iTunes – Säkerhet

Front page Forums Övriga ämnen iTunes – Säkerhet

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Hej!

Jag får snart min först iPhone och funderar på att fixa ett konto på iTunes för att bla… köpa apps. Om jag har förstått det hela rätt så matar man in sitt kortnummer vid registrering. Kanske låter lite paranoid, men hur säkert är det? Vet någon om det funkar om man skapar ett e-kort (Swedbank) och använder det vid registrering? Skulle tex kunna sätta en summa på 500 kr och en giltighetstid på 12 månader.

jollejo
    Member
    Post count: 64

om ett så stort företag som apple skulle börja lura folk så skulle dom ju gå under. Jag vågar påstå att det är ingen fara alls.

eyephone
    Member

@jollejo 29112 wrote:

om ett så stort företag som apple skulle börja lura folk så skulle dom ju gå under. Jag vågar påstå att det är ingen fara alls.

Naturligtvis skulle inte apple göra det, tänkte mer på sånt som hände spotify för ett tag sedan.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Det har varit säkert sen förra året jag blev medlem och det har säkert varit säkert sen dess med. Jag har aldrig behövt betala för någonting som inte skrevs på kvittot så jag är 100% nöjd.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Om man är orolig,så är ett extra bankkonto med betalkort det allra bästa.Det ska naturligtvis inte vara automatiskt ihopkopplat med det vanliga kontot,och man ser till så att detta extrakonto aldrig innehåller mer pengar än nödvändigt.

eyephone
    Member

@steffe 29126 wrote:

Om man är orolig,så är ett extra bankkonto med betalkort det allra bästa.Det ska naturligtvis inte vara automatiskt ihopkopplat med det vanliga kontot,och man ser till så att detta extrakonto aldrig innehåller mer pengar än nödvändigt.

Det var lite så jag tänkte med Swedbanks e-kort, funkar som ett virtuellt bankkort. Nackdelen med det är att när giltighetstiden är slut så måste man skapa ett nytt. Går det att ändra kortnummer i iTunes efter att man reggat sig?

Miche
    Participant
    Post count: 358

@eyephone 29128 wrote:

Det var lite så jag tänkte med Swedbanks e-kort, funkar som ett virtuellt bankkort. Nackdelen med det är att när giltighetstiden är slut så måste man skapa ett nytt. Går det att ändra kortnummer i iTunes efter att man reggat sig?

Ja, när giltighetstiden går ut så känner ju itunes “av det”, eftersom det står inskrivet när giltighetstiden går ut.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.