Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Kan inte installera i cydia/installer
-
AuthorPosts
-
Tjena, vart lägger sig filerna man installerat i cydia? Inte på Iphones “skrivbord” iallafall. Och då försöker jag ladda ner det från installer istället, men då blir det “Error, timed out” varje gång. Så jag fattar inte vad jag gör för fel? Jailbreakade med Quickpwn guiden på forumet.
hur gör du när du inslaterar från cydia? trycker du fösrt på install sen confirm? för du får ju inte glömma trycka confirm, när du tryckt där kommer en svart ruta där lite saker laddas sen tar de en stund så står de complete och en knapp där de står return till cydia.
@willie_ 11306 wrote:
hur gör du när du inslaterar från cydia? trycker du fösrt på install sen confirm? för du får ju inte glömma trycka confirm, när du tryckt där kommer en svart ruta där lite saker laddas sen tar de en stund så står de complete och en knapp där de står return till cydia.
Japp det gör jag, och det kommer ändå till “return till cydia”. Sen finns det inget nytt app. Så det borde ju inte laddas något. Får väl jailbreaka om imorgon antar jag när det kommer en ny firmware.
fast de tar nog någon dag/vecka innan jailbreak för 2.1 kommer.
Har du startat om telefonen? Ofta behöver man göra det för att de ska komma upp.
Installer är fortfarande i betafasen och det är många sources som strular där.@johnfa 11313 wrote:
Har du startat om telefonen? Ofta behöver man göra det för att de ska komma upp.
Installer är fortfarande i betafasen och det är många sources som strular där.Aaa det har ja gjort, jailbreakade igår så den har vart av ett par ggr. Men nu när jag testade att installera Bossprefs så tog det ungefär 7 försök i cydia och sen gick det. Så kan det vara för att quickpwn också är i betafasen?
@victorius 11318 wrote:
Aaa det har ja gjort, jailbreakade igår så den har vart av ett par ggr. Men nu när jag testade att installera Bossprefs så tog det ungefär 7 försök i cydia och sen gick det. Så kan det vara för att quickpwn också är i betafasen?
Har Quickpwnat flera telefoner (samt att många av mina kompisar även har gjort det utan problem) – fungerar utmärkt här 🙂
@iPhoneinfo.se 11322 wrote:
Har Quickpwnat flera telefoner (samt att många av mina kompisar även har gjort det utan problem) – fungerar utmärkt här 🙂
Ja det funkar att tanka småprogram har jag märkt, så det är väl uppkopplingen eller något det är fel på isåfall?
Men hur tar man bort apps som man tankat på cydia? Tankade MakeItMine och råkade skriva mitt namn där klockan är. På bannern eller vad det kallas.
@victorius 11328 wrote:
Ja det funkar att tanka småprogram har jag märkt, så det är väl uppkopplingen eller något det är fel på isåfall?
Men hur tar man bort apps som man tankat på cydia? Tankade MakeItMine och råkade skriva mitt namn där klockan är. På bannern eller vad det kallas.
Gå in på programmets “sida” (där du laddade ner det på Cydia) och klicka på Modify > Remove.
Har du förresten testat att reboota din springboard? Det kan du göra med BossPrefs.
Försök annars ladda ner programmet “Respring”. Många som haft detta problem har det löst sig efter en enkel springboard reboot.
Lycka till!
Som rotkiv sagt, testa att respringa.
Sen kan du testa att ändra rättigheter på Applications-foldern. Kan var det också. Borde inte var det, men det kan vara.
Jag har inte haft några problem. Ibland måste man dock respringa för att de ska komma upp.
Rekommenderar programmer Powertool istället för respring. Du har fler val där. Soft respring, hard respring, full reboot mm.@johnfa 11347 wrote:
Som rotkiv sagt, testa att respringa.
Sen kan du testa att ändra rättigheter på Applications-foldern. Kan var det också. Borde inte var det, men det kan vara.
Jag har inte haft några problem. Ibland måste man dock respringa för att de ska komma upp.
Rekommenderar programmer Powertool istället för respring. Du har fler val där. Soft respring, hard respring, full reboot mm.Angående hur du ändrar rättigheter.
1. Ladda ner OpenSSH från Cydia.
2. Ladda ner WinSCP (Windows) eller CyberDuck (MAC)
3. Anslut till ett Wi-Fi nätverk
4. Klicka på pilen bredvid nätverkets namn, skriv ner IP-adressen
5. Öppna WinSCP/CyberDuck
6. Värdnamn=Ip adress, Användarnamn=root, lösenord=alpine
7. Nu är du inne på din iPhone på Datorn, klicka på mappläsaren och ta fram
8. Klicka på ‘Applications’
9. Högerklicka på programmen som inte fungerar > Egenskaper
10. På ‘Oktal’ längst ner i rutan skriver du ‘775’
11. Öppna mappen, klicka på ‘Markera > Markera Alla’ i menyn
12. Högerklicka på något av de markerade programmen > Egenskaper
13. Ändra ‘Oktal’ till 775 igen, nu har du ändrat oktal på alla program i mappen
14. Reboota din iPhone med BossPrefs/Respring/PowerTool/Customize Respring
15. Låt oss hoppas att det funkar!@rotkiv 11360 wrote:
Angående hur du ändrar rättigheter.
1. Ladda ner OpenSSH från Cydia.
2. Ladda ner WinSCP (Windows) eller CyberDuck (MAC)
3. Anslut till ett Wi-Fi nätverk
4. Klicka på pilen bredvid nätverkets namn, skriv ner IP-adressen
5. Öppna WinSCP/CyberDuck
6. Värdnamn=Ip adress, Användarnamn=root, lösenord=alpine
7. Nu är du inne på din iPhone på Datorn, klicka på mappläsaren och ta fram
8. Klicka på ‘Applications’
9. Högerklicka på programmen som inte fungerar > Egenskaper
10. På ‘Oktal’ längst ner i rutan skriver du ‘775’
11. Öppna mappen, klicka på ‘Markera > Markera Alla’ i menyn
12. Högerklicka på något av de markerade programmen > Egenskaper
13. Ändra ‘Oktal’ till 775 igen, nu har du ändrat oktal på alla program i mappen
14. Reboota din iPhone med BossPrefs/Respring/PowerTool/Customize Respring
15. Låt oss hoppas att det funkar!Okej tack som fan!
Jag tror att cydia inte “orkar” ladda hem stora program, för små appsen funkar utmärkt somsagt och lite större apps börjar knappt ladda ens. Står att jag har fått hem typ 15KB av MxTube som ligger på 1,3mb eller vad det va.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.