jag sålde min Iphone 16GB…

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone jag sålde min Iphone 16GB…

Viewing 42 posts - 1 through 42 (of 42 total)
  • Author
    Member
    Post count: 16

Vill inte rekommendera denna telefonen – den har för många barnsjukdomar – vänta hellre på nästa modell iphone när den nu kommer om ett halvt år. Jag var kort sagt inte nöjd – skriver inte mer om detta, vill inte fördärva glädjen för andra. Var och en får bedöma själv .

jumpcut
    Member
    Post count: 201

@mikolajf 1228 wrote:

Vill inte rekommendera denna telefonen – den har för många barnsjukdomar – vänta hellre på nästa modell iphone när den nu kommer om ett halvt år. Jag var kort sagt inte nöjd – skriver inte mer om detta, vill inte fördärva glädjen för andra. Var och en får bedöma själv .

Jävligt informativt, hörru. “Jag gillar den inte, men jag tänker inte säga varför, utan vill ni köpa den så får ni slösa era pengar”?

Förklara i stället vad det är du inte gillar med den så får potentiella köpare en mer nyanserad bild av vad som är bra respektive dåligt med den.

För ditt inlägg luktar en av två saker; du har inte råd med den och ljuger, eller så förstod du inte hur den fungerade. Men hade du förklarat vad det är som du tycker är dåligt med den så hjälper det ju alla som har och funderar på att skaffa en iPhone. Varför vill du inte berätta? Du tyckte ju att det var otroligt viktigt att berätta att du sålt den, men inte varför…

mikolajf
    Member

avsaknad av 3G, Bluetooth och mycket annat…kolla mina tidigare inlägg – orkar inte argumentera med dig – köp för allt i värden om den uppfyller dina förväntningar – jag var inte nöjd och därför åkte den ut. Nästa modell blir kanske mera intressant när de har lärt sig på sådana som du….

mrfestis
    Member
    Post count: 59

Håller delvis med, men bluetooth har jag i min iphone iaf. Jag ser telefon som en andrahandstelefon ngr veckor som “labb”, sedan kan man skeppa den och gå tillbaka till P1i.

mikolajf
    Member

försök att koppla in GPS för att få ordentlig vägledning och kartor…- det går inte – kartprog som finns i luren duger inte…och det finns mycket, mycket mera som inte är utvecklad ännu…safari hänger sig då och då – man måste restarta telefonen…som sagt – jag vill inte avråda någon från att skaffa telefonen – gör det om ni vill betala och känner er nöjda….

jumpcut
    Member

@mikolajf 1234 wrote:

avsaknad av 3G, Bluetooth och mycket annat…kolla mina tidigare inlägg – orkar inte argumentera med dig – köp för allt i värden om den uppfyller dina förväntningar – jag var inte nöjd och därför åkte den ut. Nästa modell blir kanske mera intressant när de har lärt sig på sådana som du….

Är det någon som argumenterar? Jag tyckte bara att du kunde trycka in lite matigt i ditt inlägg utöver “jag vill inte säga varför”.

jumpcut
    Member

@mikolajf 1242 wrote:

försök att koppla in GPS för att få ordentlig vägledning och kartor…- det går inte – kartprog som finns i luren duger inte…och det finns mycket, mycket mera som inte är utvecklad ännu…safari hänger sig då och då – man måste restarta telefonen…som sagt – jag vill inte avråda någon från att skaffa telefonen – gör det om ni vill betala och känner er nöjda….

Sålde du din iPhone för att den inte hade GPS? Trodde du att den hade GPS när du köpte den?

sjovik
    Member
    Post count: 20

Intressant resonemang. Man köper en vara som inte har de egenskaper man vill ha, och sedan klagar man över att den inte har de egenskaper man vill ha! Själv läste jag på ordentligt innan köp, bl a de tekniska specifikationer som redovisas. För de som ännu funderar: Jag är mer än nöjd med mitt köp. Min iPhone är bättre än jag föreställt mig, och fungerar felfritt och smidigt. “GPS-funktionen” är visserligen rätt usel, men det kan ju tänkas bero på att det inte påstås vara någon GPS-funktion…

jumpcut
    Member

@sjovik 1246 wrote:

Intressant resonemang. Man köper en vara som inte har de egenskaper man vill ha, och sedan klagar man över att den inte har de egenskaper man vill ha! Själv läste jag på ordentligt innan köp, bl a de tekniska specifikationer som redovisas. För de som ännu funderar: Jag är mer än nöjd med mitt köp. Min iPhone är bättre än jag föreställt mig, och fungerar felfritt och smidigt. “GPS-funktionen” är visserligen rätt usel, men det kan ju tänkas bero på att det inte påstås vara någon GPS-funktion…

Exakt. Det är som folk som klagar på att det inte går att föra över filer via blåtand eller att MMS-funktion saknas. Var det en överraskning för dem när de packade upp telefonen?

Vet man inte vad man köper riskerar man att ha gjort ett felköp. Det är inte samma sak som att vara besviken på att en existerande funktion inte fungerar tillfredsställande.

mikolajf
    Member

jag visste mycket väl vad jag köpte – förvräng inte mina ord – det är inte alls så att jag trodde att det finns gps i telefonen – det är bara så att det lilla jag vet om telefoner räcker för att spola iphonen tills vidare – men som sagt smaken är delad….lycka till ni alla som vill betala och känner er nöjda – apple behöver många sådana som ni….

Andreasson
    Member
    Post count: 60

oj du är nog ganska ensam om den åsikten !!!

Värdens grymaste lur

Bebbzor
    Member
    Post count: 51

Apple har många nöjda kunder!

Jag har dock aldrig haft 3g abonemang så jag vet inte hur det är med det om det är + eller –

mackans
    Member

Jag tycker att min Iphone är mitt bästa ”tekniska” köp 🙂

ripperoo
    Member
    Post count: 236

mikolajf därför ska man läsa på telefonen innan man köper den annas kan det bli så…
    Själv har man plggat in varenda del på den så jag kan inte säga något annat att jag är NÖJD passsa mig perfeCt ^^

Bianc0neri
    Member
    Post count: 23

@mikolajf 1234 wrote:

Avsaknad av 3G? Jag är faktiskt glad att Apple tog Edge i stället för 3G. 3G drar en jävla massa batterier. I längden skulle du klaga på iPhonens batteritid i stället. Avsaknad utav Bluetooth? iPhone har ju Bluetooth, men den är inte kapabel till att sända och ta emot filer via den. Jag bryr mig inte i alla fall, då tekniken mognat sig en del, och mail finns att tillgå där man kan bifoga filer? Eller har jag fel? Och mycket annat? Har inte iPhone i stort sett allting och lite till? Tror iPhone tillfredställer allas behov i den mobila vägen. Jag menar, när kom en sådan här telefon senast?

// Daniel

jumpcut
    Member

@mikolajf 1248 wrote:

jag visste mycket väl vad jag köpte – förvräng inte mina ord – det är inte alls så att jag trodde att det finns gps i telefonen – det är bara så att det lilla jag vet om telefoner räcker för att spola iphonen tills vidare – men som sagt smaken är delad….lycka till ni alla som vill betala och känner er nöjda – apple behöver många sådana som ni….

Om jag tycker att din fru är ful och dum och inte skulle kunna tänka mig att vara gift med henne, innebär det att du gjort ett dåligt val eller att vi har olika syn på saker och ting? Applicera det på iPhone och fråga dig om vi som gillar den är blåsta eller om du bara har en annan uppfattning än oss.

“såna som ni”, det var det dummaste jag hört.

haren
    Member
    Post count: 200

Tror nog att han gjorde misstaget att inte läsa på innan vad luren innehöll och blev sedan besviken efter att han målat upp en fantasibild…

// h

mikolajf
    Member

jag slutar där jag började…jag visste mycket väl att jag kommer att få hela massa iphone-frälsta på halsen när jag skickade mailen. Men snälla ni som sjunger lovord om iphone – behöll era manicker – jag kan vänta för min del tills nästa (förbättrade) modell kommer. Gillar inte rollen av försökskanin…

jumpcut
    Member

@mikolajf 1272 wrote:

jag slutar där jag började…jag visste mycket väl att jag kommer att få hela massa iphone-frälsta på halsen när jag skickade mailen. Men snälla ni som sjunger lovord om iphone – behöll era manicker – jag kan vänta för min del tills nästa (förbättrade) modell kommer. Gillar inte rollen av försökskanin…

