iTunes – "synced with another iTunes library"

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone iTunes – "synced with another iTunes library"

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Hade iTunes installerat på en dator som stendog häromsistens. Har nu köpt en ny dator och installerade iTunes idag, för jag tänkte lägga in lite ny musik i iPhones. Brukar använda mig av Drag and Drop men när jag försöker klicka i “Manually manage music and videos” och klickar på Appliy, möts jag av följande meddelande “The iPhones is synced with another iTunes library. Do you want to erase this iPhone and sync it with this iTunes library?”

Måste jag verkligen rensa min iPhone totalt för att kunna använda ett nytt iTunes?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Du kan ju inte synka över musik och filmer från telefonen till datorn. Vad meddelandet innebär är att telefonen töms på musik/filmer och dessa ersätts med den musik/de filmer du eventuellt har på den nuvarande datorn.

Högerklicka på telefonen i iTunes och välj överför inköp så förs iaf den musik du köpt via iTunes över till din auktoriserade iTunesinstallation på datorn.

dempen
    Member

Det är så illa alltså. Om jag har en ny dator så måste jag alltså lägga in all gammal musik på nytt i iPhonen, om jag vill ha in ny musik?
    Vet du vad “Do you want to erase this iPhone and sync it with this iTunes library?” innebär? Får lite tvetydig info på nätet, en del påstår att ALLT försvinner, en del säger att det bara handlar om musiken…

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Itunes tillåter inte att du överför musik, videor och ringsignaler från din iPhone till datorn om du inte har köpt dem från iTunes men det finns andra program som kan göra det åt dig. Har testat Sharepod själv och tycker att funkar jätte bra. Liten och smidig program med inte alltför många funktioner så det är svårt att göra fel, den är dessutom helt gratis. Du kan ladda ner den här.

frontpage-window.jpg

dempen
    Member

Skall prova Sharepod, tack för tipset!!!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.