iPhone OS 3.0 Unlock (Ultrasn0w)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak iPhone OS 3.0 Unlock (Ultrasn0w)

Viewing 50 posts - 101 through 150 (of 173 total)
  • Author
    Member
    Post count: 11

efter att jag jb´a min iphone 3.0 så försvann alla mina program,
    de finns kvar i itunes men de synkar inte i nallen.

sen om några kan rekomendera nån roliga, nyttiga apps från cydia.
    jag har sett att de finns nån mapp i telefonen som medföljer cydia som heter
    installer på 2g jb men jag har inte den i min 3.0 jb 3g eller är det jag som inte kan använda cydia 😮

Kungen
    Member
    Post count: 985

Vill bara skriva att det funkar prefekt med Tele 2 😀

saqe
    Member
    Post count: 113

Någon som testat med telia låst mobil fast med telenor simkort?

carpe
    Member
    Post count: 904

Är den låst till Telia så har du nog svaret själv.
    Men om du menar en UPPLÅST Telia-mobil så kan du använda ett Telenor-kort

saqe
    Member

@saqe 35717 wrote:

Någon som testat med telia låst mobil fast med telenor simkort?

Låt mig tydliggöra min fråga. Är det någon som har testat Ultrasn0w med en telia låst mobil och använder ett telenor sim kort och att det verkligen fungerar?

Castenfors
    Member
    Post count: 8

Jag har en telia låst telefon och har telenor. Låste upp telefonen igår och hittills funkar allt bra, sms, mms, ringa, ta emot samtal, har inte varit några problem.

KloN
    Member
    Post count: 125

Har låst upp min nu.. Funkar… har inte provat mms ännu faktiskt, inte haft tid…
    problem dock, när jag kör 3g visar den telialoggan hela tiden… även när jag kör Tele2 eller Sweden3g

brejkish
    Member
    Post count: 98

Högtalare + ultrasn0w = inga bra vänner ?

Tidigare när jag körde rebel så kunde jag ha luren liggandes vid mina monitorer ( högtalare ) utan problem..
    Men nu efter jag uppdaterade och kör ultrasn0w så kommer det där “störnings signalen” i högtalaren så man tror att det kommer ringa eller att man får ett sms.. men inte nått =/

Bmode
    Member
    Post count: 201

@adde 35696 wrote:

efter att jag jb´a min iphone 3.0 så försvann alla mina program,
    de finns kvar i itunes men de synkar inte i nallen.

sen om några kan rekomendera nån roliga, nyttiga apps från cydia.
    jag har sett att de finns nån mapp i telefonen som medföljer cydia som heter
    installer på 2g jb men jag har inte den i min 3.0 jb 3g eller är det jag som inte kan använda cydia 😮

De är bara dolda inte borta !! Ladda ner poof eller bossprefs i cydia för att få fram den 🙂 !!

steffe
    Member
    Post count: 2452

@klon 35723 wrote:

Har låst upp min nu.. Funkar… har inte provat mms ännu faktiskt, inte haft tid…
    problem dock, när jag kör 3g visar den telialoggan hela tiden… även när jag kör Tele2 eller Sweden3g

Detta är naturlgtvis irriterande,men eftersom Telia & tele2 samarbetar i sina nät är det egentligen inget problem.

tangorabatt
    Member
    Post count: 14

Jag har jailbreakat och låst upp min tidigare Telia-låsta iPhone med redsn0w. Nu kör jag Telenor och allt verkar funka prima, utom en sak! Jag får ingen 3G mottagning. Någon som känner igen problemet?
    Uppe till vänster på skärmen syns “Telenor SE o” o-pricken indikerar ju gprs-signal, men hur jag än bär mig åt så får jag ingen 3G-signal, även om det är aktiverat i “inställningar” > “allmänt” > “nätverk”.
    Jag bor centralt så det _borde_ inte vara nätet/telenors fel. Nån som har nåt tips på hur man kan tänkas lösa detta? Det funkar ju att surfa med gprs, men det går inte så fort..

KloN
    Member

@steffe 35741 wrote:

Detta är naturlgtvis irriterande,men eftersom Telia & tele2 samarbetar i sina nät är det egentligen inget problem.

Jo de känner jag till men tänkte om det bara var jag eller fler. Den väljer ändå rätt val av operatör. Skulle ju dock smaka mkt om man får faktura att man roamat med Telia i en hel månad lixom..

saqe
    Member

Nu tänkte jag jailbreak, en fråga dock. När jag ska uppgradera till till firmware 3.0 ska jag göra det via i tunes altså per automatik, eller ska jag tanka ner den manuellt och sen välja vilken fil jag ska ta via itunes?

