Kanske dum fråga?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 58

Kan man ha yellow sn0w utan jailbreak?
    Jag fick min iphone idag och uppdaterade till 2.2 och jailbreakade men jag trodde jag uppdaterat till 2.2.1 😛 så jag laddade ner Mekkes 2.2.1 custom och uppdaterade sedan med den, men jag kunde inte köra quickpwn för den säger “The IPSW file you selected doesn not match any firmware version QuickPwn supports. Either the IPSW file is corrupted, or the firmware version is unsupported” det är med Mekkes ipsw-fil och längst ner på QuickPwn står det “This version of QuickPwn supports firmware v2.2.1, v2.2, v2.1 and v2.0.x.”

Men jag har Cydia (kvar från första jailbreaken?) och har installerat yellow sn0w och har mottagning med Tele2.

Jag är trött och har virrat bort mig själv så förlåt för en retarded question 😉

fantal
    Member
    Post count: 78

om du uppdaterade från itunes till 2.2.1 så kan du inte köra “gul snö”, då bb(basebandet) har uppgraderats och inte kan nedgraderas. Du skulle ha valt dev teams custom ipsw till 2.2.1.

Lite svårt att ha “gul snö” om man inte har jailbreakat, för det från cydia du drar den.

ps. finns inga dumma frågor, bara dumma svar 😉

Tiax
    Member

Med andra ord så är min jail breaked 😛 Eftersom jag har Cydia och “gul snö” 😛
    Då kan jag somna gott hehe

Tiax
    Member

Dock så försvann min “Installer” hur får jag tillbaka den? oO

Kungen
    Member
    Post count: 985

Antingen så har du inte haft inställer forbockat eller så har det blivit något fel.. Prova jailbreaka om 🙂

fantal
    Member
    Post count: 78

vad ska du ha installer till? Visst fungerar det, men det är gammalt och på väg ut!

Cydia <3

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@tiax 25011 wrote:

Kan man ha yellow sn0w utan jailbreak?
    Jag fick min iphone idag och uppdaterade till 2.2 och jailbreakade men jag trodde jag uppdaterat till 2.2.1 😛 så jag laddade ner Mekkes 2.2.1 custom och uppdaterade sedan med den, men jag kunde inte köra quickpwn för den säger “The IPSW file you selected doesn not match any firmware version QuickPwn supports. Either the IPSW file is corrupted, or the firmware version is unsupported” det är med Mekkes ipsw-fil och längst ner på QuickPwn står det “This version of QuickPwn supports firmware v2.2.1, v2.2, v2.1 and v2.0.x.”

Men jag har Cydia (kvar från första jailbreaken?) och har installerat yellow sn0w och har mottagning med Tele2.

Jag är trött och har virrat bort mig själv så förlåt för en retarded question 😉

Orsken till att du har Cydia är det att min ipsw-fil är redan jailbroken 🙂 Men jag tog inte med Installer, det finns ändå inget där som går att använda 😛

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.