Jailbreak frågor!

Viewing 29 posts - 1 through 29 (of 29 total)
  • Author
    Member
    Post count: 151

-Finns det några nackdelar med att jailbreaka sin iphone 3g 2.0.2?

-Kan man när man har jailbreaket telefonen återställa den så att man kan lämna in den på lagning, för man kan väll inte lämna in den om den är jailbreakad?

snook
    Member
    Post count: 2190

*Flyttar till rätt forumdel*

JohnFa
    Member
    Post count: 461

@fotbollskillen 10989 wrote:

-Finns det några nackdelar med att jailbreaka sin iphone 3g 2.0.2?

-Kan man när man har jailbreaket telefonen återställa den så att man kan lämna in den på lagning, för man kan väll inte lämna in den om den är jailbreakad?

Kan inte komma på några nackdelar. Du får massa nya features och full kontroll över telefonen.
    Och, ja, du kan alltid restora den till fabriksinställningar om du vill lämna in den för lagning.

fotbollskillen
    Member

På youtube har jag sätt att när man har jailbreakat telefonen kan man välja olika ikoner för telefonen som t ex en annanas, döskalle m.m, men kan man välja att ha appleloggan som vanligt?

Tack för svaren 😀

JohnFa
    Member

Man kan byta allt; bakgrund, ikoner, sliders, färger och mkt annat. Finns massa specialskrivna tredjeparts-apps också.

JohnFa
    Member

Här är några bilder på min jailbreakade iPod Touch (eftersom jag inte fått min iPhone än). Visar lite program man kan tanka ner, plus ett tema som jag lagt in.

img0001ru1.th.png

img0002fq6.th.png

img0003wq2.th.png

Har bårde App Store-köpta apps och gratisapps som man kan tanka hem efter man jailbreakat.
    Dessutom har jag lagt till iPod-knappen. Från början var det en separat Music-knapp och en Video-knapp. Tycker det är bättre som det är på telefonen, att ha allt samlat på ett ställe.

Så där ser ni som inte jailbreakat än lite vad man kan göra. Hoppas det konverterar lite folk.

korlei
    Member
    Post count: 48

Jag känner att jag är på gränsen till att jailbreaka min. Men jag känner mig fortfarande osäker. Som jag förståt det så går det alltid att återställa mjukvaran. Men finns det någon risk att nått kan hända med hårdvaran om jag jailbreakar?

JohnFa
    Member

@korlei 11022 wrote:

Jag känner att jag är på gränsen till att jailbreaka min. Men jag känner mig fortfarande osäker. Som jag förståt det så går det alltid att återställa mjukvaran. Men finns det någon risk att nått kan hända med hårdvaran om jag jailbreakar?

Den manipulerar inte hårdvaran på något sätt, det är bara mjukvaran. Det finns inga risker alls. Händer nått så återställer man bara till den mjukvara man känner för.

korlei
    Member

Hur fungerar cydia och installer? Kan vem som helst lägga upp vad som helst? Tänkte mest på att nån kanske gör nått virus eller så typ. :/

JohnFa
    Member

@korlei 11024 wrote:

Hur fungerar cydia och installer? Kan vem som helst lägga upp vad som helst? Tänkte mest på att nån kanske gör nått virus eller så typ. :/

Det är databser som hanteras av grupper i iPhone-hackningscommunityn som sköter de. Jag vet dock inte exakt hur det funkar om “privatpersoner” vill lägga upp saker. Det kan jag tyvärr inte svara på, men jag har inte sett nån nämna nått om virus.

Cydia och Installer är iaf program som kommer upp som ikoner på ens springboard (du kan se dem i bilderna jag postade). Man startar programmen och får tillgång till alla program som folk lagt upp och som tankas ner direkt till telefonen.

korlei
    Member

Känns fan värt att köra på det. Blir till att fixa det inatt/imorrn. 😉 Tack för hjälpen.

JohnFa
    Member

@korlei 11026 wrote:

Känns fan värt att köra på det. Blir till att fixa det inatt/imorrn. 😉 Tack för hjälpen.

