iphone nano?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iphone nano?

Viewing 24 posts - 1 through 24 (of 24 total)
  • Author
    Participant
    Post count: 799

hejsan såg på aftonbladet att apple snackade om en iphone nano, tror ni det blir av? 😉

Rykte: iPhone Nano kommer i juni | Prylportalen | Pryl | Aftonbladet

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973
    damightytom
    Member
    Post count: 50

Det finns ju faktiskt inget som säger att de inte kommer göra en iPhone Nano.
    Kolla bara på ipod-nano.
    Bara för att den är mindre betyder det inte att den är sämre än en vanlig ipod.
    Bara tilltalar en annan målgrupp eller för andra ändamål.

Chansen för en iphone nano finns där, men jag tror nog att de vill utveckla hårdvaran nått år till för att kunna ge någon som helst funktionalitet i en iphone nano utan att batteriet för efter 2 timmars användning.

Skulle inte bli förvånad om samma design dök upp iår, självklart med uppdaterad hårdvara, som processor, batteriteknik osv.

Eventuellt som en unibody nu med deras fräna urfräsning av aluminium.

Iphone 3g nu i 1.5 år till, sen får man hoppas på en 4:e generation 😀

oakeey
    Member
    Post count: 118
    steffe
    Member
    Post count: 2452

det har snackats mycket om nano.
    Helt klart är att äpplet måste komma med nån ny iPhone det närmaste halvåret,men det blir nog ingen nano.

ekkg
    Member
    Post count: 294

@oakeey 24974 wrote:

Kanske nått på G?
    http://www.informatik.umu.se/~dmph0714/iPhone.mov

Du tror väl inte på allvar att det det är äkta?

steffeiphone
    Participant

Jo mycket talar för en ny iPhone, men blir det nano?
    Vi får nog vänta och se..

Pear
    Member
    Post count: 322

mycket talar om det, som till exempel att dem hitta i senaste FW (2.2.1) att de stod att den var för Iphone 2,1 och inte Iphone 1,1 som de stått i tidigare Firmware.
    Personligen tror jag att dem inte kommer göra en nano (måste ju ha knappar lär va helt omöjligt att skicka ett mess på en iphone nano, de e svårt att träffa rätt på riktiga iphone, tänk nano…) men däremot lär dem komma med en ny iPhone i samma storlek, och förhoppningsvis med vanligt blåtand (skicka/ta emot saker) mms inbyggt, 5 mp kamera, videofunktion etc. Då kan alla andra mobiltillverkare slänga sig i väggen… igen

Appelphone
    Member
    Post count: 594

@pear 25094 wrote:

mycket talar om det, som till exempel att dem hitta i senaste FW (2.2.1) att de stod att den var för Iphone 2,1 och inte Iphone 1,1 som de stått i tidigare Firmware.
    Personligen tror jag att dem inte kommer göra en nano (måste ju ha knappar lär va helt omöjligt att skicka ett mess på en iphone nano, de e svårt att träffa rätt på riktiga iphone, tänk nano…) men däremot lär dem komma med en ny iPhone i samma storlek, och förhoppningsvis med vanligt blåtand (skicka/ta emot saker) mms inbyggt, 5 mp kamera, videofunktion etc. Då kan alla andra mobiltillverkare slänga sig i väggen… igen

hoppas på nåt liknande, men minst 5 mp kamera 😀 Jag har redan (haft den i 4 veckor) folk i skolan som vill köpa den jag har nu, säljer den om det kommer en ny 😛

steffeiphone
    Participant

@Äppelphone 25108 wrote:

hoppas på nåt liknande, men minst 5 mp kamera 😀 Jag har redan (haft den i 4 veckor) folk i skolan som vill köpa den jag har nu, säljer den om det kommer en ny 😛

Haha precis, så var det för mig med! 😀
    men även om iphone bara har 2mpx kamera och ingen “äkta” bluetooth, så kvittar det. Den leker ut alla andra tråkiga sony ericsson som 99,9% av sveriges befolkning har:D

Appelphone
    Member

@steffeiphone 25109 wrote:

Haha precis, så var det för mig med! 😀
    men även om iphone bara har 2mpx kamera och ingen “äkta” bluetooth, så kvittar det. Den leker ut alla andra tråkiga sony ericsson som 99,9% av sveriges befolkning har:D

japp 😀 min kompis (som var först med att vilja köpa den) har en samsung Omnia som har 5 mp men han vill ha min 😛 det är ganska skönt att ha folk som vill köpa den som har noll koll på att det troligtvis kommer en ny bättre iphone snart 🙂

steffeiphone
    Participant

@Äppelphone 25142 wrote:

japp 😀 min kompis (som var först med att vilja köpa den) har en samsung Omnia som har 5 mp men han vill ha min 😛 det är ganska skönt att ha folk som vill köpa den som har noll koll på att det troligtvis kommer en ny bättre iphone snart 🙂

