Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Iphone imei
-
AuthorPosts
-
Tjenare alla glada! 😎
Jag undrar om man kan byta en Iphone 3G’s IMEI-nummer? OM det går hur gör man, OM inte varför inte? Kommer det någonsin att gå ? :confused:
Nej har köpt den billigt av en arbetskamrat 😉
Om imei är spärrat så har du köpt stöldgods!
Du kommer aldrig att få den att fungera,så det bästa om du inte vill riskera trubbel med rättvisan är att du:
1.slänger den i nån djup sjö.
2.lämnar in den till polisen och talar om vem du köpte den av.
3.tvingar säljaren att följa med till snuten och förklara var han fått den ifrån när du lämnar in den.
Vad du än gör så har du blivit blåst.@steffe 30727 wrote:
Om imei är spärrat så har du köpt stöldgods!
Du kommer aldrig att få den att fungera,så det bästa om du inte vill riskera trubbel med rättvisan är att du:
1.slänger den i nån djup sjö.
2.lämnar in den till polisen och talar om vem du köpte den av.
3.tvingar säljaren att följa med till snuten och förklara var han fått den ifrån när du lämnar in den.
Vad du än gör så har du blivit blåst.vad händer me luren? hur slutar den fungera?
Steffe, jag har fattat det. Men alla är inte så jävla petiga som du. Du kan ta din moral och dra tack.
QeuDee, nej den går att sätta på och allt fungerar utom att jag får någon mottaging..
Eftersom den troligen är stöldspärrad kommer du inte att få den att funka.
Ok, men har hört att man kunde byta IMEI på iPhone 2g
Sägs fungera med ziphone. ZiPhone Download Server – IPhone and IPod Touch Software
Okej, det står att man kan jail breaka i ZiPhone. är det bra?
Ändra imei kan bara göras av operatör,men då måste du ha ett originalkvitto i ditt eget namn.
Har man oturen eller är dum nog att köpa stöldgods så får man skylla sig själv!
Det finns en del hemsidor som påstår att det går,men detta är skitsnack! Du får väl gå till polisen med den,och där kan du anmäla säljaren också.Lurar inte en simadapter telefonen med ett fejkat IMEI?
Steffe kom igen ? du har gett mig samma svar 3 gånger, tyst ni tack.
KloN jaha det har jag aldrig hört, vet du vart man kan köpa sånt ?
Juste med Ziphone stog detr att man kan jailbrejka den senaste : 2.2…
Är säkert ?Simadapter eller jailbrejk löser tyvärr inte ditt problem med stöldspärren.
Imei ligger i iphonens drivrutiner och kan inte påverkas utifrån,vad servicefolket gör är att byta ut telefonen om den blivit spärrad av misstag,dock kan nog anovo och apple häva spärren,som jag tidigare skrivit.Men om det luktar häleri, som i detta fallet, så är nog varken Anovo eller Apple villiga att häva någonting.
Håller med steffe här, även om han påtrycker lite väl hårt på att försöka få dig att framstå som en brottsling 😛
okej, men jag laddade ner ZiPhone och tröck först på jailbreak och det funkade inet sen tröck jag på fake imei och det funkade inte heller, kan det vara för att jag har baseband 02.30.03 och FW 2.2.1 fast än det stog easy unlocking iphone 3g ?
Se själva ZiPhone Download Server – IPhone and IPod Touch Software
Det är nog för att du har 02.30.03 och 2.2.1…för det står inte att det funkar till det. Utan bara till 2.2 och äldre
Det där med fake imei lär knappast funka alls.
Okej, tack carpe 🙂
Nehä ? steffe kan du allt om iphone ? mer än någon annan ?
jaha okej då kanske jag inte ska tjaffsa emot.. Men aa många har sagt att det går att faka eller byta imei på dom äldra iphones med ZiPhone. Så jag får vänta och se om det kommer till 3g.
Tyvärr har dom sannolikt fel.
Det är bara servicepersonal med rätt koder som kan häva stöldspärren,och detta gäller alla telefoner med imei såvitt jag vet.
Det finns tyvärr väldigt många som lovar mer än dom kan hålla och ibland lovar dom en massa skit för att locka in folk på konstiga och kanske virussmittade hemsidor.
Vad gäller ziphone så tror jag att det som står troligen inte stämmer helt med verkligheten.@steffe 30857 wrote:
Tyvärr har dom sannolikt fel.
Det är bara servicepersonal med rätt koder som kan häva stöldspärren,och detta gäller alla telefoner med imei såvitt jag vet.
Det finns tyvärr väldigt många som lovar mer än dom kan hålla och ibland lovar dom en massa skit för att locka in folk på konstiga och kanske virussmittade hemsidor.
Vad gäller ziphone så tror jag att det som står troligen inte stämmer helt med verkligheten.Det här var en väldigt gammal tråd x) Men steffe du har ffr fel. Man kan såklart inte göra en IMEI ospärrad, men man såklart byta. Var det förekommer i Ziphone att man kan ändra så tror jag att George Hotz har lite mer erfarenhet än du haha. Nu har jag en annan fråga.
