Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › jailbreak fråga
-
AuthorPosts
-
Hej jag har en upplåst iphone 3g, med baseband 04.26.08 kör på comviq och har 3.0
Använder windows xp, och undrar hur jag gör för att uppdatera till 3.1.2 utan att tappa bort comviq eller jailbreak går det, eftersom jag inte kan restora iphonen utan att uppdatera med apple firmwire.har helt enkelt inte fattar om det går eller inte?
tack för svar
lär dig söka så hade du hittat svaret fortare än vad någon kan skriva.
-du hittar en firmware som är custom och aktiverat. samt till din iphone
dom kan du hitta här Download Custom Firmware 3.1.2 ipsw
SE TILL ATT VÄLJA RÄTT
– att det är till din iphone (2g -3g -3gs)
Aktiverat ska du välja fall du inte kör med original operatör
oaktiverat ska du välja fall du kör med original operatör-sedan så går du in i itunes och väljer din iphone
–håller inne shift och klickar på återställ
-väljer den ipsw filen du drog hem (läs ovan)
-nu borde du ha en uppdaterad iphone och jailbreakadför att låsa upp
steg 1: starta cydia och adda detta som source ( repo666.ultrasn0w.com )steg 2: sök efter ultrasn0w och installera. starta om din mobil och nu ska den vara upplåst.
ps// jag tar inte ansvar om något går fel, säger bara hur man kan göra. o hur jag har gjort
hej tack för svar, ah jag har varit inne på din teori om hur man gör det, finns det nåt sätt att spara den ispw man har nu? För om nåt går fel sätta tillbaka telefonen?
bara att söka efter det ipsw som du vill ha.
och dra hem det. detta är ju internet (finns både original och customs)jojo det är det jag menar om det går att spara den ispw man har på sin iphone nu. Typ i itunes eller nåt, för att sedan om nåt går fel med 3.1.2 ispw så kan jag återställa telefonen med den gamla ispw.
Sen är jag lite osäker på vilken ispw jag ska ladda ner, om det är den med iphone contract eller inte, eftersom den är låst till telia men hackat till comviq. Antar att jag ska ta den utan iphone contract?
@adri 44810 wrote:
jojo det är det jag menar om det går att spara den ispw man har på sin iphone nu. Typ i itunes eller nåt, för att sedan om nåt går fel med 3.1.2 ispw så kan jag återställa telefonen med den gamla ispw.
Sen är jag lite osäker på vilken ispw jag ska ladda ner, om det är den med iphone contract eller inte, eftersom den är låst till telia men hackat till comviq. Antar att jag ska ta den utan iphone contract?
Du kan inte spara en IPSW som så, vad du gör är att synka din telefon innan du börjar. Går någonting fel så kan du ju alltid göra en restore och få tillbaka din kontakter, SMS, inställningar m.m.
1. ACTIVATED: This custom IPSW file is for users who want to unlock their iPhone which means they are NOT on Official Carrier only.
2. NOT ACTIVATED: This custom IPSW file is for users who are on Official Carrier only.Du skall alltså ladda ned en Activated 3.2.1 FW IPSW
Download iPhone 2G/3G/3GS Firmware (ipsw) Files (Upto v3.1.2)
DÄR har du alla original ipsw filerna som har kommit ut. dra hem det du vill ha
och spara det.Hur sätter jag ihop de två .ipsw till en? Hämtade två ifrån rapid. Och itunes till inte hitta någon utav filerna =
Edit: hjsplit fixade biffen.
Återigen, hur lång är ett snöre? =) vad har de två filerna för extention?
winrar?
UPDATE : If you get a 1600 error while trying to restore to a custom firmware here, try this.
Solution : Error 1600 while trying to Restore to Custome iPhone firmware for 2G / 3G iPhone Jailbreak | iLikeMyiPhone -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.