kan non hjälpa mig?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone kan non hjälpa mig?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

har en iphone 3gs 4.0.0 och ska uppdatera till 4.0.2 men det går inte. får en medelande (problem uppstod vid hämyningen av programvara för iphone-enheten Rebins iphone” Nätverksanslutningen kopplades ned på grund av en tidsgräns).jag har mobilbredbavd utan begränsning.
    Tack till alla som kan hjälpa……..
    Rebin

muffins
    Member
    Post count: 1906

Du vet om att uppdaterar du till 4.0.2 kan du ej jailbreaka?

Hämta hem installationsfilen från annat håll, här har du en länk: http://appldnld.apple.com/iPhone4/061-8805.20100811.Dcr4e/iPhone2,1_4.0.2_8A400_Restore.ipsw

Sedan håller du in SHIFT _samtidigt_ som du trycker på återställ.
    Du får då upp ett fönster för att söka efter filen du laddat hem, gör det.

Sen återställs telefonen.

Mvh

rebin
    Member

om det går jag vill inte återställa den. eller kommer jag forlura alla mina bilder ?fick iphonen som present och den köptes från frankriken.finns nåt annat lösning? vad händer om jag inte uppdatera den?
    tack för hjälpen
    Rebin

muffins
    Member

@rebin 75270 wrote:

om det går jag vill inte återställa den. eller kommer jag forlura alla mina bilder ?fick iphonen som present och den köptes från frankriken.finns nåt annat lösning? vad händer om jag inte uppdatera den?
    tack för hjälpen
    Rebin

Du kan alltid ta backup innan.
    Sätt i telefonen och öppna iTunes och ta en backup.
    Sen när du återställt telefonen så överför du backupen till din telefon, och på så vis förlorar du inte bilder eller liknande.

Är den köpt från frankrike så ska den vara olåst och inget problem med att aktivera den på nytt.

Det händer inget alls om du inte uppdaterar.

Eller så fortsätter du med att försöka att uppgradera via iTunes tills du inte längre får felmeddelandet du får.

rebin
    Member

tack för hjälpen. jag har laddat filen och ska återställa den. bara jag vill veta vad kan det bror på att får detta fel medelande?

muffins
    Member

@rebin 75278 wrote:

tack för hjälpen. jag har laddat filen och ska återställa den. bara jag vill veta vad kan det bror på att får detta fel medelande?

Troligtvis pga segt bredband.
    Kort och gott menas det att den tidsgräns för att få hem filen på, har du misslyckats med, då du överskred tiden.

Tidsgränsen kan vara något apple har sattit upp.
    Det är inget bland dina inställningar.

Testa att använda en dator med fast bredband och ej mobilt bredband för att se om det går bättre.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.