iTunes-spam

Front page Forums Övriga ämnen iTunes-spam

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 569

Har under de senaste dagarna fått massa spammail om att jag köpt en app “whatever you like” för varierande kostnad av 388-789 SEK till en mailadress jag inte har kopplad till iTunes.

Någon mer?

TruB
    Member
    Post count: 476

Gör den inget annat? dom måste ju ha slängt in nån ful länk eller nåt som dom vill att du ska klicka på.

Michailoff
    Member
    Post count: 1

Jag har fått samma sak nu under ett par dagar. Från en sida som ser precis ut som att komma från iTunes. Varan jag ska ha köpt heter “Whatever you like” och kostar olika i de olika mailen, typ 975 dollar. Har kollat mitt konto som jag anmält till iTunes men det är inget draget än i alla fall. Har tagit bort kontonumret nu för säkerhets skull. Nån som vet vad det här är? Är det bara nåt spam som jag inte behöver oroa mig för, eller??? Det finns en app på iPhonen som det står “väntar” på. Den går inte att få bort! Vet inte om den är boven i dramat. Det står inget namn på den. Är bar en grå app-ruta. Kommer inte upp något kryss i hörnet om jag håller in en app. Nån som vet hur jag får bort den? Får fan ont i magen av det här… 🙁

Kurtson
    Member
    Post count: 569

Hum… Jag har inte ens kort/konto kopplat till itunes. Får se om jag har någon extra app. Hade något skräp förut. Men som sagt, det mailas inte till mailen som är kopplat till iTunes utan ett gammalt konto som jag inte anger längre

TruB
    Member
    Post count: 476

kan nån göra ett utdrag från mailet så kan man lättare se vad det gör, men som det låter nu så gör det inte ett skit, vilket är konstigt, för då finns det inget syfte alls med mailet.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.