Jag kunde faktiskt inte bry mig mindre om huruvida du gillar eller ogillar telefonen. Men det här är ett diskussionsforum. Att bara skriva att du inte gillar den utan att motivera varför är lika innehållslöst och meningslöst som att starta en tråd där man skriver “Jag gillar min iPhone på grund av alla funktioner, men jag tänker inte säga något mer”.

Förstår du?

Varför är du så ovillig att berätta mer i detalj vad det var du ogillade, så kanske du kan rädda någon annan från att köpa telefonen? Det är alltid bra med ett nyanserat forum, och jag (trots att jag inte är moderator) välkomnar dina åsikter och läser dem gärna.

Utan att motivera dig mer än du gjort hittills så kan man ju mest ta dina inlägg som rena provokationer som endast förstör den goda stämningen i forumet. Eftersom att du är så ovillig att argumentera för dina åsikter och mest bara antyder att de som inte tycker som du är blåsta Apple-torskar menar jag.

Så, kan du inte förklara mer i detalj vad du ogillade med iPhone och som fick dig att sälja den? Vad hade du för förväntningar (du skriver att du visste vad du köpte), vilka blev uppfyllda respektive inte uppfyllda? Vad var det som gjorde dig mest besviken?

jumpcut
    Member

@mikolajf 1272 wrote:

Nu har jag läst igenom alla dina tidigare inlägg, och svarat på en del av dem.

Det verkar som att du säljer telefonen för att du inte förstår hur den fungerar. Den är inte tillräckligt användarvänlig för dig helt enkelt.

Jag kan inte göra annat än att hålla med dig, den är absolut inte lika lättanvänd för en ovan datoranvändare som en mobiltelefon är, men det har ju sina anledningar. iPhone är snarare en fickdator än en mobiltelefon.

Jag skulle inte heller rekommendera iPhone för någon som inte är intresserad av att lära sig ny teknik. Då kan man hålla sig till vanliga mobiltelefoner av något äldre modeller som ofta är enklare att navigera sig igenom.

Skit bakom spakarna är ingen barnsjukdom, det är som att jag skulle kalla alla bilägare för puckon bara för att jag inte kan köra.

mikolajf
    Member

Jag tycker att jag har förklarat och motiverat tillräckligt – om inte mina argument räcker läs alla andras inslag. Forument förlorar i trovärdighet om ALLA sjunger lovord om apple och ingen vågar komma med en avvikande mening. Jag har beskrivit det jag inte gillar i telefonen. Det är inte heller min mening att “rädda” någon från att köpa telefonen. Det är exakt så som du skriver i exemplet med frun: vill du gifta dig med en ful och dum fru så GÖR DET! Apple lär sig och det kommer även du att göra i fortsättningen.

jumpcut
    Member

@mikolajf 1281 wrote:

Jag tycker att jag har förklarat och motiverat tillräckligt – om inte mina argument räcker läs alla andras inslag. Forument förlorar i trovärdighet om ALLA sjunger lovord om apple och ingen vågar komma med en avvikande mening. Jag har beskrivit det jag inte gillar i telefonen. Det är inte heller min mening att “rädda” någon från att köpa telefonen. Det är exakt så som du skriver i exemplet med frun: vill du gifta dig med en ful och dum fru så GÖR DET! Apple lär sig och det kommer även du att göra i fortsättningen.

Du förstod inte mitt exempel och gör dig bara löjlig när du skriver på det där sättet. Skrev jag att kvinnan var ful och dum, eller att jag tyckte annorlunda än du?

Jag försöker inte få dig att ändra uppfattning eller överbevisa dig, jag vill bara att du kommer med ett bättre argument än att telefonen saknar GPS.

Du skriver att du är missnöjd för att det inte finns GPS, för att det inte finns 3G, för att det inte finns Bluetooth för annat än headset samt att du varit tvungen att starta om telefonen för att Safari hänger sig.

