Front page › Forums › Övriga ämnen › iPod classic 160 gb problem
-
AuthorPosts
-
Tjena, har akta pa ett riktigt forodande fel pa min iPod. Ber om ursakt for alla prickar som saknas. Befinner mig utomlands.
Jag anvander en iPod classic 160 gb, forsta utgavan som kom med den storleken. Den som drogs in sen om jag inte minns fel. I vilket fall, jag formaterade om den och uppdaterade den for ungefar en manad sen. Och lade over min musik. Ungefar 30 000 latar, sa nastan full. Upptackte att jag missat lite musik som jag verkligen ville ha. Laddade ner den skivan och lade over, da via senaste winamp. Funkade bra och jag matade ut ipoden sa fort det var klart. Da kom den vanliga symbolen upp som visar att jag snart kan koppla ur den. Nar det ar halften kvar ungefar sa visar den apple applet. Och sen startar om. Da kan jag inte langre spela nagot fran den. Den fattar att jag har musik pa den nar jag kollar harddiskstatus. MEn sager, inga spellistor, inga album, inga spar. Ja ni fattar, kor rebooten pa den med knapptryckning. Ingen skillnad. kopplar in den till datorn igen. Da sa fort den borjar kanna av ipoden sa visar den applet igen och startar om. Datorn kanner av den och sen direkt samma sak. Har provat pa tva olika datorer.
Vill verkligen inte bli av med min musik. Vad tror ni problemet kan vara?Gjorde rebooten med mittenknappen och meny. OCh under uppstarten stoppade jag in den i datorn. Da gick ner ner i ett Do not disconnect lage. Ser ut som utseendet i en supergammal ipod. Nar jag da startar itunes till det sa kan jag bara aterstalla min iPod och da ar musiken borta. Vad tror ni?
Kan bara tala om att det lyckades losa sig. Stoppade som sagt in usb sladden precis efter den hade satt igang rebootlage. Kunde greja med musiken och matade sedan ut den. Da hakade den upp sig men jag lat den ladda ur. Laddade upp den fullt och nu funkar det. Mycket skumt. Men om nagon annan rakar ut for det sa funkade det for mig.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.