iphone jb 4.1

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • marcus9997
    Member
    Post count: 40

    hej jag antar det fins många såna här trådar redan här men startar en ny endå. jo när kan man jb en iphone 3g 4.1 på windows. å vilket pogram ska man han fins ju så många om ni vet något bra så kan ju linka sidor å sådant :laugh:

    iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619
    marcus9997
    Member
    Post count: 40

    tackar nu har jag gjort det å det funkar fint fint

    iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

    Bra 🙂

    apple 3g
    Member
    Post count: 482

    tror nog jag måste vänta länge på en up¨låsning till ios 4.1 🙁 ligger på 4.0.1 just nu

    muffins
    Member
    Post count: 1906

    @apple 3g 79553 wrote:

    tror nog jag måste vänta länge på en up¨låsning till ios 4.1 🙁 ligger på 4.0.1 just nu

    Varför det?
    4.1 innehåller ett nytt baseband, nyare än vad som finns för 4.0.1.

    apple 3g
    Member
    Post count: 482

    @muffins 79554 wrote:

    Varför det?
    4.1 innehåller ett nytt baseband, nyare än vad som finns för 4.0.1.

    men jag måste ju låsa upp den 🙁

    RooZeN
    Member
    Post count: 54

    är det någon som vet när man kan låsa upp iphone med 4.1 och baseband 05.14.02? eller kommer det aldrig gå ?

    blajeans
    Member
    Post count: 73

    När man kikar på länkarna ovan gällande Sn0wbreeze och RedSn0w så verkar det inte gå att låsa upp enligt tabellen med ipsw filerna?
    Jag vill låsa upp min 3G så jag kan köra med 3 i den. Ska jag lugna mig då eller?

    muffins
    Member
    Post count: 1906

    @blajeans 79576 wrote:

    När man kikar på länkarna ovan gällande Sn0wbreeze och RedSn0w så verkar det inte gå att låsa upp enligt tabellen med ipsw filerna?
    Jag vill låsa upp min 3G så jag kan köra med 3 i den. Ska jag lugna mig då eller?

    Gällande sn0wbreeze så står det högst upp (om du läst vår guide) följande:
    Det sköna med denna applikation är att den inte uppgraderar ditt baseband, vilket måste kännas befriande hos många, att inte längre behöva tänka på!

    muffins
    Member
    Post count: 1906

    @apple 3g 79555 wrote:

    men jag måste ju låsa upp den 🙁

    Du kan ju låsa upp den med ultrasn0w ju, när du sitter på 4.0.1.

    apple 3g
    Member
    Post count: 482

    ja det vet jag men det går inte på ios 4,1 och vill inte hålla på med snowbreez vågar inte, så jag ska nog vänta tack ändå

    muffins
    Member
    Post count: 1906

    @apple 3g 79632 wrote:

    ja det vet jag men det går inte på ios 4,1 och vill inte hålla på med snowbreez vågar inte, så jag ska nog vänta tack ändå

    Jo men vad är viktigast för dig? Upplåsningen eller de nya funktionerna som skiljer sig mellan 4.0.1 & 4.1? Det är där man får överväga fördelar vs nackdelar helt enkelt 😉

    apple 3g
    Member
    Post count: 482

    snabbare 🙁 min tar typ 13-15 sekunder att starta ipoden 🙁 men annars är den inte seg , bara seg på att starta ipod
    och när jag spelar spel och startar ipoden så laggar spelet det går inte att spela 🙁 det bara går segt

    Undanvind
    Member
    Post count: 5

    Såg igår att Mumien.se nu låser upp 4.1 enligt deras hemsida….men de var underbemannade när jag var där igår så det blev ingen Jailbreak 🙁

    iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

    @undanvind 79682 wrote:

    Såg igår att Mumien.se nu låser upp 4.1 enligt deras hemsida….men de var underbemannade när jag var där igår så det blev ingen Jailbreak 🙁

    FYFAN vad dåligt att företag ska ta betalt för sånt som är gratis.
    Vi har aldrig tagit betalt för att jb telefonen, om kunden som hafft telefonen inlämmnad önskat detta så har vi bjudit på det i mån av tid.

    aeus
    Member
    Post count: 62

    Snowbreeze 2.0 fungerade inte på min iPhone 3G med iOS 4.1.
    Körde igenom hela guiden men fick upp “Error: 0xE8000065” varje gång iPhone’n kopplades mot iTunes efter själva återställningen. (Använde även iREB).

    Bytte USB-plats på sladden till iPhone’n men de gjorde ingen skillnad.

    Smisken
    Member
    Post count: 130

    Jag la in 4.1 omgjord med snowbreeze men den gör ingen hacktivation för mig så kan inte låsa upp den, jag ligar på ett gammalt baseband 05.11.07 eller vad den heter men som sagt hacktivation funkar ju inte, och ja jag har kryssat i hacktivation =) Någon annan med samma problem?

    iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

    @aeus 79697 wrote:

    Snowbreeze 2.0 fungerade inte på min iPhone 3G med iOS 4.1.
    Körde igenom hela guiden men fick upp “Error: 0xE8000065” varje gång iPhone’n kopplades mot iTunes efter själva återställningen. (Använde även iREB).

    Bytte USB-plats på sladden till iPhone’n men de gjorde ingen skillnad.

    Installera om iTunes, alt sätt telefonen i DFU (inte recovery) och återställ

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.