Jailbreak iPhone 4 4.2.1 misslyckas

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Jailbreak iPhone 4 4.2.1 misslyckas

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 251

Hej!

Har försökt att jailbreaka en kompis iPhone 4 med fw 4.2.1 med redsn0w. Och allt funkar bra och det ser ut som det ska. Men när allt väl är klart och man är inne i telefonen så är cydia iconen bara grå och så går det inte att öppna cydia heller.
    Finns det några mer sätt än redsn0w att jailbreaka 4.2.1 just nu?
    Tacksam för snabba svar.

Mvh

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Du måste köra redsn0w som administratör och köra i winxp kompatibilitets läge

Cophe
    Member
    Post count: 1079

@iPhoneReservdelar.se 85966 wrote:

Du måste köra redsn0w som administratör och köra i winxp kompatibilitets läge

Anledningen till att den är grå är för att ni måste starta om telen, och boota med redsn0w. En tethered-bootup.

Mvh

Matt3
    Member

Hej!

Har provat lite nu, ändrade redsn0w till windows xp sp3 läget och kör sedan som admin. Sedan efter jailbreaken så bootade jag om telefonen med redsn0w.
    Då funkade cydia, sedan så uppdaterade jag några saker i cydia så telfonen skulle startas om. Och då hackade bara den fast och gick inte att starta.
    Så vad är problemet? Och detta är en splitter ny som kom med 4.2.1, den har inga blobs eller något i cydia.
    Har googlat lite och det jag har hittat är att det inte går att jailbreaka 4.2.1?

gnarqen
    Member
    Post count: 8

Du måste använda redsnow varje gång du ska starta om iphonen.

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Jailbeaken som finns idag är en tethered, vilket innebär att du måste boota med hjälp av redsn0w. Det kommer släppas en untethered jailbreak så småningom.

Mvh

Matt3
    Member

Tack för hjälpen, förstod inte riktigt först men nu är det löst. 🙂

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.