KloN
    Member

Jag kan ju säga hur jag gjorde..

Jag körde via iTunes rakt av. Itunes ville synca program för att “jag inte skulle ha betalt för en app som inte fanns i telefonen” detta sket jag i… uppgraderade till 3.0 Tog sin tid.. Efter det körde jag redsn0w med en custom firmware som jag hittade i en kommentar i dev-teamstwitter..
    Funkade klockrent..

Körde ultrasn0w… problem, ville inte installera… provade igen… nå “error 2” … 3e gången funkade det..
    startade om o allt funkade klockrent

har även kvar tidigare installerade appstore-apps..
    smskonversationer, bilder ja allt är kvar förutom cydiaapps… vilket är skönt för jävlar va telefonen är snabbare nu utan allt skit jag hade installerat

sandrasvensson
    Member
    Post count: 24

Jag vill också uppgradera till 3.0, Finns det någon bra guide man kan följa? så att allt inte blir fel ännu en gång…

Har idag version 2.2.1 med BB 02.30.03 med Telia kontantkort, dock inte köpt i sverige på telia så måste även låsa upp den. Fungerar det?

dalton
    Member
    Post count: 11

@sandrasvensson 35774 wrote:

Jag vill också uppgradera till 3.0, Finns det någon bra guide man kan följa? så att allt inte blir fel ännu en gång…

Har idag version 2.2.1 med BB 02.30.03 med Telia kontantkort, dock inte köpt i sverige på telia så måste även låsa upp den. Fungerar det?

Den här är bra för windows.
    Win

pori
    Member
    Post count: 49

@mekke 35573 wrote:

Det är pga att både Telia och Tele2 kör på Sweden 3G 🙂 Eftersom Telia är en officiell operatör så står det Telia även fast du har Tele2 😀 Mitt tips är att fixa ett custom carrier name där det står “Tele2”, så slipper du detta 😉

Tack så mycket för att du klarade upp det åt mig 🙂

Kanske låter lite newbie av mig (är en windows mobile nörd i grunden) men hur ändrar jag custom carrier name?

Tack på förhand!

pori
    Member
    Post count: 49

Tänkte klargöra lite för er som tänker jailbreaka kanske..

Uppdatera till 3.0 via itunes. Då skall ni få baseband 04.26.08, alltså firmware.
    Sedan går ni in på blog.iphone-dev.org och laddar ner ultrasn0w. Ladda ner den senaste versionen av ultrasn0w.

Sedan klickar ni in er på iClarified – Apple News and Tutorials och följer guiden om hur man jailbreakar med redsn0w.

Efter jailbreak går ni in på cyda och sedan följer instruktionerna för ultrasn0w på antingen iClarified – Apple News and Tutorials eller blog.iphone-dev.org.

Det har rapporterats en del om att vissa simkort kan få problem med 3g men det är ett fåtal..själv kör jag med tele2 och det fungerar utmärkt och jag har klickat i auto på nätverk och den växlar själv mellan gsm och 3g.

Problem som jag har stött på med ultrasn0w är att den fick för sig att radera alla inställningar när jag valde auto på operatör, efter det vägrar telefon hitta några inställningar och det står ingen service.. Bara att koppla upp telen till itunes och synca så hittar den operatörerna igen..

Hoppas ni har det roligt med era telefoner och att den här guiden var till en liten hjälp iaf.

Kungen
    Member

@pori 35804 wrote:

Tack så mycket för att du klarade upp det åt mig 🙂

Kanske låter lite newbie av mig (är en windows mobile nörd i grunden) men hur ändrar jag custom carrier name?

Tack på förhand!

make it mine i cydia 🙂

Pack
    Member
    Post count: 61

Kan någon berätta hur exakt man gör för att få ultrasnow ?

TwiZteD
    Member
    Post count: 238

@pack 35822 wrote:

Kan någon berätta hur exakt man gör för att få ultrasnow ?

Här står allt du behöver

iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G Using UltraSn0w

Du måste först skaffa 3.0 sen JB den med redsn0w, sen följer du guiden jag länkade dig till.
    Där står allt, good luck

// TwiZteD

saqe
    Member

Ska man ha in simkortet då man jailbreakar och ultrasn0war eller spelar det ingen `roll?

foppatoffel
    Member
    Post count: 128

@saqe 35841 wrote:

Ska man ha in simkortet då man jailbreakar och ultrasn0war eller spelar det ingen `roll?