De tre första sakerna kan omöjligt varit en överraskning för dig, och alltså ingenting du kan ha blivit missnöjd över när du fick den.

Att Safari kraschar då och då har även jag varit med om, men då är det bara att öppna det igen så är man på samma sida som man avslutade på. Att starta om telefonen på grund av det har jag aldrig varit med om.

Läser man dina tidigare inlägg så hör du ingenting när du använder telefonen, vilket antagligen berodde på att du inte tagit bort skyddsplasten. Vidare förstår du inte hur man lyssnar på musik i telefonen.

Nu handlar det inte om att jag lovordar iPhone, utan att du inte verkar ha förstått vad du köpt eller hur den fungerar. Vill man ha GPS, 3G, MMS och Bluetooth så köper man en annan telefon, det är ingen som sagt någonting annat.

Du kommer inte med en avvikande mening, du kommer med ett påstående som du vägrar motivera. Dina tidigare inlägg pekar på att du inte förstår, att du vägrar motivera varför du tycker att telefonen är dålig (förutom att gång på gång berätta för oss vad vi redan vet saknas) verkar mest bara bekräfta detta faktum.

Om du tycker att du förklarat och motiverat tillräckligt så borde det inte vara så svårt för dig att både snabbt och enkelt skriva ner en lista där du listar alla saker som du tyckte var dåligt med telefonen och anledningen till att du sålde den. För du har tidigare skrivit att du lagt ner flera dagar på att lära dig iTunes och skulle sälja den för att du inte tycker att man ska behöva lära sig hur en telefon fungerar.

mikolajf
    Member

Nog om detta – jag har sagt det jag ville säga – vi lever i ett fritt land du kan ta det som du vill…

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@mikolajf 1286 wrote:

Nog om detta – jag har sagt det jag ville säga – vi lever i ett fritt land du kan ta det som du vill…

Jag har sett många fall där folk som har köpt en iPhone och har gått tillbaka till sin gamla SE/Nokia telefon.

Bland annat på grund av att den saknar 3G, Bluetooth och att den tappar samtal då och då (har aldrig varit med om det själv, någon annan som har?). Eller att den inte är så praktisk att “hålla” i med en hand eller liknande när man har bråttom.

Den är inte perfekt, men passar såklart inte alla.

mackans
    Member

Om du undrar varaför alla på det tycker iphone är bra och inte dålig så är det för att det är ett iphone forum, man brukar ju bara va på de forumen som man har ett positivt intresse för eller har jag fel?

mikolajf
    Member

@mackans 1293 wrote:

Om du undrar varaför alla på det tycker iphone är bra och inte dålig så är det för att det är ett iphone forum, man brukar ju bara va på de forumen som man har ett positivt intresse för eller har jag fel?

ja du har fel – det här är inte forum för ömsesidig beundran…alla får vara med även du och jag …

jumpcut
    Member

@mikolajf 1319 wrote:

ja du har fel – det här är inte forum för ömsesidig beundran…alla får vara med även du och jag …

Synd bara att du hellre är med för att provocera än att diskutera.

mikolajf
    Member

Och vad säges om detta?
    Vill ni betala så gärna för mig…
    http://www.prylportalen.se/ArticlePages/200707/06/20070706194725_MKF310/20070706194725_MKF310.dbp.asp

Det var bl.a. därför jag spolade min iphone – känn er blåsta av Apple. Jag byter inte telefonen för nära 5000:- kr varje år bl.a. pga miljöskäll.

Andreasson
    Member

En fråga, vad exakt vill du få ut av denna tråd?

Vill du att jag ska sälja min phone?

jumpcut
    Member

@andreasson 1338 wrote:

En fråga, vad exakt vill du få ut av denna tråd?

Vill du att jag ska sälja min phone?

Läs hans tidigare inlägg på forumet, det är tydligt att han köpt en produkt han inte klarade av att lära sig och som inte innehöll det han trodde att den skulle göra. Nu bashar han den.

Han är som en kille som fått nobben av en tjej och berättar nu för alla vilken slyna hon är.

