Jailbreak – vad kan misslyckas?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Jailbreak – vad kan misslyckas?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 23

Ja, dessa frågor har säkert ställts flera tusen gånger.
    Det jag undrar är:
    1. Vad kan gå fel vid jailbreak med redsn0w?
    2. Vad gör man om det går fel?

Är lite noob på det här med jailbreak. Jag har läst flera tusen jailbreak-guider men skulle gärna vilja ha det svart på vitt.

Mvh
    Erik

Appelphone
    Member
    Post count: 594

@eriik 38315 wrote:

Det jag undrar är:

Är lite noob på det här med jailbreak. Jag har läst flera tusen jailbreak-guider men skulle gärna vilja ha det svart på vitt.

Mvh
    Erik

1. Du blir stressad och klickar utan att tänka dig för (eftersom det är första gången 😀 eller?) och att du råkar klicka fel när du ska få in den i DFU mode. Annars inget 🙂

2. Om du inte får in den i DFU så testar du igen till du lyckas. Om du har riktig otur (som jag, cydia funkade inte på grund av att icy störde på något sätt) så återställer du i iTunes och kör om från början 🙂

eriik
    Member
    Post count: 23

Så om den stannar vid apple-logon ( som jag läst att de gör för många ) så sätter man den i DFU och återställer? 🙂
    och är det nödvändigt att återställa innan jailbreak? Det står ju att man ska göra det på guiden hos iClarified.

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@eriik 38319 wrote:

Så om den stannar vid apple-logon ( som jag läst att de gör för många ) så sätter man den i DFU och återställer? 🙂
    och är det nödvändigt att återställa innan jailbreak? Det står ju att man ska göra det på guiden hos iClarified.

Jag har hoppat att återställa ibland, men då kan en del av utrymmet på telen fyllas med “inget” .. typ 🙂
    Konstig förklaring, hoppas du förstår vad jag menar.

Appelphone
    Member

@thian 38339 wrote:

Jag har hoppat att återställa ibland, men då kan en del av utrymmet på telen fyllas med “inget” .. typ 🙂
    Konstig förklaring, hoppas du förstår vad jag menar.

Lösning på detta enligt iClarified är att ladda ner rätt .ispw fil och köra en shift återställning så slipper man alltid det 🙂 så ska man även göra om man ska uppdatera.

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Men vad blir problemet om man inte Återställer? jag fattar inte riktigt vad Thian menar 🙂

Appelphone
    Member

@steffeiphone 38353 wrote:

Men vad blir problemet om man inte Återställer? jag fattar inte riktigt vad Thian menar 🙂

Om man klickar på återställ i iTunes så kan iPhonens minne fyllas med något (vet att det låter skummt) så man får mindre minne. Om man däremot shift klickar på återställ så man får välja .ispw fil så kommer inte detta hända 🙂

qupeN
    Member
    Post count: 8

Allt funkar som vanligt efter en återställning och om det krånglar med itunes så är det bara att sätta den i DFU… så jag tycker att du ska vara mer orolig för att hälla ett glas med vatten över telefonen 😛

r_o_n
    Member
    Post count: 658

Vad som kan gå fel? Innan man jailbreakar när man ska lägga in 3.0 Man har en jailbreakad lur som man glömmer att återställa, många timmars extra jobb och svordomar.

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@eriik 38315 wrote:

Det jag undrar är:

Mvh
    Erik

Om du har Redsn0w 0.7.2 och Windows Vista så kan Redsn0w haka upp sig mitt i jailbreak processen. Använd hellre Redsn0w 0.7.1 🙂

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.