Kan inte återställa min iPhone.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Kan inte återställa min iPhone.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Member
    Post count: 7

Hej

Jag har en iPhone 3G 8Gb med firmwire 2.0.2 .
    Jag uppdaterade den igår och ville också jailbreaka den också. när allt var klart skulle jag lägga in apps. Och jag vet inte om ni känner till applikationen NES. Iaf så skulle man lägga in romsen i en speciel mapp så använde jag iBrickr och letade reda på mappen. Men problemet var att jag inte kunde öppna den. När jag kom på att man kunde radera och återskapa mappen raderade jag den men sedan hängde sig hela mobilen. Den hittas inte av iTunes och inte heller av datorn. Den fastnar vid skärmen där det egentligen ska vara ett vitt äpple men jag hade jailbreakat den med WinPwn 2.5 och den har deras logo nu. Kan inte lämna in den heller för då ser dem att den är jailbreakad. Har bara haft den i 5 Dagar.

Skulle uppskatta lite hjälp.

Mvh Haluu

JohnFa
    Member
    Post count: 461

Jag skulle köra en full restore och återställa den med ny mjukvara.
    Vet du hur man sätter in den i DFU-läge? Om inte, leta efter DFU mode på youtube så kommer du få beskrivningar. Man ska hålla ner knappa i ett antal sekunder.

iTunes kommer att säga “Found iPhone in recovery mode”, eller nått liknande. Då kan ta update eller restore eller vad det nu står i iTunes. Du kommer dock förlora alla dina kontakter och allt på telefonen, så du får starta om från början.

Jag rekommenderar WinSCP om du ska stoppa in saker på telefonen manuellt. Man kan sätta rättigheter och annat på mappar och är enkelt och effektivt att använda.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.