jailbreak utan att aktivera?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak jailbreak utan att aktivera?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

har en iphone 3g jag köpt med telia refill för ett par månader sen.
    Har låst upp mobilen så jag kunnat använda mitt tele 2 kort. efter en tid va jag tvungen att lämna in mobilen och fick tillbaka en helt ny i fredags då de inte kunnat reparera den.
    Kruxet nu är att jag inte vet om det är 3.0, 3.1 eller 3.1.2 på iphonen. har tappat bort mitt telia refill kort så när jag öppnar itunes vill den att jag ska sätta i giltigt kort. När jag fick luren förut var det 3.0 på den. Har nu jailbreakat den med redsn0w och laddat firmware för 3.0, men jag kommer inte in i några menyer. allt som syns på skärmen är en usb kabel och itunes loggan och sen kan man slida för emergency calls. Förra gången var det inte jag som jailbreaka och försöker nu själv.

Hjälp någon som har någon ide vad jag kan göra eller måste ja skaffa ett telia kort för att aktivera telefonen och sen därifån jailbreaka och låsa upp på nytt?

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

@maxwellm 44067 wrote:

Hjälp någon som har någon ide vad jag kan göra eller måste ja skaffa ett telia kort för att aktivera telefonen och sen därifån jailbreaka och låsa upp på nytt?

där har du svaret 😉

carpe
    Member
    Post count: 904

Fast svaret är väl ändå att säga den i DFU-mode och hacktivera?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@maxwellm 44067 wrote:

har en iphone 3g jag köpt med telia refill för ett par månader sen.
    Har låst upp mobilen så jag kunnat använda mitt tele 2 kort. efter en tid va jag tvungen att lämna in mobilen och fick tillbaka en helt ny i fredags då de inte kunnat reparera den.
    Kruxet nu är att jag inte vet om det är 3.0, 3.1 eller 3.1.2 på iphonen. har tappat bort mitt telia refill kort så när jag öppnar itunes vill den att jag ska sätta i giltigt kort. När jag fick luren förut var det 3.0 på den. Har nu jailbreakat den med redsn0w och laddat firmware för 3.0, men jag kommer inte in i några menyer. allt som syns på skärmen är en usb kabel och itunes loggan och sen kan man slida för emergency calls. Förra gången var det inte jag som jailbreaka och försöker nu själv.

Ja, bytte du den nyligen är det med största sannolikhet FW 3.1 och baseband 05.11.07 vilket innebär att du skall trycka in ett Telia-SIM för att aktivera. JB:a med Blackra1n. Du kan däremot inte låsa upp den för användning med Tele2-SIM riktigt än.

maxwellm
    Member
    Post count: 3

ploppade i ett telia kort, iphonen jag fick tillbaka var laddad med 3.1 finns det något sätt att jail breaka och låsa upp den? kollat runt lite men verkar bara gå o göra på mac, jag sitter tyvärr på windows. Om det finns något sätt kan någon vänligen länka till en guide eller vilka filer som behöver tankas?

Asti
    Member
    Post count: 14

Räcker det med att köra DFU-mode och köra in en custom ipsw om man har en olåst 3G?

Har 3.1.1 på telefonen nu men tänkte köra jailbreak för jag är trött på att bilden vrider sig när jag ligger i sängen och läser nyheter på morgonen.

Alltså jag kör DFU-mode och lägger in en custom ipsw som jag laddar hem(har ingen mac så kan inte köra senaste pwnagetool).

-edit-
    Hittade ingen “radera”-knapp till detta inlägg. Såg att det fanns en tråd för småfrågor och jag har hittat svaret på min fråga.
    DFU+custom ipsw är det som gäller. Fick inte blackrain att fungera.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@maxwellm 44144 wrote:

ploppade i ett telia kort, iphonen jag fick tillbaka var laddad med 3.1 finns det något sätt att jail breaka och låsa upp den? kollat runt lite men verkar bara gå o göra på mac, jag sitter tyvärr på windows. Om det finns något sätt kan någon vänligen länka till en guide eller vilka filer som behöver tankas?

jailbreak=Blackra1n
    unlock=nej

lmgtfy.com

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.