Kan man uppdatera till 4.0.1 just nu?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Kan man uppdatera till 4.0.1 just nu?

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 52

Min far har en 3GS med firmware 3.1.2 och jag funderar på att uppdatera för att jailbreaka med jailbreakme.com.

Frågan är kan man på något sätt uppdatera till 4.0.1 istället för 4.0.2?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@linus 75223 wrote:

Min far har en 3GS med firmware 3.1.2 och jag funderar på att uppdatera för att jailbreaka med jailbreakme.com.

Frågan är kan man på något sätt uppdatera till 4.0.1 istället för 4.0.2?

Om du skyndar dig på så kan du uppdatera till 4.0.1 med iTunes. Apple håller fortfarande på att signera 4.0.1.

matssoderstrom
    Member
    Post count: 42

Tror det fortfarande går att updatera till 4.0.1.

Ladda ner firmware från denna länk:

iClarified – iPhone – Where To Download iPhone Firmware Files From

Koppla telefonen till datorn.

Håll ner Alt (på Mac)/Shift (på pc) och klicka på upgrade i iTunes

Bläddra fram firmwarefilen som du just har laddat ner.

Linus
    Member
    Post count: 52

Låter bra ska testa detta imorgon!

Zaamaya
    Member
    Post count: 239

@linus 75290 wrote:

Låter bra ska testa detta imorgon!

Det kanske är försent imorgon.

Mr.Axan
    Member
    Post count: 33

Dom har nog slutat att signa 4.01 nu för det fungerar inte för mig.

muffins
    Member
    Post count: 1906

@Mr.Axan 75454 wrote:

Dom har nog slutat att signa 4.01 nu för det fungerar inte för mig.

Japp verkar så. Många andra som säger att de får felmeddelande vid återställning av 4.0.1 tyvärr.
    Går ju fortfarande att nergradera sålänge man har sin SHSH-fil så att säga. Men har man inte den så kan man inte nergradera i dagsläget.

Mr.Axan
    Member
    Post count: 33

@muffins 75455 wrote:

Japp verkar så. Många andra som säger att de får felmeddelande vid återställning av 4.0.1 tyvärr.
    Går ju fortfarande att nergradera sålänge man har sin SHSH-fil så att säga. Men har man inte den så kan man inte nergradera i dagsläget.

Som tur var gick det via SHSH filen 🙂

PointMan
    Member
    Post count: 7

@Mr.Axan 75460 wrote:

Som tur var gick det via SHSH filen 🙂

Hur gjorde du?! Vad är SHSH?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

SHSH är en unik fil för varje iPhone. Apple har olika tider då se signar filer. Om man inte hämtar ned SHSH filen under den perioden så kan man inte nedgradera. Bara uppgradera.

Det är bla Saurik som skappat detta sätt som gör det möjligt att nedgradera mot apples vilja. Har du jailbreakat och tryckt på “make my life easier” så sparas dina SHSH automatiskt. Jag har SHSH för 3,1 upp till 4.0.1 vilket gör det möjligt för mig att hoppa upp och ned mellan dessa FW.

Och hur man gör står på forumet. Finns en tråd som heter “råkat uppdatera till 3.1.3?” där Freebo tar upp sätt hur man nedgradera. Detta sätt funkar på alla FW så länge du har SHSH sparat

PointMan
    Member
    Post count: 7

@h3nr11k 76201 wrote:

SHSH är en unik fil för varje iPhone. Apple har olika tider då se signar filer. Om man inte hämtar ned SHSH filen under den perioden så kan man inte nedgradera. Bara uppgradera.

Det är bla Saurik som skappat detta sätt som gör det möjligt att nedgradera mot apples vilja. Har du jailbreakat och tryckt på “make my life easier” så sparas dina SHSH automatiskt. Jag har SHSH för 3,1 upp till 4.0.1 vilket gör det möjligt för mig att hoppa upp och ned mellan dessa FW.

Och hur man gör står på forumet. Finns en tråd som heter “råkat uppdatera till 3.1.3?” där Freebo tar upp sätt hur man nedgradera. Detta sätt funkar på alla FW så länge du har SHSH sparat

Jag har gjort det och telefonen har SHSH för 4.0.1 sparat. Hur gör jag?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-din-3gs-till-3-1-3-av-misstag-se-hit.html

Fast ladda ned 4.0.1.

Vet tyvärr inte var dessa finns och jag avråder dig att söka efter dem. Det finns massa virus å skit..

Det ska finnas en sida med alla fw.. Vet dock inte vilken. Någon som vet får fylla i!

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Du laddar ner 4.0.1 här
    Följ denna guide Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware | iMedia (Det är samma som att nedgradera då du använder sparade ssh)

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.