Ja det är bra, men kommer ändå behålla min 16gbvit.:D

Appelphone
    Member

varför det? finns väll ingen mening att ha kvar den gamla när det kommer en bättre? eller det om man vill yellowsn0wa den så kanske det tar ett tag, men jag har ju telia så för mig så är det inga problem 🙂

lphone
    Member
    Post count: 11

Det kommer att komma en ny iphone, det är helt klart. Men en nano verkar ganska osannolikt. Sakerna som iphone har vunnit på är ju den stora skärmen och gränssnittet. Inget av de skulle funka lika bra med en bantad och mindre version. Tänk även kameran, som redan är kass. Hur skulle det se ut? Kanske ingen kamera alls. Nej, någon nano blir det helt sannolikt inte.

Pear
    Member
    Post count: 322

Håller med många här, köpare finns 😉 dock måste man behålla FW 2.2 för det är inte många som har/vill ha telia^^
    Problemet är, att när Iphone kom så visste allavilken telefon det var, så detlär inte bli mindre uppståndelse när dem släpper en ny! 😀
    Steffeiphone: så rätt! har testat flera andra touch-mobiler, typ samsung touchwiz, htc touch hd (dock inte 5800, den verkar schysst. Nokia är en värdig motståndare enligt mig, dock inte sonyericsson…) och dem ligger så efter. Visst nokia har accelerometer, den funkar dock inte hälften så bra som iphones, visst, samsung touchwiz har nästan helt okej gränssnitt, men touchskärmen reagerar segt som fan å gjorde inte alltid som ja ville (störande!)
    Iphone kmr, trots 2mp kamera , ej utvecklad blåtand etc, regera på marknaden 😉
    skönt att vara en ägare… =D

steffeiphone
    Participant

@pear 25188 wrote:

Håller med många här, köpare finns 😉 dock måste man behålla FW 2.2 för det är inte många som har/vill ha telia^^
    Problemet är, att när Iphone kom så visste allavilken telefon det var, så detlär inte bli mindre uppståndelse när dem släpper en ny! 😀
    Steffeiphone: så rätt! har testat flera andra touch-mobiler, typ samsung touchwiz, htc touch hd (dock inte 5800, den verkar schysst. Nokia är en värdig motståndare enligt mig, dock inte sonyericsson…) och dem ligger så efter. Visst nokia har accelerometer, den funkar dock inte hälften så bra som iphones, visst, samsung touchwiz har nästan helt okej gränssnitt, men touchskärmen reagerar segt som fan å gjorde inte alltid som ja ville (störande!)
    Iphone kmr, trots 2mp kamera , ej utvecklad blåtand etc, regera på marknaden 😉
    skönt att vara en ägare… =D

Kul att någon höll med mig om att iPhone regerar, trodde kanske bara att det var jag som var galen i den 😛

fattas bara jealbreak för mig, jag kör med original.. Får inte jealbreaka för farsan haha 😀

Appelphone
    Member

@steffeiphone 25250 wrote:

Kul att någon höll med mig om att iPhone regerar, trodde kanske bara att det var jag som var galen i den 😛

fattas bara jealbreak för mig, jag kör med original.. Får inte jealbreaka för farsan haha 😀

vrf inte det? det är ju bara att återställa 😛

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@Äppelphone 25257 wrote:

vrf inte det? det är ju bara att återställa 😛

Pappa betalar = Pappa vill ha kvar garantin .. 🙂
    Hade nog också sagt likadant till min son om så hade varit fallet ..

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Men garantin försvinner typ inte, det är bara att återställa för att få garantin, och om man inte kan återställa, så kan inte Telia kolla om den är jailad 😉

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@mekke 25272 wrote:

Men garantin försvinner typ inte, det är bara att återställa för att få garantin, och om man inte kan återställa, så kan inte Telia kolla om den är jailad 😉

Inte så lätt att förklara det för en pappa som pungat upp 5 lax 🙂

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@thian 25294 wrote:

Inte så lätt att förklara det för en pappa som pungat upp 5 lax 🙂

Jag lyckades :laugh:

Appelphone
    Member

@mekke 25308 wrote:

Jag lyckades :laugh:

hehe 😛 jag sket i å förklara xD men sen betala han bara 500 av den för att han skulle få ringa på den när han behövde 😛

steffeiphone
    Participant

Hahah så sant killar! 😀

keviniphone
    Member
    Post count: 21

Tycker att iphone nano värkar knasigt… liten och ful när den var så liten 😛

Viewing 24 posts - 1 through 24 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.