iPhone med android

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPhone med android

Viewing 48 posts - 1 through 48 (of 48 total)
  • Author
    Member
    Post count: 893
    Molo
    Member
    Post count: 196

Nice att ha lyckats med att få in Android i iPhonen men Android suger fortfarande 😉

///Cappe

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Onekligen en ganska fet bedrift som öppnar upp möjligheterna till egna OS, själv skulle jag inte ens tänkt tanken. Anroid…

QuamraZ
    Member
    Post count: 59

Coolt med Android i iPhone. Skulle gärna testat om jag skulle haft en iPhone 3G. Men har en iPhone 3Gs. Får väl vänta och se om det kommer att gå att ha på iPhone 3Gs i framtiden.

and3n
    Member
    Post count: 34

Någon som vet om detta skulle kunna göra så att iPhonen kan kolla på t ex livestreamningar av video som inte fungerar på vanliga OS?

iphonekillen
    Member
    Post count: 129

Nice! Android suger inte, det är bara annorlunda. Hurra för valfrihet! (även om iPhone OS alltid kommer vara mitt primära OS)

Matt3
    Member
    Post count: 251

Finns det någon guid på hur man fixar detta och funkar det på 3GS?

iphonekillen
    Member

@matt3 63468 wrote:

Finns det någon guid på hur man fixar detta och funkar det på 3GS?

Det funkar tyvärr inte på varken 3G eller 3GS än 🙁 Men det kommer väl 🙂

matteh80
    Member
    Post count: 150

Japp, han håller på o fixar för 3G och nån touch just nu då de är bra mycket enklare att fixa det på än 3GS…

Pear
    Member
    Post count: 322

Ingen som läser eller?
    Android har portats till Iphone – IDG.se

“detta är gjort på en jailbreakad iphone 3G”. Det går på 3g, inte på 3GS. Vill fan testa.

iphonekillen
    Member

@pear 63615 wrote:

Ingen som läser eller?
    Android har portats till Iphone – IDG.se

“detta är gjort på en jailbreakad iphone 3G”. Det går på 3g, inte på 3GS. Vill fan testa.

IDG har fel. Står klart och tydligt både på iPhone Linux-wikin (eller vad den nu heter) och i videon som finns på IDG. Så tillsvidare får vi med 3G vänta…

matteh80
    Member

Japp! Får se hur lång tid det tar innan han fixar till 3G, men han säger ju även att versionen som körs på 2G i videon är mer eller mindre alpha-version.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

3G versionen är igång och snart färdig.

android_os_iPhone_3g.jpg

“The port to the iPhone 3G is coming along. This is a picture of an iPhone 3G booting into a BusyBox / Buildroot shell. As you can see, wireless networking is working great. We can also talk to the baseband over the debugging channel. This might be enough to get calling, etc., working but we may need to figure out the SPI transport.”
    Linux on the iPhone

Kurtson
    Member
    Post count: 569

Så som apple begränsar användarna så känns det faktiskt klokare att köra in alternativt OS som Android istället för att hålla på med jailbreak

HabboHotel
    Member
    Post count: 132

måsste fan tessta . Finns det inte windows då?

Kurtson
    Member
    Post count: 569

allt fungerar ju inte än. som du ser ringer han med skype och inte med telefon

HabboHotel
    Member

ojj aha trodde han ville visa att det är gratis att ringa

Lillemor-Zanyar
    Member
    Post count: 28

När blir den klar längtar redan???

KingMartin92
    Member
    Post count: 186

Jusste på min data så har jag windows 7 och linux så min fråga är. Hur gör jag för att använda båda vanliga iphone os och att ha android på min iphone 3g?

matteh80
    Member

Det är ju fortfarande inte klart, vänta tills han har fixat så allt fungerar innan du börjar fundera på att slänga in Android tycker jag!

KingMartin92
    Member

då tycker du rätt

matteh80
    Member

Nu funkar Android på 3G, ljudet funkar inte dock…

Android Now Running On iPhone 3G – PCWorld

KingMartin92
    Member

1000tack men vf funkar inte ljudet??? och jag vill ha kvar vanliga iphone versionen + anroid??