Jag skulle inte kunna tänka mig att inte jailbreaka 🙂

Använd Winpwn (Main Page – WinPwn. Enkelt att använda. Har du några problem så hör bara av dig.

korlei
    Member

Vad är skillnad mellan typ quickpwn och winpwn? Helt olika programmerare lr?

JohnFa
    Member

@korlei 11031 wrote:

Vad är skillnad mellan typ quickpwn och winpwn? Helt olika programmerare lr?

Ja, det är olika programmerare. Med Winpwn “pwnar” du mjukvaran och lägger in den. Quickpwn är nyutgiven och jag har inte testat den, men den ska tydligen jailbreaka mjukvara direk på telefonen utan att man behöver göra en restore genom iTunes, vad jag har förstått.

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@johnfa 11034 wrote:

Ja, det är olika programmerare. Med Winpwn “pwnar” du mjukvaran och lägger in den. Quickpwn är nyutgiven och jag har inte testat den, men den ska tydligen jailbreaka mjukvara direk på telefonen utan att man behöver göra en restore genom iTunes, vad jag har förstått.

Precis! Vilket gör hela processen betydligt smidigare/snabbare 🙂

korlei
    Member

@iPhoneinfo.se 11035 wrote:

Precis! Vilket gör hela processen betydligt smidigare/snabbare 🙂

Tar och kör på quickpwn då och ser hur det går. 🙂 Kanske testar båda olika om jag orkar.

JohnFa
    Member

@korlei 11038 wrote:

Tar och kör på quickpwn då och ser hur det går. 🙂 Kanske testar båda olika om jag orkar.

Hur går det med fängelseutbrytandet?

fotbollskillen
    Member

jag var nästan klar med att ha jailbreakat min iphone 3g 2.0.2 med winpwn 2.5. Men när jag kom till itunes och använda min nerladdade firmware så började den fungera bra när den återställde telefonen men efter en stund kom det upp någonting där det stog typ “ett problem inträffade (-5) din iphone kunde inte återställas” detta var med en firmware som hette:
    iPhone1,1_2.0.2_5C1_Restore

JohnFa
    Member

@fotbollskillen 11047 wrote:

jag var nästan klar med att ha jailbreakat min iphone 3g 2.0.2 med winpwn 2.5. Men när jag kom till itunes och använda min nerladdade firmware så började den fungera bra när den återställde telefonen men efter en stund kom det upp någonting där det stog typ “ett problem inträffade (-5) din iphone kunde inte återställas” detta var med en firmware som hette:
    iPhone1,1_2.0.2_5C1_Restore

Du gjorde en Custom IPSW-fil med winpwn va, och pwn:ade iTunes?
    Det är förmodligen för att du inte kom in i riktig DFU-mode. Det tog mig 4-5 försök innan jag lyckades med DFU ordentligt.

free
    Member
    Post count: 80

Finns det DFU som inte är riktig? Hur vet man att man fått in den “riktiga”?

(Följer det här med jailbreakning men har inte vågat prova än för jag har ännu inte fått svar på alla frågor.)

swegooner
    Member
    Post count: 18

@johnfa 11008 wrote:

Här är några bilder på min jailbreakade iPod Touch (eftersom jag inte fått min iPhone än). Visar lite program man kan tanka ner, plus ett tema som jag lagt in.

Bilder

Har bårde App Store-köpta apps och gratisapps som man kan tanka hem efter man jailbreakat.
    Dessutom har jag lagt till iPod-knappen. Från början var det en separat Music-knapp och en Video-knapp. Tycker det är bättre som det är på telefonen, att ha allt samlat på ett ställe.

Så där ser ni som inte jailbreakat än lite vad man kan göra. Hoppas det konverterar lite folk.