Jag har blivit snodd på min kära 3gs som jag köpte från USA. Jag fick med den utan kartong så jag har inte den IMEI nummer eller något sådant vad jag vet… Jag måste ju lämna in en IMEI till försäkringsbolaget för att kunna få ut självförsäkringen. Hur ska jag ta mig till? :O
Dumt svar, möjligtvis, men räcker det inte bara med att knappa in *#06# för att få fram IMEI-numret?
@vossen 48151 wrote:
Om jag nu hade haft mobilen 😉
Yes! Jag förbehöll mig rätten att kalla mitt svar för ett dumt sådant, så mwähä! 😉
Jag missade det viktiga i ditt inlägg, dumt av mig hehe.
Kan man inte hitta info om sin iPhone, gammal som ny i iTunes? Har man exempelvis gjort en backup eller skapat ett, kan man inte kanske få fram info om ens lur?
Det enda jag kan komma på är om du hittar fram info om din iPhone via mjukvarorna du på ett eller annat sätt förknippat med iPhonen…Annars vettefan 🙁@vossen 48148 wrote:
Det här var en väldigt gammal tråd x) Men steffe du har ffr fel. Man kan såklart inte göra en IMEI ospärrad, men man såklart byta. Var det förekommer i Ziphone att man kan ändra så tror jag att George Hotz har lite mer erfarenhet än du haha. Nu har jag en annan fråga.
Jag har blivit snodd på min kära 3gs som jag köpte från USA. Jag fick med den utan kartong så jag har inte den IMEI nummer eller något sådant vad jag vet… Jag måste ju lämna in en IMEI till försäkringsbolaget för att kunna få ut självförsäkringen. Hur ska jag ta mig till? :O
Din sista chans är om du har kvar original SIM-kortshållaren, IMEI-nuffrorna är tryckta även på den.
@navid 48152 wrote:
Yes! Jag förbehöll mig rätten att kalla mitt svar för ett dumt sådant, så mwähä! 😉
Jag missade det viktiga i ditt inlägg, dumt av mig hehe.
Kan man inte hitta info om sin iPhone, gammal som ny i iTunes? Har man exempelvis gjort en backup eller skapat ett, kan man inte kanske få fram info om ens lur?
Det enda jag kan komma på är om du hittar fram info om din iPhone via mjukvarorna du på ett eller annat sätt förknippat med iPhonen…Annars vettefan 🙁Det tror jag inte men backups har jag 😉
@freebo 48153 wrote:
Din sista chans är om du har kvar original SIM-kortshållaren, IMEI-nuffrorna är tryckta även på den.
Ne, det har jag inte 🙁 Får hoppas han jag köpte den av har lådan kvar 😛
@freebo 48153 wrote:
Navid har rätt, söker jag efter uttrycket IMEI hittar jag mitt IMEI-nummer i filen
C:Documents and SettingsAdministratorApplication DataApple ComputerMobileSyncBackupbf5d37496d740492f2ae78f7cb60fa0b58827e9cfbc72e6782f2b663834639b7e2c41526b0918d22.mddata
samt i
C:Documents and SettingsAdministratorApplication DataApple ComputerMobileSyncBackupbf5d37496d740492f2ae78f7cb60fa0b58827e9cInfo.plist
Info.Plist innehåller alla data du behöver, serienummer, IMEI, tutti
Så, det finns hopp i alla fall 😉
@freebo 48155 wrote:
Navid har rätt, söker jag efter uttrycket IMEI hittar jag mitt IMEI-nummer i filen
C:Documents and SettingsAdministratorApplication DataApple ComputerMobileSyncBackupbf5d37496d740492f2ae78f7cb60fa0b58827e9cfbc72e6782f2b663834639b7e2c41526b0918d22.mddata
samt i
C:Documents and SettingsAdministratorApplication DataApple ComputerMobileSyncBackupbf5d37496d740492f2ae78f7cb60fa0b58827e9cInfo.plist
Du är min gud 🙂 Du har sparat mig så otroligt mycket pengar!
Edit: Är det där för Mac? 😛
@freebo 48158 wrote:
PC, Mac-filerna ligger naturligtvis på ett annat ställe men det är Info.Plist du behöver i första hand så sök på =)
Tacka Navid, han tänkte out-of-box =)
Grymt 😛 Min backup e på min data hos farsan så jag prövar imorgon 🙂
Jag hoppas det funkar, tack i förväg, både till dej åh navid 😉
@freebo 48158 wrote:
PC, Mac-filerna ligger naturligtvis på ett annat ställe men det är Info.Plist du behöver i första hand så sök på =)
Tacka Navid, han tänkte out-of-box =)
Nää shit fan, inte trodde jag det verkligen gick sådär bara!? Haha, snacka om att jag ser ut 😮 just nu hahaha!
Ingen orsak, ibland krävs även sunt förnuft för att ordna till grejer!
Tack själv Freebo, nu vet man liksom hur man går tillväga i framtiden fallifall något liknande hände en själv eller någon nära & kära!
Case solved, bam!
Känns som om detta borde läggas in i en FAQ eller sticky. Tänk vad kulor många hade sparat om vi visste detta lite tidigare =)
@freebo 48155 wrote:
samt i
Info.Plist innehåller alla data du behöver, serienummer, IMEI, tutti
Fan vad grymt! Hittade typ allt i infon 😀 Nu jävlar ska det anmälas 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.