itunes med jailbreakad iphone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone itunes med jailbreakad iphone

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

tja!
    Har just jb min 3Gs med blackrain, gick utmärkt. 😀

Nu är den ju helt nyinköpt vilket innebär att den har nya booten…3.12, tillverkad efter vecka 42 och allt det där…

frågan är kan jag använda mig av itunes på iphonen ?

Och…
    Om man inte kan använda itunes på datorn hur gör man för att ladda in sina cd skivor i iphonens ipod?

/C

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

Du kan/ska använda iTunes..

alfons
    Member
    Post count: 6

okej är det bara “appstore” som inte ska uppdateras efter jb?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Du kan använda en jailbreakad telefon med iTunes/AppStore m.m. på precis samma sätt som en standardtelefon. No difference

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@alfons 51864 wrote:

okej är det bara “appstore” som inte ska uppdateras efter jb?

Tror du tänker på att uppdatera fw. Det ska du inte göra utan att kolla om det går att unlocka/jailbreaka den uppdateringen

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Vad har du fått det ifrån att man inte ska använda iTunes. Däremot så kommer iTunes att ogilla program som du inte laddar ner från just iTunes. Mer kan jag nog inte skriva….
    Du kan ju däremot kolla om din telefon “överlever” om batteriet blir tomt. Eller om du stänger av den helt. För isf så får du återställa den till original via iTunes och jailbreaka den igen. Vissa klarar det andra inte. De som inte klarar det får man låta bli att stänga av helt eller se till att aldrig tömma batteriet.

Ni som vet mer, är jag helt ute och cyklar i glashuset?Eller vad det heter…. 🙂

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@r_o_n 51873 wrote:

Vad har du fått det ifrån att man inte ska använda iTunes. Däremot så kommer iTunes att ogilla program som du inte laddar ner från just iTunes. Mer kan jag nog inte skriva….
    Du kan ju däremot kolla om din telefon “överlever” om batteriet blir tomt. Eller om du stänger av den helt. För isf så får du återställa den till original via iTunes och jailbreaka den igen. Vissa klarar det andra inte. De som inte klarar det får man låta bli att stänga av helt eller se till att aldrig tömma batteriet.

Ni som vet mer, är jag helt ute och cyklar i glashuset?Eller vad det heter…. 🙂

Du behöver inte återställa den.. När du pluggar in den avstängda telen till datorn så ska du bara köra Blackra1n så ska allt funka igen 🙂

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.