Andreasson
    Member

Okey han är inte nöjd, men vad vinner han på denna tråd?

justin
    Member
    Post count: 53

Men hallå.. haha, ge killen en chans.

Om alla höll med om något så skulle det inte bli någon diskussion.. se bara på den här tråden, det är nog bland de med mest inlägg???

Alla ni som försvarar Iphone äger antagligen redan en Iphone eller så funderar ni på att köpa en och gillar inte att läsa en negativ feedback på telefonen som gör ert val ännu svårare då ni säkert varit och browsat runt hela internet, tittat massa youtube klipp, läst reviews och till slut när ni bestämmer er för att köpa en så ser ni den här killens inlägg? haha I know the feeling 😛

Men faktumet är att Iphonen saknar 3g, MMS, GPS har en skit dålig kamera utan blixt, inbyggd batteri etc..etc..

Så är du endast ute efter funktioner som.. de flashiga menyerna, bläddra foton, touch funktionen, Ipod.. så kan du lika gärna köpa en Ipod touch – som finns i Sverige och du kan få den med garanti utan något strul hos närmsta återförsäljare. Men man vill man ha telefon funktionen också så köper man en iphone hellt enkellt (Om man inte orkar ha en telefon och en ipod i fickan).

Många impuls köper denna telefon eftersom de är så faschinerade av de olika klippen som finns på nätet och all snack, man kan hellt enkellt inte motstå frestelsen. Men efter några dagar av pillande så märker man att Iphonen inte når upp till vad en telefon i SVERIGE bör kunna klara av. Webbläsare safari fungerar smidigast när du har WLAN.. och vad händer när du inte har täckning? Surfa på vanliga sidor med GPRS eller Edge är en lååångsam och dyr historia. Där förlorar man mobilitetn och kan inte använda internet surfanded fullt ut (jag håller med om att navigationen och webbläsaren knäcker de andra telefonerna) men vad har det för nytta när man inte kan surfa snabbt eller att det blir svindyrt?? Jag menar tänk dig att du står och väntar på bussen, vill få upp tid tid tabellen, eller läsa de senaste nyheterna på aftonbladet osv… (Jag antar att forum startaren ingår i gruppen med folk som köpte telefonen impulsivt)

Kameran är en väldigt användbar funktion för vissa, visst kan man kanske inte framkalla dessa.. men med dagens standard på kamera bilder i mobilen så ligger Iphonen rejällt efter.

Sen motiverar ni bluetoothen som inte alls viktigt, Iphoneinfo.se skriver själv att det suger fett. “Skicka bilderna via mail” (en riktig kommentar från någon som redan ägen en Iphone)?? är det inte lättare och billiagare att skicka direkt via bluetooth.. man tycker ju att varenda telefon borde ha den här funktionen.. varför ska man ta en omväg? Och vad händer då man inte har WLAN i närheten.. jo då får du pröjsa en slant för att ladda upp den 2mb stora bilden.

GPS har inte alla telefoner idag så det är inget man ska förvänta sig av Iphone direkt…

Läste tidigare här.. om livslängden på iphonen, räkna med att batteriet försämras med tiden och efter 1+år så har du säkert en ganska dålig batteri.. vill du byta ut batteriet så blir det nog billigare om du köper en ny telefon. Ingen kan säga att jag har fel, ju fler gånger du laddar om ett batteri desto lägre livslängd får den.. Iphone är ingen undantag.

Nu kanske jag skriver allt för mycket men min poäng är.. vissa tycker det är roligt att pilla med iphonen och vill man ha en telefon och en ipod så köper man en Iphone och är nöjd hellt enkellt. Vill man bara ha mudltimedia funktionerna köper man en Ipod touch.

Andra som kanske är ute efter en riktig “mobil” (mobilitet= 3g, WLAN, GPS) får nog köpa en annan.. kanske en Nokia N95:a eller SE X1 när den släpps. Och då får du också tryggheten med 2 års garanti.

Själv köpte jag en Ipod touch och behåller min nuvarande mobil.

Iphonen är en leksak så ni som redan har en och älskar den, njut av livet säger jag bara!