Spelar absolut ingen roll senast idag har jag gjort om proceduren och hade mitt simkort i hela tiden.
    Tänk bara på att säkerhetskopiera dina saker om du vill ha kvar tex spel etc.
    Glöm inte att lägga till sourcen heller som du laddar ner ultrasn0w ifrån så du inte får panik och undra var fan är den.

Anniie
    Member
    Post count: 27

Okej. Jag har Telia iSurf abonnemang 24 månader på min iPhone. Ni säger alltså att jag bara kan låsa upp den och stoppa i mitt gamla halebop kort typ? Rakt av?

snook
    Member
    Post count: 2190

@anniie 35845 wrote:

Okej. Jag har Telia iSurf abonnemang 24 månader på min iPhone. Ni säger alltså att jag bara kan låsa upp den och stoppa i mitt gamla halebop kort typ? Rakt av?

Yes 🙂

Anniie
    Member

@snook 35864 wrote:

Yes 🙂

Men slaaaack! Nån som är peppad att guida mig? För jag är för bangen för att våldta min lilla iPhone by myself. haha

zanders
    Member
    Post count: 47

Kan någon hjälpa mig?
    har haft i mitt telia kort ett tag nu med 3,0 och då hade jag en liten kamra brevid rutan man skriver i i medelanden! nu när jag jailbreakat den så är den borta när jag har i mitt tele2 kort men kommer tillbaka när jag stoppar i telia igen!!!
    någon som vet varför??
    tacksam för svar mvh

Kungen
    Member

@anniie 35845 wrote:

Gah, du behöver inte låsa upp en telia låst iPhone för att använda halebop 🙂 Det är samma företag 😛

Anniie
    Member

@kungen 35875 wrote:

Gah, du behöver inte låsa upp en telia låst iPhone för att använda halebop 🙂 Det är samma företag 😛

Hahaha, jag har aldrig påstått att jag är smart.. Men jag har ju bunne upp mig till 24 månaders abonnemang me iSurf… Jag saknar ju billiga halebop.

snook
    Member

@anniie 35869 wrote:

Men slaaaack! Nån som är peppad att guida mig? För jag är för bangen för att våldta min lilla iPhone by myself. haha

Följ denna:iClarified – iPhone – Guide för jailbrea på din iPhone (OS 3.0) med RedSn0w (Windows)

Sen denna:iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G Using UltraSn0w

Sen klart, tänk på att musik och filmer försvinner (kanske bilder).

Resten går i säkerhetskopian om du återställer från den.

EDIT: Ahh just det, Halebop kanske fungerar utan att låsa upp….

Anniie
    Member

@snook 35877 wrote:

Följ denna:iClarified – iPhone – Guide för jailbrea på din iPhone (OS 3.0) med RedSn0w (Windows)

Sen denna:iClarified – iPhone – How to Unlock the iPhone 3G Using UltraSn0w

Sen klart, tänk på att musik och filmer försvinner (kanske bilder).

Resten går i säkerhetskopian om du återställer från den.

EDIT: Ahh just det, Halebop kanske fungerar utan att låsa upp….

Har redan jailbreakat den 😛 och de där iClarified va ju inte så mycket att hänga upp i julgranen. Filerna som fanns där fuckade min mobil till max i 6 jävla timmar 😮 haha. Men rakt av:

Bara att gå in på cydia och adda repo666.ultrasn0w.com till source, sök efter ultrasn0w och installera och sedan bara att stänga av och stoppa in det sim man vill använda? 😮

Anniie
    Member

Halebopsim into iPhone: Nope, did not work. 😛

Ska man måsta fucka me telefonen igen… 🙁

saqe
    Member

Jag jailbrakade, och ultrasnowade, funkar jätte bra, jippi

Anniie
    Member

@saqe 35882 wrote:

Jag jailbrakade, och ultrasnowade, funkar jätte bra, jippi

Följde du guiden på iClarified?

snook
    Member

Det är lika enkelt som att borsta tänderna 😀

Anniie
    Member

@snook 35887 wrote:

Det är lika enkelt som att borsta tänderna 😀

Då måste man bara köpa ett nytt hallebupp-kort då…
    Då blir det tekniskt sett bara själva telefonavgiften man betalar varje månad då?
    Inge samtal/sms-kostnader från telias sida. Booyah! :rolleyes:

steffe
    Member

@kungen 35875 wrote:

Halebop ägs av Telia men det är inte samma företag.
    Han måste låsa upp den.
    Ta reda på verkligheten,den är inte alltid som du tror!

