iPod hittas inte i iTunes efter återställ! Akut!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iPod hittas inte i iTunes efter återställ! Akut!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 79

Hejsan!

Jag återställde min iPod Touch till fabriksinställningar för att sälja den. När jag senare hade skickat iväg paketet så säger köparen att hon inte får någon kontakt mellan iTunes och iPoden, varken på XP eller Vista. Gav henne som svar att kanske göra ett iTunes konto och så.

Tror ni att DFU-mode fixar biffen?

Behöver hjälp snabbt! Internetgirot gav mig 5 dagar. 😛

bozz
    Member
    Post count: 1199

Jag tror på DFU iaf 😀

Adrian G
    Member

@bozz 41915 wrote:

Jag tror på DFU iaf 😀

Hon säger att det inte funkade för henne. 🙁

Jag återställde den helt nytt och sen när den sa att den skulle kopplas till iTunes precis efter jag startat om den. Då kopplade jag ur den för att inte synka mina inställningar till den. Var det dumt gjort? Vill inte få den tillbakaskickad för att den funkar här hemma direkt och kanske behöva skicka tillbaka den dit sen igen fungerande.

🙁

Mevvan
    Member
    Post count: 112

Var den jailbreakad?

Adrian G
    Member

@mevvan 41990 wrote:

Var den jailbreakad?

Nej, hade som sagt återställt den i iTunes precis innan ivägskickandet. 😉

Mevvan
    Member

@adrian G 42001 wrote:

Nej, hade som sagt återställt den i iTunes precis innan ivägskickandet. 😉

Hmm låter ganska skumt vet att vissa iphones och iPod touch brukar bli så när man har haft jailbreak på. Men är du säker på att din köpare gör rätt vid dfu återställning?

Adrian G
    Member

@mevvan 42005 wrote:

Hmm låter ganska skumt vet att vissa iphones och iPod touch brukar bli så när man har haft jailbreak på. Men är du säker på att din köpare gör rätt vid dfu återställning?

Har jag ingen som helst aning om. Norrköping vs Åkarp (nära malmö) Lol.

Jaja, jag skickade med originalkvittot från teknikmagasinet, hon får byta ut den där. Garantin gäller till 1 december.

Om ingen av er har en bättre lösning!

Mevvan
    Member

@adrian G 42013 wrote:

Har jag ingen som helst aning om. Norrköping vs Åkarp (nära malmö) Lol.

Jaja, jag skickade med originalkvittot från teknikmagasinet, hon får byta ut den där. Garantin gäller till 1 december.

Om ingen av er har en bättre lösning!

Jag tror inte det finns mer hon kan göra än att återställa den :S jag gissar stort på att hon gör fel haha..

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.