Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › iPhone startar ej!
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag har en iPhone 3GS 4.2.1 som jag skulle jailbreaka idag. Jag använde mig utav denna guide: YouTube – NEW Jailbreak & Unlock iPhone 4, 3Gs, 3G On 4.1, 4.2.1 Firmware
Allt gick bra tills jag skulle installera Winterboard som kräver reboot. Jag tryckte reboot och iPhonen börja starta om. Den gick dock bara halvvägs då den inte startade igen. Jag har testat att återställa den i iTunes (nyaste versionen) då kommer det upp något errormeddelande om att det inte gick att återställa enheten (1015). Jag har även provat att göra om jailbreaken flera gånger om. Inget fungerar, den vill inte starta. Hjälp tack?
Tack på förhand! //Erik
Hej Erik,
Har inte provat denna lösning själv. Men här hävdar de att de har lösningen: http://mobile.downloadatoz.com/tutorial/996,ultimate-solution-for-iphone-3gs-error-1015-fixing-with-ios-4-2-1-custom-firmware.html
Lycka till!
Tack så mycket! Ska testa detta nu.
Btw, vad händer om jag skickar iväg den till Apple? Vad säger dem? Täcker försäkringen detta? Kan dem se att den slutade fungera i jailbreakat läge?
1 har du installerat ipads baseband så att du kan använda ultrasn0w för att låsa upp (om ja så hjälper custom firmware från länken ovan)
2 om du har nya bootromen (troligt om telefonen inte är så gammal) så behöver du ha den kopplad till datorn, köra redsn0w och bocka för just boot tethered now och så kommer du in i telefonen@eriklindstrom
Om de får igång den utan att återställa den så kommer de antagligen se att den var/är Jailbreakad och då “kan” du få garantiproblem om du har otur. Och nej, om den slutade fungera för att du försökte breaka den så lär Apple INTE vilja stå för det är jag rädd. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.