Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Jailbreak till Iphone
-
AuthorPosts
-
Okej det var ett tag sen jag var här!
Dock gjorde jag bort mig förra gången och uppdaterade IOS utan att det fanns jailbreak :/Nu strular min lur såpass att den hänger sig titt som tätt.Så jag undrar följande
*Kan jag tanka hem den vanliga uppdateringen (IOS 4.2 ) via itunes och jailbreaka den sen? 4.2 eller 4.21 ,finns det en senare version än dessa?
Vill inte av misstag installera något så den inte går att jailbreaka
Fungerar den här jaibreaken bra?
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/11026-%5Bguide%5D-jailbreaka-alla-idevices-4-2-1-med-greenpois0n.html*Eller Vad är den bästa jailbreaken till en iphone om inte greenpois0n?
Den jag körde senast var helt underbar och okomplicerad (Spirit)
Jag kör nu IOS 3.13 om jag inte minns fel
Det du ska kanske tänka på är att se till så att du inte uppdaterar basebandet när du uppdaterar till 4.2.1
Om du har telefon med nya bootromen så behöver du ha tillgång till datorn varje gång du ska starta om telefonen.
i så fall är det bäst om du uppdaterar till 4.1 utan att uppdatera basebandet, då kan du starta om som vanlige även med nya bootromen.Guiderna hittas på imedia.nu
Okej jag hänger inte med riktigt
Om jag nu tar hem uppdateringen via Itunes (4.21) så betyder det alltså att jag får inte starta om telefonen för jailbreaket fungerar inte utan burken?
Vart hittar jag Iphone os 4.1 ? Och hur vet jag vilket baseband den inehåller för det installeras väl via automatik när jag installerar Iphone os?
Menar du att jag är helt säker om jag tar hem IOS4.1 då den inehåller ett knäckbart baseband i den OS versionen?
Tack sålänge!Tur jag postade min dumma fråga 🙂
Alltså varför skulle jag inte kunna köra 4.21?Det står ju
[GUIDE] Jailbreaka alla 4.2.1 iDevice’s med GreenPois0n (untethered)
Det betyder väl att jag ska kunna starta om telefonen utan att jailbreaket försvinner?Som sagt sitter på 3.13 nu och 05.12.01 baseband så om jag tar hem denna
custom 4.21 programvara med baseband 06.15.00 så borde jag väl kunna starta om iphonen?
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/10948-%5Bguide%5D-3gs-4-2-1-med-06-15-00-fast-i-recovery-mode.htmlEller vågar jag ta hem 4.21 direkt från Apple.Menar dom lär väl ha fifflat med basebandet sedan GreenPois0n kom ut? Finns det en säker 4.21 ipsw fil att ta hem ?
haha rätt roligt o läsa en viss persons inlägg.
jo du kan visst uppdatera till 4.2.1 och få den jailbreakad och även starta om utan att behöva en dator (du kan ladda hem direkt från itunes), tror dock inte upplåsning av operatör funkar ännu. men det kommer väl kanske vem vet 🙂 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.