Vill bara avsluta tråden med att säga.. “om alla säger att de älskar telefonen osv.. var finns debatten? eller var kommer diskussionen in”, det är väl det som är poängen med ett forum?? Sluta mobba folk som inte tycker likadant som er haha

Frozen
    Member
    Post count: 4

Det jag störde mig på i den här tråden är att killen som startade den inte ville diskutera det han var missnöjd med. Jag själv försöker hitta nackdelar med iPhone innan jag köper en själv så för mig får gärna alla som inte gillar iPhone av någon anledning komma med sin mening. Men då vill jag gärna att man kan lägga lite ord bakom det man inte gillar.

justin
    Member

Det kan jag hålla med om till en viss del… om man ska skriva att den är dålig så kanske borde man ha lyft fram en “orsak” annars är väl inlägget hellt meningslöst? Det är som att stoppa någon på gatan och säga “iphone suger” sen gå vidare 😀

Fast tyckte att han förde fram sina kommentarer vid de senare svars inläggen.. då blev det rejäl påhopp 😀 Det var bara det som jag ville upplysa.

Aja skit samma, någon annan som håller med om mina kommentarer angående Iphonen?

Kan säga att jag tillhör nog personen som har suttit dag ut och dag in.. för att hitta för och nackdelar med telefonen. Idag har jag en N95:a så jämför jag iphonen med den utklassar n95:an uteslutet.. men ändå finns det något inom mig som alltid har sagt “köp en iphone”, “köp en iphone”, för att få tyst på den rösten köpte jag en ipod touch istället 😛

jumpcut
    Member

@justin 1420 wrote:

Men hallå.. haha, ge killen en chans.

Om alla höll med om något så skulle det inte bli någon diskussion.. se bara på den här tråden, det är nog bland de med mest inlägg???

Alla ni som försvarar Iphone äger antagligen redan en Iphone eller så funderar ni på att köpa en och gillar inte att läsa en negativ feedback på telefonen som gör ert val ännu svårare då ni säkert varit och browsat runt hela internet, tittat massa youtube klipp, läst reviews och till slut när ni bestämmer er för att köpa en så ser ni den här killens inlägg? haha I know the feeling 😛

Men faktumet är att Iphonen saknar 3g, MMS, GPS har en skit dålig kamera utan blixt, inbyggd batteri etc..etc..

Så är du endast ute efter funktioner som.. de flashiga menyerna, bläddra foton, touch funktionen, Ipod.. så kan du lika gärna köpa en Ipod touch – som finns i Sverige och du kan få den med garanti utan något strul hos närmsta återförsäljare. Men man vill man ha telefon funktionen också så köper man en iphone hellt enkellt (Om man inte orkar ha en telefon och en ipod i fickan).

Många impuls köper denna telefon eftersom de är så faschinerade av de olika klippen som finns på nätet och all snack, man kan hellt enkellt inte motstå frestelsen. Men efter några dagar av pillande så märker man att Iphonen inte når upp till vad en telefon i SVERIGE bör kunna klara av. Webbläsare safari fungerar smidigast när du har WLAN.. och vad händer när du inte har täckning? Surfa på vanliga sidor med GPRS eller Edge är en lååångsam och dyr historia. Där förlorar man mobilitetn och kan inte använda internet surfanded fullt ut (jag håller med om att navigationen och webbläsaren knäcker de andra telefonerna) men vad har det för nytta när man inte kan surfa snabbt eller att det blir svindyrt?? Jag menar tänk dig att du står och väntar på bussen, vill få upp tid tid tabellen, eller läsa de senaste nyheterna på aftonbladet osv… (Jag antar att forum startaren ingår i gruppen med folk som köpte telefonen impulsivt)

Kameran är en väldigt användbar funktion för vissa, visst kan man kanske inte framkalla dessa.. men med dagens standard på kamera bilder i mobilen så ligger Iphonen rejällt efter.

Sen motiverar ni bluetoothen som inte alls viktigt, Iphoneinfo.se skriver själv att det suger fett. “Skicka bilderna via mail” (en riktig kommentar från någon som redan ägen en Iphone)?? är det inte lättare och billiagare att skicka direkt via bluetooth.. man tycker ju att varenda telefon borde ha den här funktionen.. varför ska man ta en omväg? Och vad händer då man inte har WLAN i närheten.. jo då får du pröjsa en slant för att ladda upp den 2mb stora bilden.