Var hittade du det temat, jailbreakade nyss min lur och det temat var extremt snyggt 🙂

korlei
    Member

Jailbreakade min igår kväll och känner mig riktigt nöjd. Inga komplikationer eller något. 5 stycken apps i dockan är nästan det bästa, haha. :p Har svårt att hitta nått tema jag gillar som samtidigt ser bra ut med 5 apps i dockan. De flesta jag gillar har små rutor där nere för fyra stycken. :/

JohnFa
    Member

@swegooner 11076 wrote:

Var hittade du det temat, jailbreakade nyss min lur och det temat var extremt snyggt 🙂

Det heter Illuminous, och finns i Cydia.

Ang. DFU: ibland kan det bli nån semi-DFU verkar det som. Det är då man får error-meddelanden. Det är bara att DFU:a igen 🙂

fotbollskillen
    Member

Jag har jailbreakat min iphone 3g nu 🙂
    Kan någon som har jailbreakat sin rekomendera några bra sources 😀

william_3000
    Member
    Post count: 111

När ni säger att ni får error i iTunes, är ni säkra på att ni inte råkar sätta dem i recovery mode?

Recovery mode – iTuneslogga med usbkabel

DFU mode – Helt svart skärm

rotkiv
    Member
    Post count: 506

Efter att jag quickpwnat min iphone och försöker ansluta den till iTunes får jag detta meddelande:

‘iTunes kunde inte ansluta till iPhone enheten “” eftersom ett ogiltigt svar mottogs från enheten’

Vad beror det på och hur kan jag lösa det? Har installerat om iTunes 1 gång och återställt iPhone 2 gånger…

rotkiv
    Member
    Post count: 506

Problem löst!

Om du har samma problem följ dessa steg.

1. För att kunna ha åtkomst till dessa mappar längre fram i guiden behöver du bocka för “Visa dolda filer och mappar”.
    Det gör du genom att gå in på ‘Dator’, när du är inne i mappen klickar du på ALT på ditt tangetbord 1 gång. Då kommer en meny fram uppe i fönstret. Klicka på ‘Visa’ > ‘Mappalternativ’ > ‘Visning’.
    Där ska du kunna bocka i ‘Visa dolda filer och mappar’

2: Nu ska vi in och röra lite i Documents and Settings, denna mapp har tagit bort från Windows Vista, och därför får man göra på ett annat sätt. (2:a)

2: a) Windows Vista:
    Öppna ‘Dator’. I läsaren skriver du: C:Documents and Settings%username%AppDataRoamingApple Computer

Där skall det finnas en mapp som heter Lockdown. Radera!

Ibland kan ‘Lockdown’ finnas i C:Documents and Settings%username%AppDataApple Computer

2: b) Windows XP eller lägre:
    Här ska mappen Lockdown ligga i antingen:

:Documents and SettingsUSERLocal SettingsApplication DataApple ComputeriTunes

eller:
    C:Documents and SettingsUSER0Application DataApple ComputeriTunes

3. När du raderat Lockdown öppnar du bara iTunes, och allting skall funka.

MVH

swegooner
    Member
    Post count: 18

Har en fråga jag börjat fundera på och det är ifall det skulle bli nåt fel med USB-kopplingen (hårdvarufel, inte det som finns beskrivet), då kan man ju inte återställa den och isåfall så försvinner ju garantin, någon som vet något liknande som hänt så den inte gått att återställa?

JohnFa
    Member

@swegooner 11433 wrote:

Har en fråga jag börjat fundera på och det är ifall det skulle bli nåt fel med USB-kopplingen (hårdvarufel, inte det som finns beskrivet), då kan man ju inte återställa den och isåfall så försvinner ju garantin, någon som vet något liknande som hänt så den inte gått att återställa?

Det är ju väldigt långsökt, men nej, jag har inte hört talas om det nångång. Ponera att det händer. Det skulle nog betyda att teknikerna själva inte kan få igång den, och då får du en ny 🙂

Väldigt vad folk är oroliga när det gäller jailbreak. Det är BARA mjukvaran som ändras. Skulle nått i hårdvaran gå sönder så har det INGET med jailbreak att göra. Går det sönder skulle det gått sönder vare sig du jailbreakade eller inte.

Nästan samma som att aldrig gå ut ur huset för man KAN ju bli träffad av blixten 🙂

Viewing 29 posts - 1 through 29 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.