Kungen
    Member

@steffe 35903 wrote:

Halebop ägs av Telia men det är inte samma företag.
    Han måste låsa upp den.
    Ta reda på verkligheten,den är inte alltid som du tror!

Skrev samma företag just för att telia äger halebop, men Steffe: you’re right 🙂
    Men hur kommer det sig då att skitmånga lyckats köra sitt halebop kort i telialåst utan upplåsning då? :confused:

steffe
    Member

Vet faktiskt inte,men kan ha varit med gammalt baseband eller gamla op-inställningar.

KloN
    Member

Jag funderar på att JBa om den, eftersom jag valde med Icy och då får jag pre-dependstrul i Cydia…
    Försvinner ultrasn0w då? Ja, jag vet att det går snabbt att installera om och så, eller mer kanske jag ska fråga. försvinner alla inställningar jag gjorde i 3.0 eller stannar de kvar? Så som mms och ja, småsaker bara..

Tminus10
    Member
    Post count: 2

Jobbigt problem:

Jag JB med redsn0w och installera ultrasn0w. Efter omstart fungerar sms, ta emot samtal och ringa ut super med Tele2.

MEN…

Så fort jag skriver in internet.tele2.se som APN slutar allt (sms/ta emot samtal och ringa ut) att fungera!

Någon som har en förklaring?

Makasu
    Member
    Post count: 26

@tminus10 35956 wrote:

Jobbigt problem:

Jag JB med redsn0w och installera ultrasn0w. Efter omstart fungerar sms, ta emot samtal och ringa ut super med Tele2.

MEN…

Så fort jag skriver in internet.tele2.se som APN slutar allt (sms/ta emot samtal och ringa ut) att fungera!

Någon som har en förklaring?

Har du testat att återställa nätverksinställningarna?
    Inställningar > Allmänt > Återställa > Återställa nätverksinställningar.

Jag fick samma problem när jag först installerade Ultrasn0w.
    Hoppas det hjälper!

Tminus10
    Member

@makasu 35995 wrote:

Har du testat att återställa nätverksinställningarna?
    Inställningar > Allmänt > Återställa > Återställa nätverksinställningar.

Jag fick samma problem när jag först installerade Ultrasn0w.
    Hoppas det hjälper!

Japp, testa det efter att jag märkte att inget fungerade.

Ska jag återställa innan jag skriver in Tele2’s APN?

brejkish
    Member

Kör Tele2/Comviq på luren med UltraSn0w…
    Fungerar sisådär..

Igår kväll så kunde jag tex inte ta emot samtal, men jag kunde ringa/skicka sms/ta emot sms..

Någon mer som vart med om detta ?

markstrom
    Member
    Post count: 34

@brejkish 36065 wrote:

Kör Tele2/Comviq på luren med UltraSn0w…
    Fungerar sisådär..

Igår kväll så kunde jag tex inte ta emot samtal, men jag kunde ringa/skicka sms/ta emot sms..

Någon mer som vart med om detta ?

Ultrasn0w och Tele2 här. Jag var inne och pillade med inställningarna för MMS och plötsligt så fungerade varke ringa/sms/3g data etc. Återställde nätverksinställningar, ändrade och pillade på inställningar i flera timmar, inget hjälpte. På morgonen så fungerade plötsligt allt igen.

carpe
    Member
    Post count: 904

Tele2 hade problem med sitt igår. Står säkert nått om det på deras hemsida. Avbrottsrapport eller liknande.

brejkish
    Member

När Inställningar > Operatör står på “Comviq S” så kan jag inte ta emot samtal.
    så jag gick in där och ändrade från Auto till Sweden 3G ( där fungerar det ),
    men likt förbaskat så står det kvar på Comviq S ( där jag inte kan ta emot samtal )

frederik
    Member

hej
    jag hade en telia låst iphone 3g
    har använd iclarified sidan det var lite kneppig
    efter 40 minuter jag lyckades jailbreaka o låsa upp telefonen med ultrasnow
    nu kan jag använda mitt telenor kort.funkar super.
    en fråga ska man tar bort programet cydia (radera den)?
    finns det nogåt annat att göra?
    mvh frederik:rolleyes:

saqe
    Member

Finns massor bra i Cydia,

Du kan läsa mer på andra sidor om detta..Exempel Installous..

rulleeee
    Member
    Post count: 18

jag fattar typ inte, låser man upp via cydia med ultrasn0w eller via datorn?
    kan någon hjälpa mig jag måste låsa upp den snarast, skicka länk if man låser upp via datorn tack 😀

Viewing 50 posts - 101 through 150 (of 173 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.