GPS har inte alla telefoner idag så det är inget man ska förvänta sig av Iphone direkt…

Läste tidigare här.. om livslängden på iphonen, räkna med att batteriet försämras med tiden och efter 1+år så har du säkert en ganska dålig batteri.. vill du byta ut batteriet så blir det nog billigare om du köper en ny telefon. Ingen kan säga att jag har fel, ju fler gånger du laddar om ett batteri desto lägre livslängd får den.. Iphone är ingen undantag.

Nu kanske jag skriver allt för mycket men min poäng är.. vissa tycker det är roligt att pilla med iphonen och vill man ha en telefon och en ipod så köper man en Iphone och är nöjd hellt enkellt. Vill man bara ha mudltimedia funktionerna köper man en Ipod touch.

Andra som kanske är ute efter en riktig “mobil” (mobilitet= 3g, WLAN, GPS) får nog köpa en annan.. kanske en Nokia N95:a eller SE X1 när den släpps. Och då får du också tryggheten med 2 års garanti.

Själv köpte jag en Ipod touch och behåller min nuvarande mobil.

Iphonen är en leksak så ni som redan har en och älskar den, njut av livet säger jag bara!

Vill bara avsluta tråden med att säga.. “om alla säger att de älskar telefonen osv.. var finns debatten? eller var kommer diskussionen in”, det är väl det som är poängen med ett forum?? Sluta mobba folk som inte tycker likadant som er haha

Men det handlar inte om vissa funktioner som saknas, för det påstår han att han kände till innan, utan han skriver att den är dålig rakt av. När man frågar varför så drar han bara upp de funktioner som saknas (:rolleyes:) och att Safari kraschat. Men läser man hans tidigare inlägg så skriver han att han vill sälja den för att han inte förstår hur iTunes fungerar…

Det är som att köpa en hardtop och sen tycka att den är asdålig för att den inte är cabbad.

Tycker man inte att iPhone är värd att köpa på grund av de funktioner som saknas så köper man den inte. Men påstå inte att den är dålig för att den saknar vissa funktioner, i så fall skulle det inte finnas en bra mobil på marknaden i dag. Det som gör en produkt bra är ifall den gör det den ska på ett tillfredsställande sätt, vilket jag anser att iPhone lyckas med.

justin
    Member

Man kan ju definera dålig på flera olika sätt men om vi ska utgå från din kan jag dra upp en del funktioner i Iphonen som kanske inte motsvarar den kvalite som andra telefoner har idag.

1. Kameran – Är i klass med budget telefoner hos SE, dvs ingen flash och 2mpix.

2. Bluetooth – Behöver jag ens nämna igen?

3. Att batteriet är inbyggd är dåligt, orsaken har jag också förklarat tidigare.

4. SMS – Tangentbordet har många klagat på att de är för små.. har inte själv testat så kan inte ge några djupa kommentarer där.

Det här är några funktioner som telefonen har men är “dålig” jämfört med andra telefoner som har exakt samma funktioner.

Det positiva är:

1. Användarvänligheten

2. Webbläsaren (Endast vid WLAN)

3. IPOD

Om man nöjer sig med dessa 3 så är Iphone hellt klart ett lyckat köp som du säger.

justin
    Member

Och precis som du säger… det finns inte en enda telefon idag som kan täcka allas förväntningar eller har allt. N95:an har det mesta men är lite för tjock för min smak.. så där saknar jag något..

Tror det är omöjligt i dagsläget iaf att få en 100% telefon. Så man får gå ut på det man tycker är viktigast och köpa en telefon på det.

jumpcut
    Member

1. Kameran – Är i klass med budget telefoner hos SE, dvs ingen flash och 2mpix.

Det har du rätt i. Vill man ha en mobil med bra kamera i så köper man inte iPhone. De har däremot aldrig utgett sig för att tillverka kameramobiler.

2. Bluetooth – Behöver jag ens nämna igen?

Eftersom att de aldrig påstått att man ska kunna bluetootha filer så är det här lika dumt som att säga att det inte finns någon GPS.

