Jailbreaka din iPhone 3G med Windows!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Jailbreaka din iPhone 3G med Windows!

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej Allesammans!
    Jag har letat länge efter ett sätt att jailbreaka min iPhone 3G, och nu har jag hittat ett sätt:
    Jailbreaking your iPhone 3G on Windows – Apple iPhone – Mobile Phones – Whirlpool Broadband Forums

Har läst på modmyifone.com där en medlem skrev att det funkar, men har inte tagit mig mod nog att testa! 🙁

Men jag ville att alla här på forumet skulle se detta, det kanske finns medlemmar här som har testat det 😀 🙂

//Michael-Leo

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Jag testade precis och har du Telia, en felfri Iphone i gamla 2.0 så fungerar jailbreaket bra.
    Har installerat apps med hjälp av Cyndia (istället för installer) men appsen visas inte i menyn alls. Däremot lyckades jag installera en annan bild för batteriet.
    Synkroniserar just nu Iphonen mot Itunes för att få all min media tillbaka som försvann under brytningen.
    Jag har inte prövat ringa, men den har 3G-anslutning och det står Telia i hörnet.
    Bara för att motbevisa, så kollade jag om det gick att ringa. Och det gjorde det.

Jag vill dock akta nybörjare med att göra riktigt med fel när ni försöker er på det här. Jag har många års erfarenhet med datorer, men till och med en simpel jailbreak blev svettig för mig. Om du stöter på problem under tiden så finns det inte många som kan hjälpa dig.

jompao
    Member
    Post count: 456

@mossarelli 6936 wrote:

Jag har inte prövat ringa, men den har 3G-anslutning och det står Telia i hörnet.
    Bara för att motbevisa, så kollade jag om det gick att ringa. Och det gjorde det.

Jag vill dock akta nybörjare med att göra riktigt med fel när ni försöker er på det här. Jag har många års erfarenhet med datorer, men till och med en simpel jailbreak blev svettig för mig. Om du stöter på problem under tiden så finns det inte många som kan hjälpa dig.

Finns ingen kontakt med Telias nät här heller, följde guiderna till punkt och pricka. Det suger ju. Något tips?

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@jompao 7239 wrote:

Finns ingen kontakt med Telias nät här heller, följde guiderna till punkt och pricka. Det suger ju. Något tips?

Något gick antagligen fel. Kör en återställning.

jompao
    Member

Låter väldigt konstigt om någon verkligen har lyckats med winpwn. Har testat två gånger och allt funkkar utom det faktum att luren inte får ner information om teleoperatören och då går det ju inte att ringa.

Har provat med att bocka för och inte bocka för aktivering i programmet där man bygger sin custom romfil. Ja menar det finns inte så många olika inställningar i programmet. Har ni som lyckatrs bockat för det de där om Youtube.

Eller exakt vad bockade ni för i winpwn innan custom filen skapades?

Så fort jag återställer till original rom så hämtas operatörinställningarna omgående utan problem.

jompao
    Member

Fick det att fungera nu med winpwn 2.0.0.3 RC1

Att tänka på, bocka endast för Cydia när du ska bygga filen och plocka ur sim kortet innan uppdateringen. När den är klar så koppla loss kontakten mot datorn och sätt i sim kortet. När man sedan ansluter till itunse så laddas operatörinställningarna ner. Välj att det ska återställas för en ny iphone. Klart.

Kan ringa untan problem, appstore funkar etc.

iohan
    Member
    Post count: 167

Vad jag har förstått kan inställningarna i telefonen anpassas lite efter operatör. Hur återställer man telefonen ifall den skulle behöva service av Telia?

Räcker det med att hämta hem en orginal-firmware genom iTunes och restora den eller måste man göra något ytterligare?

Tänker bland annat på APN-inställningarna som inte går att ändra med en Telia-iPhone men som verkar gå att ändra för andra.

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@iohan 7740 wrote:

Vad jag har förstått kan inställningarna i telefonen anpassas lite efter operatör. Hur återställer man telefonen ifall den skulle behöva service av Telia?

Räcker det med att hämta hem en orginal-firmware genom iTunes och restora den eller måste man göra något ytterligare?

Tänker bland annat på APN-inställningarna som inte går att ändra med en Telia-iPhone men som verkar gå att ändra för andra.

APN går att ändra via: APN Changer

iohan
    Member

@iPhoneinfo.se 7747 wrote:

APN går att ändra via: APN Changer

Jo det känner jag till. Min undran är om en jailbreakad telefon kan återställas till exakt samma skick som man fick ifrån Telia ifall man behöver lämna in den.

Alltså, orginalfirmware från Apple inkl. eventuell “Telia-branding”. Ev. så har Telia ingen speciell branding på sina iPhones (jag vet ej).

CyberTron
    Member
    Post count: 383

@iohan 7748 wrote:

Jo det känner jag till. Min undran är om en jailbreakad telefon kan återställas till exakt samma skick som man fick ifrån Telia ifall man behöver lämna in den.

Alltså, orginalfirmware från Apple inkl. eventuell “Telia-branding”. Ev. så har Telia ingen speciell branding på sina iPhones (jag vet ej).

såvitt jag vet så är detta inga problem, MEN detta fungerar endast så länge din telefon fungerar. Dvs tappar du den i golvet och något går sönder så är det ju inte säkert att du kan återställa till tidigare programvara, likaså om något händer med ex. synckontakten (i telefonen)

iohan
    Member

Är det någon som fått “error occurred (1)” när de skall återställa en hackad firmware och vet hur man löser problemet?

Jag får det hela tiden och har testat följande:

• Ominstallerat iTunes till 7.7.1 (testade med 7.7 innan med samma fel)
    • DFU genom “Sleep” och “Home” i 10 sekunder, släpper sedan “Sleep”.
    • Kontrollerat DFU i Device Manager. Där står det: “Apple Recovery (DFU) USB Driver”

Har försökt Googla men lyckas bara hitta folk med andra fel som ex. (6). Kör WinPwn 2.0.3 under Windows XP som administratör. Har följt guiden på:

iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your 2.0 2G iPhone (Windows) (Comments)

Löst! – För referens

Det visade sig att jag laddat ner fel firmware. Förstökte lägga på firmwaren för första generationens iPhone. Hämtade ner och gjorde om processen och nu verkar det fungera. Inga meddelande om error occurred (1) i alla fall.

Använde följande guide: How to: Newbie’s Guide to WinPwn 2.0 Jailbreak

iohan
    Member

Är det “safe” att ta hem uppdaterade inställningar från Telia efter att man Jailbreak:at?

20080802141403as9.jpg

Edit: Sorry, såg precis att det står ovan att det är OK.

fox_88
    Member
    Post count: 2

Hej jag ahr laddat ner de 2filerna man skulle men sen fattar jag inte mer vad jag ska göra.. var ska jag klicka strat? vilken searsch box ska jag kopiera in något i?

2. Make sure you have itunes 7.7 installed.

for vista: Click start then copy this into the search box and press enter after:
    for XP: click start then run, then copy this into the run box:

Code:

%appdata%Apple ComputeriTunes

SGolden
    Member
    Post count: 4

Hej jag har problem med min telefon,
    När jag ute och reser brukar jag ansluta min telefon till hotellets nätverk och då skall man skickas till sidan för att skriva in användare och lösenord, men jag kommer inte dit.
    Telefonen står på ansluter hela tiden.
    I Wifi står det ansluten till tex. telenor och signaler är ok.
    Det måste vara någon inställning som tillåter vidaresänd till annan sida, men jag kan inte hitta den.
    Någon som har något förslag?

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.