Kolla hur mycket datatrafik som har använts?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Kolla hur mycket datatrafik som har använts?

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 30

Hej nu är det såhär att jag beställde 200mbts datatrafik i månaden från comviq och undrar nu bara om det finns nått sett att se hur mycket av den datatrafiken man använt genom att kolla på iphonen?

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Inställningar -> Allmänt – Användning

Sen under Mobil nätverksdata så hittar du 🙂

fjompa666
    Member
    Post count: 400

Hmm, skaffade min iPhone i lördags, och har inte använt telias data nät någonting alls ännu. Ändå står mätaren på 9,3mb… Undrar om den också räknar in wifi trafiken…?

iPhoneinfo.se
    Member

Den räknar inte in WiFi – utan bara nätverksdata från operatören (iallafall) när jag har kollat där. Har du iPhone 2G eller 3G?

Om du har 3G avaktiverat så kan den fortfarande hämta data via EDGE.

fjompa666
    Member

Jag har 3g avaktiverat, push avaktiverat, platstjänster avaktiverat, har bara surfat och hämtat mail via wifi, ändå 9mb, skumt…

iPhoneinfo.se
    Member

Kanske avmisstag har dragit igång något som tar datatrafik? Det är lätt hänt och då har den väl kört över 3G/EDGE.

fjompa666
    Member

@iPhoneinfo.se 12021 wrote:

Kanske avmisstag har dragit igång något som tar datatrafik? Det är lätt hänt och då har den väl kört över 3G/EDGE.

Måste väl vara så, jag nollade mätaren igen för att se om jag kan luska ut vad som ev drar mobildata.

iPhoneinfo.se
    Member

@fjompa666 12030 wrote:

Måste väl vara så, jag nollade mätaren igen för att se om jag kan luska ut vad som ev drar mobildata.

Trevligt 🙂 Men ändra APN till valfri så slipper du oroa dig att den äter upp data via EDGE.

K-mountain
    Member
    Post count: 200

Räknar den med all datatrafik sedan första dagen jag använde telefonen? Eller börjar den om varje månad? :O

K-mountain
    Member

Räknar den med all datatrafik sedan första dagen jag använde telefonen? Eller börjar den om varje månad? :O

K-mountain
    Member

K-mountain
    Member

K-mountain
    Member

K-mountain
    Member

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.