3. Att batteriet är inbyggd är dåligt, orsaken har jag också förklarat tidigare.

Ja, det är jäkligt dåligt. Men det är typiskt Apple och inte heller det här är någon överraskning. Ska du inte säga att det är svårt att byta SIM-kort också?

4. SMS – Tangentbordet har många klagat på att de är för små.. har inte själv testat så kan inte ge några djupa kommentarer där.

Självklart. Det är ingen T9 och man kan inte knappa fram SMS med tummen på fyllan som med en vanlig mobil. Men tangentbordet är absolut inte för litet, jag brukar skriva inlägg här från min iPhone, det hade jag verkligen inte gjort om jag tyckt att det var jobbigt. Det är en vanesak helt enkelt. Har man knappat SMS med tummen i tio-tolv år så är det självklart att man kliar sig i huvudet när det inte finns någon knappsats. De hade kunnat ha ett tangentbord som HTC Tytn II, men då hade den inte varit lika tunn.

Det positiva är:

1. Användarvänligheten

Absolut. Jag gillar dessutom att man kan välja vilken nivå man ska lägga sig på. Vill man vara mer avancerad så kan man leka med telefonen, göra egna applikationer, spel och så vidare. Den tillfredsställer alltså allt från nybörjare till avancerade pillmästare.

2. Webbläsaren (Endast vid WLAN)

Du har helt enkelt inte testat att surfa via EDGE.

3. IPOD

Klar positivt, men det finns väl ganska många lurar som har MP3-spelare? Ljudkvaliteten vet jag inget om.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen.

Vill man ha en telefon med massa balla funktioner så köper man en telefon. Vill man ha en fickdator med bland annat telefonfunktion så köper man en iPhone.

Jag mailar, surfar, lyssnar på musik, snackar i telefon, spelar spel, kollar bilder och använder den som “post-it” genom anteckningar. Det absolut enda jag skulle känna skulle underlätta för mig hade varit en siffersats där man kan knappa fram allt man vill skriva med tummen. Men skaffar jag en telefon med det så förlorar jag så mycket annat.

Sen skulle jag visserligen vilja se bättre SMS-funktioner, möjlighet att MMS:a, en bättre kalender och så vidare. Men detta löser ju tredjepartsapplikationer, på hur många andra mobiler kan du tanka ner program som fixar mjukvaruspecifikationer som du saknar så smidigt?

Precis som med alla andra köp så får man väga fördelar mot nackdelar.

justin
    Member

Att du jämförde byta sim kort och byta batteri kan jag bara skratta åt haha 😛

Men i övrigt håller jag med dig. Jag försöker inte övertyga dig på något sätt.. bara drog fram mina kommentarer.

Annars.. har symbian telefoner en massa tillägsprogram som man kan lägga till.. det är inte direkt revolutionerande på Iphone.

archen
    Member
    Post count: 30

ärligt talat tycker jag dina inlägg är riktigt patetisksa.. endera vill du inte berätta VARFÖR du tycker den är dålig eller så vet du inte.. mycke oväntande räkningar denna månad kanske?

mustafa
    Member
    Post count: 26

snälla och om han sålde sin iphone vem bryr sig han kunde säkert inte hanvända den , eller så viste han inte vad han hade helt enkel varför lägga ner tid o diskutera han förlust….iphone e den bästa telefonen i marknaden just nu och kommer o vara det länge fram över dessutom e det väldigt cool pryl..

haren
    Member
    Post count: 200

@mustafa 2848 wrote:

snälla och om han sålde sin iphone vem bryr sig han kunde säkert inte hanvända den , eller så viste han inte vad han hade helt enkel varför lägga ner tid o diskutera han förlust….iphone e den bästa telefonen i marknaden just nu och kommer o vara det länge fram över dessutom e det väldigt cool pryl..

Det är helt onödigt att skaka liv i en tråd som är en månad gammal. Speciellt när man gör som du. Skriver samma sak som redan konstaterats.

// h

Viewing 42 posts - 1 through 42 (of 42 total)
  • The topic ‘jag sålde min Iphone 16GB…’ is closed to new replies.