Jailbreak av 3.1.2, vad gör jag fel?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Jailbreak av 3.1.2, vad gör jag fel?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 20

Hej!

Har följt ett par guider inom jailbreak av 3.1.2 iphone 3gs. Pwnage Tool 3.1.4 har fungerat bäst och jag kommer så långt att jag lagt in min ipsw fil och allt vad det är.

MEN när den rebootar så står det att den ska vara jailbreakad o klar, men den kommer in i återställningsläget igen så det går inte att sätta på telefonen och den kräver en återställning.

Hur skall jag göra? (har halebop , EJ aktiverad, klickade hoppa över första gången och vet inte hur jag ska komma tillbaka till aktiveringen)

MVH

fredda-79
    Member
    Post count: 181

SÖK!!!
    Finns många trådar om det!!

Men låter som din tel är för ny för jailbreak och då får du jaila om den så fort som den har rebootat. Tipps är att inte stänga av mobilen.

muffins
    Member
    Post count: 1906

@fireas 49816 wrote:

Hej!

Har följt ett par guider inom jailbreak av 3.1.2 iphone 3gs. Pwnage Tool 3.1.4 har fungerat bäst och jag kommer så långt att jag lagt in min ipsw fil och allt vad det är.

MEN när den rebootar så står det att den ska vara jailbreakad o klar, men den kommer in i återställningsläget igen så det går inte att sätta på telefonen och den kräver en återställning.

Hur skall jag göra? (har halebop , EJ aktiverad, klickade hoppa över första gången och vet inte hur jag ska komma tillbaka till aktiveringen)

MVH

Kan hjälpa dig lite på traven. Du har en tele med nya bootromen på, så du får en s.k tethered jailbreak. Vill du ha mer info så får du söka efter vad tethered jailbreak är, då det tagits upp nästan över hela forumet.

fireas
    Member
    Post count: 20

Hej!
    Det fungerade , tack! Har nu jailbreakat och det fungerar hur bra som helst,

MEEEEEEN

gps/wifi fungerar inte… telefonen aktiverades när jag kopplade upp mig till wifi innan jag började med upplåsningen.

Hur får jag det att fungera med wifi/gps mm.

fredda-79
    Member

@fireas 49898 wrote:

Hej!
    Det fungerade , tack! Har nu jailbreakat och det fungerar hur bra som helst,

MEEEEEEN

gps/wifi fungerar inte… telefonen aktiverades när jag kopplade upp mig till wifi innan jag började med upplåsningen.

Hur får jag det att fungera med wifi/gps mm.

Finns trådar om det oxå men en hliten gjälp är att återställ nätverksinställningar. Det brukar funka.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Varför anser alla att just derasvproblem berättigar tillbegna trådar? SÖK!

fredda-79
    Member

Håller med dig Freebo. Alldeles för många trådar om just upplåsning mm mm

kajan
    Member
    Post count: 1

Har en fråga bara…går det att låsa upp sin iphone utan att jb den eller åste man jb den för att komma åt programet för sen kunna låsa upp den?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@kajan 50567 wrote:

Har en fråga bara…går det att låsa upp sin iphone utan att jb den eller åste man jb den för att komma åt programet för sen kunna låsa upp den?

Det sistnämnda. Iaf om du ska göra en upplåsning med osignerad kod.

Kurtson
    Member
    Post count: 569

nja, jag förstår de som ställer sina frågor i nya trådar fan jailbreaktråden är på för många sidor med massor av dynga också.
    Det är lättare med massor av korta trådar med korta enkla men förstående svar.
    Sedan är det ännu mer frusterande med folk som bara svarar sök, låt hellre bli att svara eller skicka med en länk med sökning och svar.
    Men det är förstås bara min åsikt.

Navid
    Member
    Post count: 21

@kurtson 50572 wrote:

nja, jag förstår de som ställer sina frågor i nya trådar fan jailbreaktråden är på för många sidor med massor av dynga också.
    Det är lättare med massor av korta trådar med korta enkla men förstående svar.
    Sedan är det ännu mer frusterande med folk som bara svarar sök, låt hellre bli att svara eller skicka med en länk med sökning och svar.
    Men det är förstås bara min åsikt.

Detta resonemang köper jag inte för fem öre. Du har världens möjlighet att söka och finna svar själv. Varför i hela friden skall du och nästkommande tiotusen medlemmar tro att ni är VIP nog att starta en tråd var för sig med exakt samma frågor, dock med lite ändringar? Varför?
    Dessutom det här med massa dynga i en tråd = massa svar i samma tråd = du/nästkommande tiotusen medlemmar är lat/lata och tror dig/er förtjäna egen tråd för att du/ni är unik/unika. Så ditt resonemang köper jag inte.
    Kan faktiskt hålla med om att vissa som hela tiden skall agera buttra på forums och skriva “SÖK DIN NOOB!”, “Sök!” och dylikt lika gärna kan låta bli, men sedan kanske det har med att de vill agera bullies samt öka deras inläggs-stats för att se pro ut. Vem vet.
    Men hur skulle det kännas om du slänger in en tråd med dina funderingar, och ingen svarar? Då kommer du och spamma din egen tråd och skriva hur dumma alla egentligen är…när du egentligen efter du reggat ditt konto, helt enkelt kunnat finna ditt svar!?

Tänk på det, alla.

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

@navid 50583 wrote:

Detta resonemang köper jag inte för fem öre. Du har världens möjlighet att söka och finna svar själv. Varför i hela friden skall du och nästkommande tiotusen medlemmar tro att ni är VIP nog att starta en tråd var för sig med exakt samma frågor, dock med lite ändringar? Varför?
    Dessutom det här med massa dynga i en tråd = massa svar i samma tråd = du/nästkommande tiotusen medlemmar är lat/lata och tror dig/er förtjäna egen tråd för att du/ni är unik/unika. Så ditt resonemang köper jag inte.
    Kan faktiskt hålla med om att vissa som hela tiden skall agera buttra på forums och skriva “SÖK DIN NOOB!”, “Sök!” och dylikt lika gärna kan låta bli, men sedan kanske det har med att de vill agera bullies samt öka deras inläggs-stats för att se pro ut. Vem vet.
    Men hur skulle det kännas om du slänger in en tråd med dina funderingar, och ingen svarar? Då kommer du och spamma din egen tråd och skriva hur dumma alla egentligen är…när du egentligen efter du reggat ditt konto, helt enkelt kunnat finna ditt svar!?

Tänk på det, alla.

__+1__

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.