Freebo
    Member

varför ljudet inte fungerar kanske du ska fråga @planetbeing…

matteh80
    Member

@kingmartin92 64763 wrote:

1000tack men vf funkar inte ljudet??? och jag vill ha kvar vanliga iphone versionen + anroid??

Om du kikar videoklippet så ser du att ibörjan så berättar han att det är dualboot, alltså både iPhone OS och Android. Tror han snackar om ljudet också, men kommer inte ihåg vad han säger. Men det är ju fortfarande inte färdigt, men kanske kan vara kul att testa… Nån som har koll på vilken version av Android han kör med? Är det 2.1?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Jag har inget intresse för att lägga Android i min iPhone men jag blir sjukt imponerad av det han har lyckats göra. Bara att se videon och förställa sig jobbet han har gjort och det som är kvar att göra ger mig huvudvärk.

KingMartin92
    Member

@ponyboy 64821 wrote:

Jag har inget intresse för att lägga Android i min iPhone men jag blir sjukt imponerad av det han har lyckats göra. Bara att se videon och förställa sig jobbet han har gjort och det som är kvar att göra ger mig huvudvärk.

Håller med men jag vill ha anroid för jag tror man gör mer intrång och sånt med hans programering

matteh80
    Member

@kingmartin92 64843 wrote:

Håller med men jag vill ha anroid för jag tror man gör mer intrång och sånt med hans programering

Hur menar du nu?

KingMartin92
    Member

@matteh80 65060 wrote:

Hur menar du nu?

att det finns massa olika hacks som inte iphone os har

Lillemor-Zanyar
    Member

Hej jag såg denna videon nu
    YouTube – Android running on the iPhone 3G!!

Så jag undrar:

1. funkar allt te.x ljudet ringa allting??

2. Kan jag välja när jag starar iphonen om jag vill ha vanliga iphone versionen eller anroid?

3. är den helt klar?

4. Var laddar jag ner den?

5.hur fungerar installationer man vill hämta???

Tack för era under bara svar, google är ute nu för tiden

HabboHotel
    Member

ingen aning??? undar okså

Freebo
    Member

Läs här istället

Lillemor-Zanyar
    Member

tack då:)

PaddeSan
    Member
    Post count: 41

140483.jpg

Android till iPhone nu släppt till allmänheten
    Nu är Android till iPhone släppt! iDroid som den kallas är än så länge endast i version 0.2 och minst sagt lite skakig. Strömsparfunktioner är än så länge obefintliga vilket leder till att en fullt laddad iPhone dör på en timma vid normal användning. En del prestandarelaterade buggar behöver även ses till innan det blir en snabb upplevelse och det är än så länge omöjligt att föra över saker till telefonen via datorn. Utvecklarna jobbar tydligen rätt hårt med att räta ut dessa buggar för en lite mer smärtfri upplevelse i kommande versioner.

Om du efter att ha läst det här fortfarande känner dig modig nog att plocka fram din förra generations iPhone på en provtur, finns både version 0.2 ute samt en lättläst guide (på engelska) att ha till handa, den kan behövas.

idroid Release 0.2 (3G) | Smart Phones Download | PCWorld

How to Install Android on Your iPhone – PCWorld

Källa: Android till iPhone nu släppt till allmänheten | iPhonefeber

KingMartin92
    Member

@paddesan 66269 wrote:

140483.jpg

Android till iPhone nu släppt till allmänheten
    Nu är Android till iPhone släppt! iDroid som den kallas är än så länge endast i version 0.2 och minst sagt lite skakig. Strömsparfunktioner är än så länge obefintliga vilket leder till att en fullt laddad iPhone dör på en timma vid normal användning. En del prestandarelaterade buggar behöver även ses till innan det blir en snabb upplevelse och det är än så länge omöjligt att föra över saker till telefonen via datorn. Utvecklarna jobbar tydligen rätt hårt med att räta ut dessa buggar för en lite mer smärtfri upplevelse i kommande versioner.

