten: BRODIT PASSIV HÅLLARE MED KULLED – APPLE IPHONE 3GS – Produktinformation

Griffin iTrip AutoPilot FM-sändare+laddare som har sladd som jag tror kan passa: Griffin iTrip AutoPilot with SmartScan for iPod (4046) – Hitta lägsta pris, omdömen och information om FM-sändare
    (youtube vid: YouTube – Apple iPhone 3G S and Griffin iTrip AutoPilot review)

Någon som tror på detta? 😀

Tänkte nån kunde vara intresserad av resultatet, här kommer det! 🙂

1. http://data.fuskbugg.se/skalman01/-DSC00666.JPG

2. http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC00667.JPG

3. http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC00668.JPG

4. http://data.fuskbugg.se/skalman01/-DSC00670.JPG

5. http://data.fuskbugg.se/skalman01/DSC00671.JPG

Freebo
    Member

Tjusigt, Brodit håller mycket hög klass

deni_jc
    Member
    Post count: 8

hej!

har råkat tabba mig ordentligt angående bilhållare. fick just hem min Navigon hållare + laddare som medföljer men självklart är laddaren (sladden) för kort för att nå mobilen på rutan då uttaget är placerat mellan sätena vid handbromsen!!

någon som kan rekomendera nån slags förlägningssladd eller liknande??

Freebo
    Member

Lättast är nog att köpa ny USB-kabel, hur lång behöver du?

deni_jc
    Member
    Post count: 8

ja vettifan har inte mätt ännu men finns det nånstans man kan köpa billiga USB som är längre än standard? tror standard sladden inte är mer än 100 cm inte ens det. så absolut med en längre usb sladd funkar det ju. hitta en för 129 nyss men borde väl finnas billigare

Viewing 50 posts - 1 through 50 (of 77 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.