iTunes vill återställa till 4.3???

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak iTunes vill återställa till 4.3???

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 51

Har IP4 med jailbreak, har funkar skit bra i 3-4 veckor, men idag gjorde jag ett fatal dum grej och installerade någon app som hette nått med isms eller nått från cydia och efter det crasha mobilen och den rebota hela tiden och talade om att winterboard har crashat och du måste starta om, och efter några omstarter så ville mobilen inte längre starta.

Nu till det STORA dilemmat.

1. Jag har återställning på itunes jag kan använda, DOCK så vill den uppdatera till 4.3 från 4.2.1 vilket jag INTE vill göra? men den vill inte återställa såvida jag inte uppgraderar till 4.3? går detta ändra? (försökte stänga av internet och återställa men då vill den inte alls)

jag har kvar min gamla SHSH fil i mobilen, dock vet jag inte om ja kan använda den eller hur jag använder den om jag uppdaterar till 4.3

går det manipulera itunes att låta mig återställa mobilen utan att behöva uppdatera och ladda hem 4.3???:(:(

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Har du sparat dina shsh filer i cydia för 4.2.1 kan du alltid uppdatera till 4.3, sen nedgradera till 4.2.1 igen. Det funkar, har själv gjort det. Det jag däremot inte vet är om du kan återställa direkt till 4.2.1. Teoretiskt sätt ska det fungera, men man vet aldrig.

firstzealot
    Member

@cophe 89191 wrote:

Har du sparat dina shsh filer i cydia för 4.2.1 kan du alltid uppdatera till 4.3, sen nedgradera till 4.2.1 igen. Det funkar, har själv gjort det. Det jag däremot inte vet är om du kan återställa direkt till 4.2.1. Teoretiskt sätt ska det fungera, men man vet aldrig.

“dina shsh” filer? det var bara en fil som sparades? är det rätt eller fel då? O_o

den heter 3913805974901-iphone4-4.2.1.shsh och är på 64kb??? är det rätt eller fel? 😮

firstzealot
    Member

verkar inte som jag kan nedgradera mig från 4.3 till 4.2.1 även fast ja har shsh filen ja sparade från 4.2.1 finns ingen fungerande TinyUmbrella för 4.3 som kan ändra shsh filen i mobilen verkar det som….

ChriizZ
    Member
    Post count: 5

Har probleeeem har shsh filerna för 4.3 och 4.2.1 men det går inte att nedgradera från 4.3!!!! just nu får jag error 21 för jag försöker nedgradera med en custom 4.2.1 ipsw fil 🙁

firstzealot
    Member

@chriizz 89211 wrote:

Har probleeeem har shsh filerna för 4.3 och 4.2.1 men det går inte att nedgradera från 4.3!!!! just nu får jag error 21 för jag försöker nedgradera med en custom 4.2.1 ipsw fil 🙁

har du provat tinyumbrella? att lägga in shsh filen för 4.2.1 i mobilen när den är 4.3 nu?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.