Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Jailbreaka iPhone 2g 2.2.1. Problem med DFU
-
AuthorPosts
-
Det är så att jag för länge sedan tappade min iPhone 2g i vattnet. Efter det så var den totalt stendöd. Men nu för endast någon vecka sedan så testade jag mer för skojs skulle och då fungerade fanskapet. Eftersom att den inte var uppdaterad på väldigt länge så körde jag med firmware 1.1.4. Det var nu problemet började. Jag bestämde mig för att uppdatera till 2.2.1. Uppdateringen funkade perfekt men när jag sedan skulle jailbreaka den så ville den inte va med mer. Jag använder Quickpwn och har testat allt möjligt. Men det som verkar vara problemet är att den inte vill gå in i DFU-läge. Itunes säger att den är i återhämtningsläge medan quickpwn säger att den har anslutit i fel läge. Jag har ingen aning om vad jag ska göra. Quickpwn fungerar perfekt enda tills man ska få den i återhämtningsläge…
Jag uppskattar alla tips! Tack i förhand!
@livecore 30903 wrote:
Det är så att jag för länge sedan tappade min iPhone 2g i vattnet. Efter det så var den totalt stendöd. Men nu för endast någon vecka sedan så testade jag mer för skojs skulle och då fungerade fanskapet. Eftersom att den inte var uppdaterad på väldigt länge så körde jag med firmware 1.1.4. Det var nu problemet började. Jag bestämde mig för att uppdatera till 2.2.1. Uppdateringen funkade perfekt men när jag sedan skulle jailbreaka den så ville den inte va med mer. Jag använder Quickpwn och har testat allt möjligt. Men det som verkar vara problemet är att den inte vill gå in i DFU-läge. Itunes säger att den är i återhämtningsläge medan quickpwn säger att den har anslutit i fel läge. Jag har ingen aning om vad jag ska göra. Quickpwn fungerar perfekt enda tills man ska få den i återhämtningsläge…
Jag uppskattar alla tips! Tack i förhand!
Vad har du för dator?
Du trycker rätt när du ska sätta den i dfu?
Testa att återställa igen, och kolla så du har rätt quickpwn.
@snook 30930 wrote:
Du trycker rätt när du ska sätta den i dfu?
Testa att återställa igen, och kolla så du har rätt quickpwn.
Ja jag trycker rätt och testat allt möjligt typ 10 gånger, återställt och allt… Som sagt vafan ska man göra? Ingen som vet hur man får den i DFU-läge på något annat sätt eller möjligtvis någon form av jailbreaking som inte kräver DFU-läge. Värt att nämna är väl att jag nu har gått ner och kör 2.2.0 istället för 2.2.1, fast även det utan framgång:(…
Tycker du ska testa på en annan dator, med fördel en mac.
Okej!
Ska testa med en annan dator, jag återkommer när det är klart!Men om itunes reagerar på det så ska det ju vara bra. Prova att dra ut usbn när du är i dfu. stoppa in den sen igen och kör en ny dfu så brukar det funka för de flesta som får det problemet. Annars kan du ju prova först att upgradera till 2.0 eller liknande för det kan ju vara fel på quickpwnet 🙂 happy Jailbreaking
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.