Kan bara surfa |Iphone 3G

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Kan bara surfa |Iphone 3G

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Hej!
    Har ett problem med min Iphone, för några veckor sedan när jag skulle till tyskland, när jag kom till Motala försvann helt plötsligt TELIA ikonen, och jag fick ingen täckning.
    Men det gick utmärkt att surfa, 3G ikonen stannade dock kvar..
    Försökte med allt radera inställningar, stänga av, ta ut simkort.
    Provade även ett annat TELIA simkort, gick att surfa, men ingen täckning eller Telia logo visades,

När jag kom hem Återställde jag Iphonen som NY enhet X Antal gånger,
    Provade även att köra med Ultrasn0w, då kunde jag surfa med mitt Tele2 simkort, men fortfarande ingen täckning eller logo,

Väljer jag nät manuellt, säger den Iphone standard frasen “Begränsat Nätverk”

Någon som vet vad som kan vara fel? De var efter jag använde ett rebelsim för några månader sen, telefonen har bara krånglat sedan dess, Tänkte ringa och fråga Apple vad som kunde vara fel men telefonsupporten tar 495kr per fråga.

EDIT: igår så fick jag helt plötsligt mottagning, och telefonen därmed aktiverades,
    Men när jag åkte bil igen försvann mottagningen, men går fortfarande utmärkt att surfa och använda Spotify.

pori
    Member
    Post count: 49

Har exakt samma problem som du har..kan surfa o ha mig men inte ringa eller smsa…har hört att det är hårdvaruproblem..att rebelsimen fuckar till det..skulle vara väldigt tacksam om någon har någon lösning till det här

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@pori 42631 wrote:

har hört att det är hårdvaruproblemhär

Var läste du det?

tmsjo
    Member

Har beställt nytt moderkort… får se om det hjälper

tmsjo
    Member

@tmsjo 43007 wrote:

Har beställt nytt moderkort… får se om det hjälper

/Allt fungerar nu.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.