Om du efter att ha läst det här fortfarande känner dig modig nog att plocka fram din förra generations iPhone på en provtur, finns både version 0.2 ute samt en lättläst guide (på engelska) att ha till handa, den kan behövas.

idroid Release 0.2 (3G) | Smart Phones Download | PCWorld

How to Install Android on Your iPhone – PCWorld

Källa: Android till iPhone nu släppt till allmänheten | iPhonefeber

Bra gjort tack så mycket. Men om jag lägger in anroid och det kommer en nya uppdatering hela tiden kan man då hämta den nya uppdateringen????

PaddeSan
    Member

@kingmartin92 66274 wrote:

Bra gjort tack så mycket. Men om jag lägger in anroid och det kommer en nya uppdatering hela tiden kan man då hämta den nya uppdateringen????

Har själv inte provat det. Men det låter väldigt buggat om det ska hålla på sådär… knas.

KingMartin92
    Member

@paddesan 66292 wrote:

Har själv inte provat det. Men det låter väldigt buggat om det ska hålla på sådär… knas.

Håller med. vi får vänta till den blir helt klar?? undra hur mycket plats anroid tar???

PaddeSan
    Member

Du kan ju fråga på Linux on the iPhone 🙂
    Har själv ingen susning på hur mycket plats Andriod kommer att ta i slutändan.

KingMartin92
    Member

@paddesan 66296 wrote:

Du kan ju fråga på Linux on the iPhone 🙂
    Har själv ingen susning på hur mycket plats Andriod kommer att ta i slutändan.

aha oki men hur ska dom på hemsidan kunna veta när den blir helt klar???

matteh80
    Member

Det är han som har fixat det här (Planetbeing). Han vet nog inte när den är helt klar, men om du har andra frågor kan du ju ställa dom till honom! Men du kommer nog få vänta ett bra tag till innan Android kommer fungera smartfritt på din iPhone.

PaddeSan
    Member

@kingmartin92 66299 wrote:

Ja, säg det 😉 De verkar ha koll på saker och ting 😛

KingMartin92
    Member

Jag har hur mycket tid som hälst men använder Google translate

Freebo
    Member

@kingmartin92 66299 wrote:

Ja men jestanes, det är ju planetbeing som har porterat Android till 3Gn. Mitt råd är att endast försöka sig på detta om du har hur mycket kompetens och tid som helst samt läser engelska obehindrat ;>

KingMartin92
    Member

@freebo 66312 wrote:

Ja men jestanes, det är ju planetbeing som har porterat Android till 3Gn. Mitt råd är att endast försöka sig på detta om du har hur mycket kompetens och tid som helst samt läser engelska obehindrat ;>

Vaaaaaa så du menar att det är svårt att lägga in anroid nu okså???

Freebo
    Member

@kingmartin92 66313 wrote:

Vaaaaaa så du menar att det är svårt att lägga in anroid nu okså???

Att byta operativsystem på en plattform är inte som att koka ägg. Om du läst de 25 stegen och känner dig komfortabel så är det ju bara att köra och ja, jag försöker få dig på andra tankar för antalet rop på hjälp här i forumet kommer att överstiga alla andras poster med råge 😮

KingMartin92
    Member

@freebo 66318 wrote:

Att byta operativsystem på en plattform är inte som att koka ägg. Om du läst de 25 stegen och känner dig komfortabel så är det ju bara att köra och ja, jag försöker få dig på andra tankar för antalet rop på hjälp här i forumet kommer att överstiga alla andras poster med råge 😮

jaha vad synd för dom

matteh80
    Member

@kingmartin92 66342 wrote:

jaha vad synd för dom

Har du som Freebo säger läst alla steg du ska utföra för att få in Android på din iPhone? Vore ju kul om nån här på forumet testade, själv känner jag inte riktigt för det längre efter läst hur man skulle göra…

KingMartin92
    Member

@matteh80 66398 wrote:

Har du som Freebo säger läst alla steg du ska utföra för att få in Android på din iPhone? Vore ju kul om nån här på forumet testade, själv känner jag inte riktigt för det längre efter läst hur man skulle göra…

jag tycker det är värt att hämta den, men inte jusst nu för den är inte klar, batteritiden är bara en 1timme

Viewing 48 posts - 1 through 48 (of 48 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.