Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › JB fungerar ej.
-
AuthorPosts
-
Tjena, jag har kollat runt på forumet, men inte hittat svar på min fråga, så jag gör en egen tråd.
Jag har försökt Jailbreaka min Iphone, har en iphone 3GS med firmware 05.11.07, version 3.1.2. Men det går inte. Jag har följt den här guiden: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/1499-jailbreak-ifunboxguide-3-1-2-svenska.html.
Allt fungerar bra till den skall starta om, blackra1n säger att man skall vänta på omstarten, och det gör jag, men ingenting händer. Och en gång, när den lyckades startas om, verkade den ändå inte vara JB:ad, det fanns ingen blackra1n ikon.
Jag har precis gjort en återställning på den. så inget finns kvar.
SUPER tacksam för hjälp!
Mvh. Tobias
Jag använder alltid guider från iClarified – Tutorials – iPhone
Testa lite olika guider från olika sidor om du inte får det att fungera.
(inte för att jag tvivlar på mossarelli 😛 )
Använde själv Pwnage Tool, fick göra om minst 5 gånger innan det blev helt rätt 🙂
Det är skummt, jag kollade på iclarified också, det var precis likadant, alltså tutorialen då.
Vad är det för skillnad på blackra1n och pwnagetool?
@tobias 48031 wrote:
Det är skummt, jag kollade på iclarified också, det var precis likadant, alltså tutorialen då.
Vad är det för skillnad på blackra1n och pwnagetool?
Okej, hoppas någon blackra1n-kunnig slänger in ett svar här snart då 🙂
PwnageTool är för Mac. Men gör en custom ipsw fil. Som man sedan återställer med i iTunes.
jahaa, jag har tyvärr inte mac, bara windows här 🙁
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.