Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Itunes ERROR 9
-
AuthorPosts
-
Hej folket, jag försöker hjälpa en vän med hans 3GS “new”, sist den funkade hade han version 4.2.1 och hade låst upp telefonen via Telia (butik)
men när han ville uppdatera telefonen så fick han något error ( minns ej vilket och sen dess har telefon vart i “återställningsläge”det jag vill är bara att få igång telefonen spelar ingen roll vilken version det är eller nått, och finns inga SHSH filer sparade då hans telefon aldrig vart JB.
Men jag får “ett fel har uppstått ERROR(9)”, testat på båda mina datorer med samma reslutat , försökt avinstallera Itunes qicktime apple support etc och installerat om allt utan framgång, även testat med nerladdade ISPW filen ( 4.3.3) som är den senaste? , hur jag än gör så funkar det ej, någon som har
något tips? Garantin hans gick ut för någon månad sen så han kan inte lämna in den.alla tips är välkomna
behöver ni veta mer så ska jag ta reda på svaren det enda vi som sagt vill är att få igång den och spelar som helst ingen roll vad det är för version eller baseband etc.tack på förhand!
@something 91790 wrote:
Hej folket, jag försöker hjälpa en vän med hans 3GS “new”, sist den funkade hade han version 4.2.1 och hade låst upp telefonen via Telia (butik)
men när han ville uppdatera telefonen så fick han något error ( minns ej vilket och sen dess har telefon vart i “återställningsläge”det jag vill är bara att få igång telefonen spelar ingen roll vilken version det är eller nått, och finns inga SHSH filer sparade då hans telefon aldrig vart JB.
Men jag får “ett fel har uppstått ERROR(9)”, testat på båda mina datorer med samma reslutat , försökt avinstallera Itunes qicktime apple support etc och installerat om allt utan framgång, även testat med nerladdade ISPW filen ( 4.3.3) som är den senaste? , hur jag än gör så funkar det ej, någon som har
något tips? Garantin hans gick ut för någon månad sen så han kan inte lämna in den.alla tips är välkomna
behöver ni veta mer så ska jag ta reda på svaren det enda vi som sagt vill är att få igång den och spelar som helst ingen roll vad det är för version eller baseband etc.tack på förhand!
Verkar vara något problem med usb-bus som tappar anslutningen om man tolkar apples support-sidor: iTunes: Specific update-and-restore error messages and advanced troubleshooting
Har du testat med en annan iphone-kabel?
@muffins 91791 wrote:
Verkar vara något problem med usb-bus som tappar anslutningen om man tolkar apples support-sidor: iTunes: Specific update-and-restore error messages and advanced troubleshooting
Har du testat med en annan iphone-kabel?
Ja, jag har testat med 2 olika sladdar och 2 olika datorer,
provade lägga in en gs.apple.com fil i HOTS ,minns ej vilken
sitter på jobbet nu så kan inte kolla upp det. men då fick
jag error 1600 när jag försökte med Ispw fil och kod 9
när jag bara tryckte på “återställ i itunes” -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.